چهارشنبه, ۵ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 25 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

فرض کنید شما صاحب ساختمان اداری هستید که مستاجران شما از کند بودن آسانسور مدام شکایت می کنند و حتی تهدید کرده اند که اگر این مشکل حل نشود، اجاره نامه خود را باطل می کنند.

به گزارش اصفهان پلاس، وقتی از مستاجران می پرسید که چگونه باید این مشکل را حل کرد راه حل هایی مشابه موارد زیر ارائه می دهند: تعویض بالابر، نصب موتور قوی تر یا شاید ارتقای الگوریتمی که بالابر با آن کار می کند. این پیشنهادها در دسته ای قرار می گیرند که اصطلاحا فضای راه حل نامیده می شود. دسته ای از راه حل ها که فرضیه های مختلف را در مورد اینکه مشکل چیست (در اینجا کند بودن آسانسور) به اشتراک می گذارند.

با این حال، زمانی که مسئله را با مدیران ساختمان در جریان می گذارید، راه حل های جذاب تری در اختیار شما می گذراند. مثلا اینکه در آسانسور آینه قرار دهید. این سنجش ساده به شکل مؤثری شکایت ها را کاهش می دهد. چرا که توجه افراد را به موضوع جذابی غیر  از گذشت زمان معطوف خواهد کرد. این موضوع جذاب مشاهده خودشان در آینه است.

راه حل قراردادن آینه، از این جهت جالب است که در واقع مسئله را حل نمی کند. یعنی آسانسور را سریعتر نمی کند، ولی درک متفاوتی از مسئله را در اختیار شما می گذارد.

توجه داشته باشید که برداشت اولیه از مسئله، لزوما اشتباه نیست. نصب یک بالابر جدید، احتمالا مشکل را حل می کند. هدف برداشت جدید این نیست که مسئله واقعی را پیدا کنید، ولی باعث می شود مسئله بهتری را برای حل کردن پیدا کنید. در واقع این ایده که تنها یک مسئله ریشه ای واحد وجود دارد گمراه کننده است. مسئله ها معمولا چندعلتی هستند و از راه های مختلفی قابل درک و حل شدن هستند.

شناسایی جنبه متفاوتی از مسئله گاهی اوقات موجب می شود که راه حل مسائلی را پیدا کنید که مدت زمان زیادی غیرقابل حل به نظر می رسیدند.

در نهایت به یاد داشته باشید زمانی که به یک مسئله برخورد کردید، به برداشت اولیه از آن اکتفا نکنید و از زوایای دیگر نیز به آن فکر کنید. ولی این فکر کردن نباید در حدی طول بکشد که رقبای شما پا به میدان گذاشته و مشتریان بالقوه شما را تصاحب کنند.

به طور کلی ایده ها به شکل راه حلی برای مشکلات و مسائل موجود، مطرح و پیاده سازی می شوند. همیشه به یاد داشته باشید که اگر محصول شما، مشکلی را حل نکند مورد توجه قرار نمی گیرد.

متدهای زیادی برای حل مسائل وجود دارد که فرآیند شش مرحله ای حل مسئله تنها یکی از این متدهاست. این فرآیند شامل مراحل زیر است:

- مرحله اول: مشکل را تشخیص دهید.

- مرحله دوم: مشکل را آنالیز کنید.

- مرحله سوم: راه حل های بالقوه را شناسایی کنید.

- مرحله چهارم: راه حل موردنظر را اجرا کنید.

- مرحله پنجم: نتایج را ارزیابی کنید.

- مرحله ششم: راه حل را مطابق با مشکل خود استانداردسازی کنید.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hwTWoiHv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه