جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با اینکه مزدا روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی سرمایه گذاری قابل توجهی کرده است؛ اما این خودروساز قصد ندارد تولید پیشرانه های احتراق داخلی را به پایان برساند.

مزدا به دنبال تولید خودروهای الکتریکی است؛ اما پیشرانه های سنتی همچنان بخشی از برنامه این شرکت باقی می مانند.

به گزارش زومیت،مزدا مثل تویوتا، هوندا و بیشتر خودروسازان بزرگ، برای معرفی خودروهای الکتریکی برنامه ریزی می کند؛ اما به گفته مدیر اجرایی این شرکت، در حال حاضر قصد ندارد از تیراژ تولید پیشرانه های احتراق داخلی کم کند. در یک سمینار که به تازگی برگزار شد، معاون ارشد مزدا و مسئول مأموریت های ویژه این شرکت در آمریکای شمالی، نگرانی های بسیاری در ارتباط با برخی مسائل مربوط به خودروهای الکتریکی امروزی، از جمله باتری های لیتیوم-یون را تأیید کرد.

به جای خودروهای الکتریکی، مزدا با پیشرانه های اسکای اکتیو (Skyactive) و دیزل های مدرن، صرفه جویی در مصرف سوخت را بهبود بخشیده است. اما درحالی که خودروهای الکتریکی در طی چند سال اخیر رشد خوبی داشته اند، فضای زیادی هم برای بهبود آن ها وجود دارد. به طور خاص، دیویس ابراز نگرانی کرد که باتری های لیتیوم-یون به راحتی قابل بازیافت نیستند. این یکی از بزرگ ترین مشکلات خودروهای الکتریکی محسوب می شود.

ولوو اخیرا اعلام کرد تمام خودروهای جدید خود را از سال ۲۰۱۹ به صورت الکتریکی تولید می کند و تعدادی از دیگر خودروسازان نیز اهداف بلندپروازانه ای برای خودروهای الکتریکی در دهه آینده تعیین کرده اند. بعضی از این اعلامیه ها به عنوان پایان کار خودروهای بنزینی و دیزل در نظر گرفته می شود. اما رابرت دیویس می گوید مرگ پیشرانه های احتراق داخلی مبالغه است:

ما می توانیم در زمینه ی تولید پیشرانه های بنزینی بهتر از این عمل کنیم. باید در نظر داشته باشیم که تولید خودروی الکتریکی به معنی آلایندگی صفر نیست؛ بلکه آلایندگی کنترل شده یا آلایندگی با تولید گازهای جایگزین است. ما باید برای سلامت مشتریان و حفظ محیط زیست به صورت گروهی و به بهترین شکل ممکن کار کنیم، نه با چاپ راهنمای آموزشی در مورد چگونگی رسیدن به آلایندگی صفر.

دیویس همچنین پیشنهاد کرد از اعتبارات مالیاتی خودروهای الکتریکی، به عنوان روشی برای موافقت با ترویج کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استفاده شود:

پیشنهاد می کنم دولت ۷۵۰۰ دلار را نگه دارد ولی اجازه دهد صنعت بهترین راه برای برآورده کردن استاندارد هوا را پیدا کند.

اگر می خواهند استاندارد CO2 یا قانون حداقل آلودگی، توصیه های صرفه جویی در مصرف سوخت یا هر چیزی که احساس می کنند خوب است تصویب کنند؛ اما خودروسازان را مجبور نکنند که از سیستم محرکه خاصی استفاده کنند.

دیویس از خودروهای با سوخت های جدید انتقاد کرد. او معتقد است ساختن خودرویی کارآمد که بتواند به جای چند خودروی سبز کار کند، بهتر از خودروهایی است که با فناوری انرژی سبز تولید شوند و کارایی کمی داشته باشند. این کار باعث افزایش آلایندگی و مصرف سوخت می شود و هیچ مشکلی را حل نمی کند. با این حال، واضح است که مزدا به طور جدی به سیستم های محرکه ی جایگزین نگاه می کند.

دیویس می گوید مزدا، پیشرفت فناوری های باتری، خودروهای الکتریکی و پلاگین های هیبریدی را در برنامه های آینده خود در نظر گرفته است. برای اثبات این ادعا، مزدا و تویوتا امروز اعلام کردند که فناوری خودروهای الکتریکی را با همکاری یکدیگر توسعه خواهند داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Oz1xQI26
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه