صرف نظر از عناوین و اسامی تجاری که در بازاریابی برای توسعه آنها تلاش می کنید، این داستان سرایی برند است که همچنان در صدر حرکات استراتژیک و هوشمندانه رهبران شرکت ها، برای بازاریابی برند نقش آفرینی می کند. کسب و کارهایی که بازاریابی محتوایی، بازاریابی درونی یا شیوه داستان سرایی برندینگ را برای توسعه دامنه مشتریان خود انجام می دهند، نرخ جذب به مراتب بیشتری را در مقایسه با شرکت هایی دارند که صرفا به بازاریابی در رسانه های گروهی تکیه زده اند.
خلق داستان برای ایجاد نام تجاری، نه تنها به شما در رشد هویت شرکت کمک می کند بلکه به طور همزمان در توسعه امکان دسترسی به مصرف کننده با ارتقای بهینه سازی موتورهای جست وجو به یاری شما می شتابد. از زمان ریچارد برنسن تا فیل نایت، داستان سرایی برگ برنده ای برای برترین نام های تجاری بوده است. به منظور پیشرفت در امر داستان سرایی و نیل به موفقیت، بهتر است پنج نکته ضروری زیر را به خاطر بسپارید:
1- ایجاد داستان های چندرسانه ای با داشتن مخاطبی خاص در ذهن
با این روش نه تنها محتوا بیشتر با موضوع مرتبط شده، بلکه فرآیند داستان سرایی هم آسان تر می شود. احتمال نشر داستان های عمومی در رسانه های اجتماعی کمتر است؛ هرچقدر محتوا دقیق تر باشد، احتمال نشر آن موضوع در شبکه های اجتماعی توسط مخاطب موردنظرتان هم بیشتر می شود. ایده های بازاریابی محتوایی خود را غنی تر کنید، پاسخ سؤال های مشتری را داده و طوری عمل کنید که مخاطب شما با شگفتی، احساساتش پیرامون محصول شما را بروز دهد و بگوید: «این یک موفقیت بزرگ است!»
2- انتخاب عاقلانه سرفصل ها
انتخاب عناوین، سرفصل ها و عبارات تبلیغاتی مؤثر، روش تأثیرگذاری در داستان سرایی برند هستند. اگر عنوان خود را در اینستاگرام تان ببینید، آیا به نظرتان افراد در مقابل آن قادر به مقاومت نیستند و وادار به عکس العمل می شوند؟ عناوینی که آشکارا مخاطب را به کلیک کردن دعوت می کند یقینا کارساز نخواهند بود خصوصا زمانی که حتی مفهوم تبلیغ به او رسانده نشده باشد. اطمینان حاصل کنید که عناوین شما ارزش کلیک و محتوای شما ارزش نشر را داشته باشند؛ این روش یک ترفند مخفی برای موفقیت شما در امر داستان سرایی برند است.
3- خلق محتوای همیشه سبز (مداوم) مملو از واژگان کلیدی
مطالب وبلاگ در خصوص آخرین گرایش های رایج در رسانه های اجتماعی ممکن است شما را بلافاصله وادار به کلیک روی صفحه کند اما آیا این روند، مشتریان بالقوه را در سال بعدی مجددا به سمت نام تجاری شما می کشاند؟ قدرت بازاریابی محتوایی این است که می تواند برای سال های متمادی مشتریان را به سمت شما بفرستد. داستان های خود را با توجه به این نکته در ذهن تان خلق کنید.
4- توسعه راهکار ها و راهبردها در داستان سرایی
آیا نام تجاری شما بیانی منسجم دارد؟ آیا شما پیشتر برای محتوای فصلی خود برنامه ریزی کرده اید؟ همانطور که شما سفر طولانی خود را بدون اطمینان از سوخت گیری وسیله نقلیه خود، چک کردن لاستیک ها و بالا بودن سطح مایع موتور آغاز نمی کنید، داستان سرایی هم همین گونه است. از نتایجی که می خواهید به دست آورید، از چگونگی نزدیک شدن به اهداف تان و از منابعی که برای پیمودن راه در این مسافرت بازاریابی استفاده خواهید کرد، آگاه باشید.
5- استفاده از داده ها به منظور افزایش تأثیرگذاری داستان های تان
انتظار می رود خدمات بازاربابی محتوایی تا سال 2019 بالغ بر 313 ملیارد دلار آمریکا تولید محتوا کند؛ داستان سرایی داده-محور می تواند قسمتی از این درآمد را به سمت شما سوق دهد. ساختن یک نام تجاری قوی از طریق داستان سرایی تلاشی است که شما هرگز از آن پشیمان نخواهید شد. برخلاف موفقیت ناگهانی و زودگذر مطالب رسانه های اجتماعی، داستان سرایی برای عنوان تجاری شما می تواند سیل عظیم جمعیت را برای سال های متمادی به سمت شما بیاورد. اگر شما هر از گاهی داستان های قدیمی خود را به روز رسانی کنید، نرخ بهره شما در بازاریابی محتوایی حتی رشد بیشتری هم خواهد کرد.