دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

کارآفرینان موفقی مانند بیل گیتس، وارن بافت و ریچارد برنسون همواره توانایی برقراری ارتباط را به عنوان مهم ترین مهارت لازم در کسب و کار معرفی کرده اند؛ اما اکثر افراد این مهارت را صرفاً در توانایی سخنوری می بینند.

به گزارش دیجیاتو،می توان گفت مهم ترین بخش یک ارتباط، خصوصاً برای مدیران، توانایی شنیدن و درک طرف مقابل است. افرادی که قصد رهبری تیم های کاری را دارند، باید به صورت فعالانه به سخنان همه اعضا گوش داده و منظور آنها را درک کنند؛ مدیران از این طریق می توانند نفوذ خود را گسترش داده و اعتماد کارکنان را جلب نمایند.

نکته مهم در این مسئله، گوش دادن به معنای واقعی کلمه است؛ چرا که در دنیای امروز و با استفاده از شبکه های اجتماعی، ارتباطات کلامی واقعی که توانایی انتقال منظور حقیقی افراد را دارند به شدت کاهش یافته و مطمئناً طرفین مکالمه هرچقدر هم که در نوشتن مهارت داشته باشند، هیچگاه نمی توانند ارتباط قدرتمندی را در حد یک مکالمه حضوری با یکدیگر برقرار کنند.

بر اساس آمارهای موجود، 70 تا 80 درصد از اوقات بیداری ما به صورت های مختلفی در حال برقراری ارتباط سپری می شود، که 45 درصد از این زمان به شنیدن اختصاص دارد. طبق همین آمار، اطلاعات کسب شده توسط انسان هنگام گوش دادن، پس از 48 ساعت تقریباً به یک چهارم کاهش یافته و در واقع ما فقط 25 درصد از آنچه را که می شنویم پس از 2 روز به خاطر داریم.

با توجه به آمار فوق، مدیرانی که می خواهند مهارت شنیدن خود را افزایش داده و رهبران خوبی در کسب و کار مربوطه باشند، مسیر نسبتاً سختی در پیش دارند که در همین راستا، چهار راهکار مختف را برای بهبود مهارت مورد بحث معرفی می کنیم:

با هدف درک کردن، به سخنان افراد گوش کنید

«پیتر دراکر» یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان مدیریت می گوید: «مهمترین بخش یک ارتباط شنیدن چیزی است که گفته نشده.» در ارتباطات کلامی، درک منظور طرف مقابل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از همین رو توصیه می شود در طول مکالمات، با پرسیدن سؤالات مختلف و به کار بردن عباراتی مانند «فکر می کنم منظورتان این باشد که...»، به احساس و مفهوم اصلی مورد نظر شخص دست پیدا کنید.

در برقراری ارتباط عجله نکنید

اکثر افراد در برقراری ارتباطات جدید و مکالمه با دیگران عجله کرده و به نوعی خود را تحمیل می کنند. چنین رفتاری باعث می شود برخی از فرصت های مناسب برای تاثیرگذاری مثبت در آینده از دست برود.

به همین خاطر به مدیران پیشنهاد می شود که مانند افرادی که هوش احساسی بالایی دارند رفتار کرده، و ابتدا به دیگران اجازه بیان احساسات و تفکراتشان را بدهند. چنین رفتاری موجب جلب اطمینان افراد شده و حس بهتری را برای مکالمات بعدی به آنها منتقل می کند.

منافع طرف مقابل را در نظر بگیرید

برای برقراری یک ارتباط قوی با کارمندان و همکاران، باید به نیازهای آنان توجه کرد. در واقع رویکرد مدیران به صورت کلی باید پیرو این جمله باشد: «چطور می توانم به این شخص کمک کنم؟»

چنین رویکردی اعتماد دیگران را جلب کرده و باعث می شود کارمندان با اطمینان خاطر بیشتری با مدیر صحبت کرده و حتی پیشنهادات و ایده های جدید خود را مطرح کنند.

خود را در جایگاه دیگران تصور کنید

گوش دادن همراه با همدلی و نگاه به شرایط از نقطه نظر دیگران، یکی از بهترین و صد البته سخت ترین روش ها برای افزایش اطمینان و اعتمادسازی در سطح سازمان است.

مدیران برای اینکه بتوانند خود را در جایگاه دیگران تصور کنند، باید ذهن خود را از تمام تفکرات و نظرات شخصی خالی کرده، و با تمام وجود به طرف مقابل توجه نمایند. در چنین شرایطی با درک موقعیت واقعی شخص، مدیر راه ساده تری برای حل مشکلات و مسائل مربوطه در پیش رو خواهد داشت.

برچسب ها : فرصت کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/THUV8KJW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه