به قلم Joe Escobedo
بازاریاب ارشد محتوایی و مشاور پرسونال برندینگ
«پول را به من نشان بده»؛ این کلمات، که در اصل توسط تام کروز در فیلم جری مگوایر گفته شد، هنوز در بسیاری از گفت وگوهای بازاریابی محتوا در مدیریت انجام می گیرد.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
برای اطلاع از اینکه چگونه می توانید از طریق بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۸ منجر به فروش اقلام شوید از بعضی از بازاریابان برتر دنیا خواسته شد تا بهترین نکات را به اشتراک بگذارند.
این بازاریابان محتوا بیش از ۱۰ سال تجربه صنعتی فردی خود را چه در خانه و چه در سازمان ها کسب کرده اند، اکنون به اشتراک می گذارند که چه چیزی برای آنها در حقیقت عملی شد.
برای پیدا کردن اینکه چگونه می توانید به فروش برسانید و از طریق محتوای خود در این سال آن را هدایت کنید به خواندن ادامه دهید. سؤال بپرسید. آنچه را از دست داده اید دریابید و نحوه بهبود آن را شناسایی کنید.
با توجه به گفته های رابی ریچاردز، سخنران حرفه ای و بازاریاب جست وجو، بازاریابی محتوا به سه چیز بستگی دارد: دانستن مشتری ایده آل، جایی که مشتری ایده آل وقت خود را آنلاین در آنجا می گذراند و پیام هایی که رابطه شما را با آنها محکم تر می کند.
ریچاردز برای شناختن مشتری ایده آل خود پیشنهاد می کند به انجمن های صنعتی، گروه های رسانه های اجتماعی و نظرسنجی مشتریان موجود نگاه کنید و با تیم فروش خط مقدم خود صحبت کنید. جواب گرفتن از آنها گران یا وقت گیر نیست.
برای اطلاع از اینکه مشتریان کجا وقت خود را به صورت آنلاین مصرف می کنند، از مشتریان موجود بپرسید از چه کانال هایی استفاده می کنند تا برای تحقیق و اعتبار تصمیم گیری های خرید استفاده کنید. با استفاده از Google Analytics یک کانال چند کاره تنظیم کنید و ببینید کدام کانال ها به تبدیل هدف کمک می کنند.
برای پیدا کردن پیام تبلیغاتی نام تجاری که عملی می شود، فهرست موجودی همه محتوای سایت موجود خود را بنویسید. هر دارایی - صفحات محصول و خدمات، وبلاگ، مطالعات موردی، صفحات نسخه نمایشی - را بنویسید.
دو دو تا چهار تا کنید. زمانی را برای درک و ردیابی اعداد خود صرف کنید.
شانل مولین، برنامه ریز محتوا و رشد در Shopify، بازاریابی محتوا را بیش از یک دهه انجام داده است.
مولین به اعداد اعتقاد دارد. «صفحه نمایش اجاره را پرداخت نمی کند.» مولین می گوید: «بازاریابی محتوا باید تأثیر معنی دارتری داشته باشد و به همین دلیل من از فرمول رشد بازاریابی محتوا استفاده می کنم.»
مولین می افزاید: «اگر شما می توانید هر یک ۳۰درصد در یک سال افزایش دهید، می توانید درآمد سالانه خود را از طریق بازاریابی محتوا دو برابر کنید. ابتدا با بهبود تناوب خرید تقدمات و ارزش سفارش متوسط شروع کنید؛ سپس به تعداد تقدم ها اضافه کنید. در غیر این صورت، شما مردم را به یک قیف نشت یافته سوق می دهید.»
خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینهبازاریابی محتواییرا ببینید
مخاطبان خود را تشویق کنید تا عمل کنند. آنها را رها نکنید.
بنجی هیام، یکی از بنیانگذاران Grow and Convert و Wordable. io، یک نمایندگی بازاریابی محتوا را با دویش خانال، معاون بازاریابی خود، با رشد درآمد خود از ۰ تا۳۴۰۰۰ دلار درآمد در چهار ماه، به طور کامل از طریق بازاریابی محتوا آغاز کرد.
هیام می گوید: «بسیاری از توصیه هایی که در اینجا مطرح شده است، می گویند شما باید کتاب های الکترونیکی، روزنامه ها، دارایی های قابل دانلود/ یا لیست ایمیل را برای تبدیل رونق خود برای پرداخت مشتریان بسازید. با این حال، شما این کار را نمی کنید. همه این ها استراتژی های در حال مرگ هستند.»
رویکرد او ساده است: شامل گوش به زنگ بودن در کانال های محبوب شما است. به عنوان مثال، اگر وبلاگ شما تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشد، افراد را تشویق کنید که در پست کاری انجام دهند:
- اطلاعات را در اینجا دریافت کنید
- این آیتم را به دوستان خود به اشتراک بگذارید
- محصول را امتحان کنید
- یک عادت برای ارتباطی دائمی برقرار کنید. اجازه ندهید که حرکت کند شود.
تریسی والاس، مدیر ارشد محتوا در BigCommerce، به رشد رونق ارگانیک به وبلاگ به بیش از ۳۰۰ درصد کمک کرده است.
والاس معتقد است که بازاریابی محتوای خوب یک عادت است و نه یک کار لحظه ای شگفت انگیز. این شامل ساختن محتوای عظیم روزانه، بهینه سازی، صحبت کردن با افراد و کمک به دیگران است.
والاس همچنین توصیه های ریچارد برای پاسخ دادن به سؤالات درست را به شما پیشنهاد می کند تا قبل از نوشتن مطالب، تحقیق های کاربردی انجام دهید.
در اینجا نحوه چگونگی انجام تحقیقات والاس آمده است:
•به طور منظم از آنها نظر سنجی کنید: تنها از گرفتن بینش و مشاوره در مورد یک موضوع خاص سؤال کنید.
•گروه های اسلک پر از مشتریان ایجاد کنید: فقط به طور کلی افراد موفق کسب وکار تجارت الکترونیک و با آنها مداوم در ارتباط باشید، سؤالات خود را بپرسید یا به آنها برای دریافت بازخورد و مشاوره مراجعه کنید.
• ایجاد ارتباط شخصی و نزدیک با حدود ۲۰ یا بیشتر از موفق ترین کارآفرینان BigCommerce.
•به این کارآفرینان به صورت منظم (تقریبا روزانه) ایمیل بدهید.
تلاش کنید که مربوط باشد. محتوای خود را باارزش کنید.
آشیش چوپرا، سرپرست بازاریابی محتوا در ixigo. com، ویدئوهای ویروسی تولید می کند. او پست های مارک دار در فیس بوک ایجاد کرد که در هفته ۴۰میلیون بازدید کننده دارد و جایزه های مختلف بازاریابی را در آسیا به دست آورده است.
چوپرا می گوید محتوا باید برای محدوده های کمتر توجه شده ایجاد شود، که به صفحات کوچک تلفن همراه پاسخگو باشد، مکالمات را پیش ببرد و داستان سرایی کردن را بر ارزش تولید اولویت دهد.
او می افزاید: هنگامی که محتوای شما شایسته به اشتراک گذاشتن است، شما بازی را برده اید، صرفه جویی در توزیع، ساختن پیام بسیار قدرتمند که هر کس پیام رسان می شود تا محتوای شما را مانند آتش پخش کند.
چوپرا توصیه می کند از خودتان بپرسد: چرا کسی باید آن را به اشتراک بگذارد؟
در سه سال گذشته، چوپرا آزمایش های خستگی ناپذیر انجام داده و پنج بسته محتوای شایسته اشتراک گذاری را ایجاد کرده است، هر گزینه ای که توسط میلیون ها نمایش ارگانیک پشتیبانی می شود:
1- الهام بخش: محتوای الهام بخش کاری طولانی است، ما را به بزرگ ترین موفقیت می رساند.
2- مفید: ایجاد یک لیست وسواسی در مورد نقاط ضعف کاربران و پیدا کردن راه های خلاقانه حل آنها در یک ویدئو. مخاطبان با نقاط ضعف مشابه، تمایل دارند با همسالان خود به اشتراک بگذارند.
3- زندگی خود را به اشتراک می گذارند: همه نکاتی را که نمی توانیم حل کنیم به اشتراک می گذاریم، آن هم با ایجاد محتوای مرتبط.
4- موضعی: ایجاد محتوا که اخبار را از اخبار جهانی فوری بگیرد و به کاربران وسیله ای برای به اشتراک گذاشتن احساسات خود بدهد.
5- جهان را تغییر دهد: زمانی که محتوایی ایجاد می کنیم که تأثیر قابل توجهی در جهان ایجاد می کند، این کار یک لطف یا تغییر جهان با رفتارهای کوچک است، هر کس پیام رسان این ایده می شود و نام تجاری به عنوان یک راه برای جشن گرفتن آن تبدیل می شود.
چوپرا می گوید به یاد داشته باشید دیدگاه ها می توانند خریداری شوند، اما اشتراک گذاری باید به دست آورده شود و هنگامی که اشتراک گذاری ها شروع به جوانه زدن می کنند، زمانی است که جادو اتفاق می افتد.