شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

1500 نامزد مجلس تایید صلاحیت شدند

8 سال پیش ( 1394/11/17 )
 

با پایان یافتن مهلت 20روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس، لیست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده ساعت 24 روز جمعه توسط شورای نگهبان تایید شد و در اختیار وزارت کشور قرار گرفت. با بررسی شکایات نامزدها توسط شورای نگهبان، صلاحیت 1500 نفر دیگر تایید شد و به این ترتیب 40‌درصد نامزدهایی که برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودند توسط شورای نگهبان تایید شدند.

سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با اعلام تایید صلاحیت 1500 نامزد دیگر اعلام کرد که تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به 6‌هزار و 300 نفر رسید. به نقل از ایرنا، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: با افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده، رقابت برای هر کرسی مجلس از 16 داوطلب به بیش از 20 داوطلب افزایش یافت.

84554745845545754584534573573574584656

ره‌پیک با بیان اینکه تعداد کل داوطلبان مجلس نهم اعم از تایید، رد و عدم احراز شده، پنج‌هزار و 300 نفر بود، گفت: فقط تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس دهم از کل داوطلبان مجلس نهم بیشتر است. وی همچنین اظهار داشت: تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیات نظارت برانتخابات، 40‌درصد بود که این رقم در شورای نگهبان به 55‌درصد افزایش یافت. سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در ادامه به آخرین وضعیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در حال بررسی و تجدید نظر پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبری هستیم. 

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه آغاز شد و تا چهارم دی‌ماه ادامه داشت که 12هزار و 123 نفر نام نویسی کردند. شورای نگهبان نیز از 27 دی ماه تا 16 بهمن‌ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی و در نهایت بامداد شنبه آن را به وزارت کشور اعلام کرد. 40‌درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش از این در هیات‌های نظارت استان‌ها تایید صلاحیت شده بودند که با بررسی‌های شورای نگهبان 15‌درصد دیگر (1500 نفر) به احراز صلاحیت‌شدگان افزوده شد. 

به این ترتیب 6300 نامزد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند. داوطلبان قطعی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توانند از 29 بهمن‌ماه به مدت یک هفته تبلیغات خود را آغاز کنند. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه 94 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

***

* ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 5 خود اعلام کرد داوطلبان ردصلاحیت شده سه‌روز مهلت دارند از شورای نگهبان درخواست رسیدگی دوباره کنند.

خبرگزاری فارس: اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره داوطلبان ردصلاحیت شده

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 5 اعلام کرد: در اجرای ماده 35 آیین‌نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به اعلام نظر شورای محترم نگهبان در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اطلاع می‌رساند:

داوطلبانی که صلاحیت ایشان در مراحل قبلی در هیات‌های اجرایی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تایید شده اما در مرحله کنونی ردصلاحیت شده‌اند، براساس ماده 35 آیین‌نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شده، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه روز مهلت دارند از شورای نگهبان درخواست رسیدگی مجدد کنند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی با تایید ردصلاحیتش گفت: به‌ظاهر مامورم به رعایت تقوا و صبر.

کمال‌الدین پیرموذن کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با رد شایعه تماس تلفنی معاونان وزارت کشور با وی از تداوم ردصلاحیتش خبر داد.

وی در کانال شخصی تلگرامش نوشت: پسندم آنچه را جانان پسندد، ببخشید بر من عزیزان، اطلاع‌رسانی تلفنی یکی از معاونین وزیرکشور واقعیت نداشته و اینجانب کماکان ردصلاحیت شده‌ام.

غلامعلی حدادعادل، سخنگوی مجمع اصولگرایان کشور معتقد است لیست ائتلاف اصولگرایان براساس شایستگی افراد و به دنبال رایزنی همه افراد تنظیم شده است. وی در خصوص گفته‌هایی مبنی بر سهم نامتوازن گروه‌های مختلف جناح اصولگرایی و تخصیص بخش عمده این لیست به یک گروه سیاسی خاص، اظهار کرد: این لیست براساس سهم‌خواهی هیچ گروه یا جناح خاصی بسته نشده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eRiCKhZO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه