دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

به قلم : حمید حاتم طهرانی

 کارشناس بازاریابی

از این مطلب استفاده کنید زمانی که می خواهید به برنامه وفاداری مشتریان خود بهای بیشتری بدهید.

وقتی شرکت ها به وفاداری مشتریان یا برنامه وفاداری فکر می کنند اغلب آنها نوعی پاداش ها را در نظر می گیرند تا مشتریان را حفظ کنند.

مطمئنا، مشتریان چیزهای رایگان را کم و بیش دوست دارند. چه کسی دوست ندارد؟

اما در بسیاری از موارد، این نوع از تکنیک ها فرقی با افزایش قیمت ها ندارد. علاوه براین، براساس یک تحقیق توسط مؤسسه fast. MAP در اواخر سال ۲۰۱۳، ۹۶درصد از مشتریان وسوسه می شوند تا وفاداری را برای قیمت مناسب به رقبا بدهند.

۲۰درصد از مشتریان، وفاداری خود را تغییر خواهند داد اگر برنامه وفاداری بهتری از برند رقیب دریافت کنند.

۳۳درصد از مشتریان برنامه های وفاداری را امتحان می کنند و از برندهایی که معمولا از آنها خرید نمی کنند، استفاده می کنند.

بررسی ها نشان می دهد ۶۸درصد از مصرف کننده ها، از یک سوپرمارکت خرید می کنند، اما فقط ۴۷درصد آنها به سوپرمارکت وفادار هستند.

برنامه وفاداری مشتریان الزاما وفاداری به همراه نمی آورد.

مشتریان چیز مخصوصی در ازای وفاداری خود می خواهند.

۷۱درصد ازآنها می گویند که آنها پیشنهاد ها و خدمات بهتر را دوست دارند.

۴۸درصد آنها می گویند که آنها خدمات مشتریان بهتر را ترجیح می دهند.

مشتریان می گویند که آنها پاداش ها و چیزهای رایگان را دوست دارند. اما، اگر با پیشنهاد بهتری مواجه شوند از شرکت یا برند دیگری خرید می کنند.

مطلب مرتبطبایدها و نبایدهای وفاداری مشتریان در مراکز خرید / ایجاد یک تجربه خوب از خرید

بنابراین، داشتن یک برنامه وفاداری انگیزشی هیچ تضمینی برای اینکه مشتریان به شما وفادار بمانند، نیست.

به هر حال، این مسئله به این معنا نیست که شما باید برنامه وفاداری خود را کنار بگذارید اگر مبنای شما براساس انگیزه دادن به افراد است. فقط محدودیت ها را بفهمید و فکر نکنید که برنامه وفاداری، وفاداری به ارمغان می آورد!

علاوه بر این، اگر می خواهید با برنامه وفاداری انگیزشی ادامه دهید پس آن را هدف قرار دهید یا با آن کاری خلاقانه و زیرکانه شروع کنید، تا آن برنامه برای مشتریان برجسته شود.

روش کاربرد:

بسیاری از شرکت ها برای طراحی برنامه وفاداری خود تلاش زیادی نمی کنند و موفقیت خود را به شانس واگذار می کنند.
موفق ترین برنامه وفاداری ویژگی های زیر را دارد:

شرکت ها باید به وضوح بدانند که هدف برنامه آنها چیست. انجام این کار به شما کمک می کند تا مشتریان، طراحی و ارائه درستی را هدف قرار دهید که بیشترین سود و مناسب ترین مقیاس برای اندازه گیری عملکرد شما باشد.

شرکت ها اطلاعات را زیر و رو می کنند تا باارزش ترین مشتریان را پیدا کنند. اکثر برنامه های وفاداری از تعداد دفعات خرید به عنوان نماینده ای از سود مشتری استفاده می کنند. مسئله همیشه این نیست. اطلاعات مشتریان باید تجزیه و تحلیل شود تا مشخص شود که کدام مشتری، بیشترین تأثیر بر خرید و سود را دارد. سپس برنامه شما باید برای این افراد پاداش در نظر بگیرد و شرایطی را فراهم کند که آنها مشتری شما باقی بمانند.

شرکت ها برنامه های چند منظوره وفاداری درست می کنند.

عناصر منتشر شده و منتشر نشده در برنامه وفاداری

برنامه های منتشر شده معمولا آنهایی هستند که برای عموم در دسترس هستند و همچنین براساس ارزش یا پتانسیل مشتریان از مزایای مختلفی بهره مند می شوند. در عمل، این برنامه ای است که سطوح مختلفی مانند برنز، نقره، طلا و پلاتین دارد.

برنامه های منتشرنشده خصوصی، دعوتی و در بسیاری از موارد تجربی هستند. برای مثال، بسیاری از برندها بهترین مشتریان شان را برای معرفی یک محصول، یک رویداد ورزشی یا یک ضیافت شام دعوت می کنند، تا آنها احساس خاصی داشته باشند و بخشی از باشگاه انحصاری ها باشند.

برنامه وفاداری خود را با این ویژگی ها مرور کنید و ببینید چقدر با برنامه ایده آل فاصله دارید و در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری را در این خصوص دریافت کنید به شما پیشنهاد می کنم مطالعه کتاب 8 گام شگفت انگیز در ارتباط با مشتری را از دست ندهید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9kfawvOB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه