عوامل و شرایط بسیار گوناگونی بر کسب و کار شما تاثیر گذار هستند که باید تک تک آنها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید شرایط مناسبی را برای خود شکل دهید.
با این آگاهی که باید در مورد کسب و کار خود حساس باشیم باید از استاندارد های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای ارتقای سایت خود بهره بگیریم.
در ادامه در مورد اینکه چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم بیشر سخن خواهیم گفت.
اگر بخواهیم در مورد اخبار کسب و کار بیشتر بگوییم می توانیم به این مطلب اشاره کنیم که شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک، وجود شبکه ارتباطی قوی همنشین با اطمینان بالاست.
دسترسی به پهنای گروه بلندتر در اختیار هیچ کدام از بنگاه ها نیست. پهنای باند قسمتی از زیرساخت های نهادینه شده توسط دولت است.
هر قدر این وسعت بلندتر باشد، حجم و سرعت اطلاعاتی که تبادل می کند بیشتر خواهد بود.
از این رو با در نظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می تواند در جایگاه خدمات شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی سازی و قانون زدایی كارها ارتباطی به منظور ازدیاد کارایی در سیستم سازمان پیام رسانی در کشورهای در حال ترفیع و رونق یافته مورد تاکید قرار می گیرد.
متغیرهای رفتاری نظیر نمونه تبحر نیروی انسانی بنگاه ها، حجم نفوذ گذاری در تحقیق و رونق و نرخ های دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در پسند کسب و کار الکترونیک مداخله بنگاه ها موثرند. هر قدر بنگاه تجاری در سطح بین المللی از نیروی انسانی مطلع بیشتری بهره مند باشد و منابع بیشتری را به اعتماد گذاری انحصار دهد، موضع بهتری در جذب و پسند کسب و کار الکترونیک دارد.
قدرت خرید عمومی افراد که با سطح درآمد و رفاه اقتصادی مشخص می شود، نقش مهمی بر كامیابی در کسب و کار دارد.
هنگام رکود اقتصادی، با توجه به کاهش توان فروش افراد و عدم خواست به سرمایه گذاری، کسب و کارها با واکنش منفی مواجه می شوند.
در قناعت معیشتی بیشتر افراد با کشاورزی درگیر هستند، مرحله خود را مصرف می کنند و مابقی را با کالاها و خدمات آسان معاوضه می کنند.
دهه 90 میلادی دهه پدیدار شدن کسب و کارهایی بود که به کسب و کارهای دات کام نامدار شدند. کسب و کارهایی که در كالبد یک وب سایت راه اندازی می شوند تا به بهره برداری از فرجه هایی بپردازند که در اثر فناوری اینترنت رد شده است.
توفیق یا شکست این کسب و کارها نیز همچون دیگر اقسام کسب و کارها متاثر از عوامل مختلفی است.
تحقیقات نشان داده است که فقدان آگاهی بنیانی کسب و کار، نداشتن طرح کسب و کار یا ضعیف بودن آن، شیوع غیر موثر، تدارکات ناکافی، ناتوانی در برآورده سازی نیازهای مشتریان، استعمال نامتناسب از مراجع مالی و کاهش تدریجی میل اطمینان گذار به دادوستد الکترونیک و علاوه بر این رشد قارچی شرکت های اینترنتی و اقرار تغییر در عمل خرید مشتریان، از مهم ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی بوده است.
از سوی دیگر کسب و کارهای اینترنتی موفق اكثرا از نوع ترکیبی (حقیقی و مجازی) بوده اند که از زنجیره تامین قوی و باز هم پایه ای از مشتریان موجود خود بهره می بردند.