پنجشنبه, ۱ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 21 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
رقابت با دیگران بر مدار اطلاعات دقیق

چطور با دست پر به میدان رقابت وارد شویم؟

4 ماه پیش ( 1403/4/16 )

بازارهای رقابتی فرصت زیادی برای اشتباه در اختیار کارآفرینان قرار نمی دهد. بسیاری از افرادی که در زمینه کسب و کار سابقه طولانی در بازار دارند، به محض اینکه وارد یک حوزه رقابتی می شوند، توان تحلیل آن را از دست داده و خیلی زود در برابر رقبا شکست می خورند. دلیل این امر نه تنها تغییر ماهیت رقابت در دنیای کنونی، بلکه تخصصی شدن همه کارهاست. 

زمانی نه چندان دور یک مدیر دست تنها هم به کارهای طراحی محصولات می رسید، هم نیم نگاهی به بازاریابی داشت. با این حال در طول سال های اخیر کارها بیش از هر زمان دیگری تخصصی شده و دیگر نمی توان به این سادگی از کنارشان عبور کرد. همین امر موجب شده بسیاری از کارآفرینان نیاز به تشکیل تیم های بزرگ برای هر بخش از کار داشته باشند.

شاید فکر کنید ایجاد تیم های بزرگ برای حوزه هایی مثل بازاریابی یا تبلیغات به تنهایی ضامن موفقیت یک برند خواهد بود. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه کمتر کسی در این دنیا بدون اطلاعات دقیق می تواند کاری از پیش ببرد. حرف حساب ما این است که شما بدون اطلاعات دقیق هیچ وقت نمی توانید کارتان را به خوبی پیش ببرید. البته نکته کلیدی در این میان نحوه دسترسی به اطلاعات موردنظر است. 

چطور با دست پر به میدان رقابت وارد شویم؟

خیلی از مدیران خیال می کنند اطلاعات خوبی برای تیم های کاری شان فراهم کرده و این نکته را به خوبی به آنها یادآور می شوند. با این حال وقتی نوبت به عمل می رسد، یکی پس از دیگری میدان را خالی می کنند. خب اینکه شما چطور و از کجا اطلاعات تان درباره بازار و رقبا را به دست می آورید، اهمیت تعیین کننده ای در بحث نهایی دارد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز قصد داریم حسابی درباره اش با شما حرف بزنیم. 

ورود به بازارهای رقابتی شاید جای ویژه ای در رویاپردازی های کارآفرینان داشته باشد، اما تا وقتی با دست پر و اطلاعات دقیق همراه نشود، هیچ فایده مشخصی برای تان نخواهد داشت. ما در ادامه این مقاله سعی می کنیم نگاه تا حد امکان انتقادی نسبت به ماجرا داشته و اوضاع را از زاویه دید مفید برای شما تحلیل کنیم. پس با ما همراه باشید تا برویم سراغ اصل ماجرا.

مطلب مرتبط: به روزرسانی محصول: گامی کلیدی در دنیای رقابتی امروز

جزییات محصول، امکانات و قیمت گذاری

جزییات محصول، امکانات و قیمت گذاری

اولین نکته ای که باید مدنظر شما قرار گیرد، بحث مربوط به جزییات یک محصول است. خب بسیاری از مدیران آنقدر درگیر کلیات یک محصول می شوند که دیگر جزییات را به طور کامل فراموش می کنند. مثلا اینکه اپل در نسخه جدید گوشی های آیفون از رابط تایپ سی (Type C) برای اتصال انواع سیم شارژ استفاده می کند، نکته جزئی اما مهمی است. این امر بیانگر تغییر استراتژی اپل در برابر فشار نهادهای نظارتی است. به علاوه، خیلی از برندها مثل سونی در توسعه کنسول های بازی شان دائما از جزییاتی مثل همکاری با شرکت های متنوع در زمینه تولید هارد یا کارت گرافیک بهره می برند. این امری است که به شما برای درک بهتر شرایط رقابت کمک خواهد کرد. 

یادتان باشد، شما نمی توانید نسبت به جزییات عملکرد رقبا بی تفاوت بوده و بعدا تعجب کنید چرا یکهو با نوآوری شگفت انگیزی از سوی آنها رو به رو شده اید. خب همه نوآوری های حیرت انگیز اول از یک نکته جزئی شروع می شود. احتمالا چنین تجربه ای را در کار خودتان دم دست داشته باشید. پس همیشه باید نیم نگاهی به وضعیت موردنظر داشته باشید، وگرنه دائما با شوک های بزرگ نسبت به رقبا مواجه خواهید شد. 

نکته دیگری که در این میان باید مثل یک کارآگاه جسور زیر ذره بین ببرید، امکانات محصولات است. خب بسیاری از محصولات در نسخه های بعدی با آپدیت های هیجان انگیزی رو به رو می شود. این امری است که شما باید به دقت بررسی کنید. بهترین روش در این میان تلاش برای ارزیابی اوضاع با استفاده از مقایسه آن با نسخه های قبلی محصولات است. این امر شاید کمی عجیب یا حتی دلهره آور به نظر برسد، اما منطق درونی بی نهایت جذابی برای شما به همراه خواهد داشت. به طوری که دیگر لازم نیست خیلی نگران تغییرات مداوم محصولات در بازار باشید. 

اگر فکر می کنید جریان تغییرات مربوط به محصولات مختلف در بازار خیلی زود از دست تان در می رود، بد نیست بر روی خبرگزاری های حرفه ای حساب باز کنید. مثلا ما در روزنامه فرصت امروز همیشه اخبار مربوط به نوآوری های مختلف در حوزه های گوناگون کسب و کار را پوشش می دهیم. شما می توانید برای اینکه کارتان ساده تر شود، سراغ یک منبع مطمئن بروید. اینطوری کارتان بی نهایت ساده تر می شود. 

آخرین نکته ای که در اینجا باید بدان توجه نشان دهید، مسئله مربوط به سطح قیمت هاست. اصلا رقبای شما براساس چه منطقی شروع به قیمت گذاری محصولات می کنند. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از آستانه قیمت منصفانه است. اینطوری می توانید بدون هیچ دردسری رقابت تان در بازار را هیجان انگیزتر کنید. 

بی شک برخی از رقبا که اعتبار بالایی در بازار دارند، سطح قیمت بسیار بالایی را در نظر می گیرند. خب برندی مثل گوچی با هر سطح قیمتی مشتریان ثابت خودش را خواهد داشت. این در حالی است که شاید اگر شما به عنوان یک برند تازه وارد سطح قیمت تان را کمی تغییر دهید، کلی از مشتریان تان را از دست بدهید. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه بهترین ورژن خودتان را داشته باشید. 

قیمت های رقابتی به شما کمک می کند از همان ابتدا در بازار مشتریان وفادار خودتان را پیدا کنید. خب راستش را بخواهید، این روزها یافتن مشتریان وفادار کار خیلی راحتی نیست. همین امر جذابیت قیمت گذاری پایین یا رقابتی برای جذب مشتری را دوچندان می کند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این امر می تواند در افق بلندمدت اثرگذاری خوبی برای تان به همراه داشته باشد. 

مطلب مرتبط: 7 گام ضروری در راستای رقابت موفق با سایر شرکت ها

ارزیابی درونی و مقایسه با رقبا

ارزیابی درونی و مقایسه با رقبا

چه کسی گفته برای رقابت بهتر همیشه باید شش دانگ حواس تان به دیگران باشد؟ گاهی اوقات مشکلات داخلی شرکت فضا را برای رقابت بهتر کاملا می بندد. در این صورت شما باید توانایی خوبی برای ارزیابی شرایط و سپس بهبود آن داشته باشید. این امر می تواند اوضاع تان در دنیای کسب و کار را به طور جدی تغییر دهد.

ما در روزنامه فرصت امروز مشکلات درونی سازمان ها را خیلی مهمتر از مشکلات بیرونی می دانیم. فکر می کنم شما هم این نصیحت قدیمی که تغییر از درون شروع می شود را شنیده اید. خب اینجا باید چنین توصیه ای را وارد فاز عملی کنیم. 

بد نیست به عنوان یک کارآفرین نوعی نگاه انتقادی به وضعیت شرکت تان داشته باشید. این امر می تواند شرایط را برای شما به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. یادتان نرود، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار بدبینی نیستیم. با این حال در این یک مورد بد نیست کمی هم بدبینی را چاشنی کار کنید. این امر می تواند اوضاع تان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و در فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب کارتان را ساده تر نماید. 

اگر فکر می کنید فرد درستی برای ارزیابی انتقادی اوضاع شرکت نیستید، می توانید همیشه روی همکاران یا دوستان تان حساب کنید. این امر به شما کمک می کند تا بدون پیش داوری اطلاعات مربوط به وضعیت برندتان را دم دست داشته باشید. گاهی اوقات استفاده از بازخوردهای مشتریان وفادار نیز بد نخواهد بود. خب مشتریان از بیرون به وضعیت شما نگاه کرده و معمولا هم تعارفی با شما ندارند. پس می توانید به ساده ترین شکل ممکن وضعیت تان را از چشم انداز آنها مشاهده کنید. این امر شاید کمی کلیشه ای به نظر برسد، اما اطلاعات بسیار مفیدی برای تان به همراه خواهد داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و از مشتریان و همکاران تان بخواهید ایرادات شما را پیدا کنند. بی شک این فرآیند اطلاعات مفیدی دم دست تان قرار می دهد.

شاید فکر کنید ارزیابی اوضاع شرکت دیگر نقطه پایانی برای تحول اوضاع برند محسوب می شود. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز اصلا چنین دیدگاهی نداریم. خب شما وقتی مشکلات درونی شرکت را پیدا کردید، باید به دنبال راهکاری برای آنها باشید. چه راهی بهتر از تلاش برای مقایسه اوضاع تان با دیگران. خب برندهای بزرگ هم کمابیش با مشکلات شما دست و پنجه نرم کرده اند. درست به همین خاطر می توانید روی رقبای تان حساب کرده و از تجربه آنها برای بهبود وضعیت تان سود ببرید. این مسئله به شما کمک می کند تا بدون هزینه اضافی راهکارهای کلیدی را کشف کنید. 

کارآفرینان باهوش همیشه به جای اینکه از مسیر اصلی موفقیت استفاده کنند، سراغ میانبرها می روند. این مسئله ای است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و شانس تان در بازار را نیز دوچندان خواهد کرد. درست به همین خاطر بد نیست نیم نگاهی به وضعیت رقبای تان در بازار داشته باشید. این امر دست کم شما را در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با رقبای تان قرار می دهد. پس به جای بهانه تراشی یک راست بروید سراغ اصل ماجرا. 

مطلب مرتبط: داستان کسب‌ و‌کار، رقابت و قوت

کسب اعتبار با سئوی حرفه ای

کسب اعتبار با سئوی حرفه ای

سئو یکی از حوزه هایی است که تفاوت میان برندهای موفق و شکست خورده را شکل می دهد. شاید به همین خاطر برندهای بزرگ همیشه یک تیم مجهز برای این ماموریت مهم تشکیل می دهند. خب شما به عنوان یک کارآفرین معمولی یا کسی که تازه در ابتدای مسیر کسب و کار است، هرگز نمی توانید هزینه های سنگینی مثل برندهای بزرگ انجام دهید. بنابراین باید دوباره از یک میانبر درست و حسابی برای باقی ماندن در گردونه رقابت سود ببرید. 

ایده ما در این بخش تلاش برای کسب اعتبار با استفاده از سئوی حرفه ای است. این امر می تواند به شما کمک کند تا اثرگذاری لازم بر روی مخاطب را داشته و کارتان را به بهترین شکل پیش ببرید. سوال کلیدی در این میان چگونگی ارزیابی وضعیت سئو و استفاده از تجربه رقباست. خب رقبای شما سال های درازتری در بازار حضور داشته و تخصص بیشتری نیز در حوزه های مختلف دارند. پس منطقی است که از تجربه آنها به سود خودتان استفاده کنید. 

اولین کاری که باید انجام دهید، مرور برخی از موفق ترین کمپین های بازاریابی رقباست. در این میان شما نباید صرفا یک مشاهده کننده ساده باشید. در عوض می توانید کارتان را با یافتن نقاط اشتراک در کمپین های موفق رقبا شروع کنید. این امر اگر با محوریت حوزه سئو صورت گیرد، چشم انداز مناسبی به شما خواهد داد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه برای بهبود کارتان از این مسئله به سود خود استفاده کنید. 

سئوی موفق نباید کپی برداری ناشیانه ای از رقبا باشد. در حقیقت شما نیاز دارید تا براساس شرایط خاص برندتان کمی الگوهای دیگران را شخصی سازی کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب تان داشته و از شر اتهام هایی مثل کپی برداری یا فقدان خلاقیت رها شوید. پس بد نیست قبل از اینکه ایده های رقبا را بدون کم و کاست اجرا کنید، کمی درباره شرایط برندتان فکر کرده و آن ایده‎ها را تغییر دهید. 

ارزیابی بک لینک ها

ارزیابی بک لینک ها

بک لینک ها یا لینک های پشتیبان نقش مهمی در موفقیت یک محتوا یا سایت دارد. شما نمی توانید ادعاهای خودتان را همینطور بدون مقدمه یا توجیه در اختیار مخاطب قرار داده و انتظار موفقیت های اساسی را داشته باشید. در عوض کاربران وقتی با یک محتوا در سایت شما رو به رو می شوند، دنبال سند و مدرک هم می گردند. درست در چنین شرایطی است که بک لینک ها به داد شما می رسند. بد نیست در اینجا نیز کمی وضعیت رقبا را در کانون توجه قرار دهید. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و شانس تان را نیز بی نهایت افزایش دهد. 

فراموش نکنید، استفاده از بک لینک های درست و حسابی موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. گاهی اوقات بد نیست حتی از بک لینک های مربوط به رقبای تان نیز سود ببرید. این امر نشان دهنده تعهد شما نسبت به تولید محتوای درست و دقیق حتی در صورت استفاده از داده های رقبا خواهد بود. 

بک لینک ها گاهی اوقات مورد توجه کاربران قرار گرفته و تلاش می کنند ته توی ماجرا را دربیاورند. بنابراین اگر بک لینک شما وضعیت نامناسبی داشته یا حتی درست کار نکند، اعتبارتان زیر سوال خواهد رفت. درست به همین خاطر ضروری است قبل از بارگذاری بک لینک نیم نگاهی به وضعیت آن داشته و تحلیل دقیقی از آن به دست دهید. این نکته می تواند اوضاع شما از نقطه نظر اثرگذاری بر روی مخاطب را به طور قابل ملاحظه ای متحول سازد. 

آخرین نکته ای که در این میان باید مد نظر شما قرار گیرد، تلاش برای ارزیابی بک لینک های رقباست. اصلا آنها چه ایرادی در کارشان دارند. این امر نه برای تخریب رقبا، بلکه تلاش برای پرهیز از اشتباهات مورد نظر از سوی شما خواهد بود. اینطوری می توانید بدون دردسر اضافی کارتان را جلو برده و نگران هیچ چیز هم نباشید. فراموش نکنید، استفاده از نقطه ضعف رقبا و تبدیلش به نقطه قوت برند خودتان یکی از راهبردهای عالی در دنیای امروز محسوب می شود. پس هیچ جوره نباید این نکته کلیدی را از دست بدهید. 

مطلب مرتبط: رقابت میان رقبای فعلی

تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی

تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی

آخرین و شاید مهمترین نکته ای که شما باید به طور اساسی در کانون توجه قرار دهید، مسئله مربوط به تبلیغات پولی است. خب شما نمی توانید همینطور بی مقدمه سراغ تبلیغات پولی رفته و حسابی در بازار ولخرجی کنید. این مسئله ای است که برای بسیاری از کسب و کارها در بلندمدت مشکل ساز می شود. در عوض یک برنامه ریزی دقیق می تواند به شما کمک زیادی کند. 

بی شک الگوبرداری از رقبا برای برنامه ریزی درست و حسابی اصلا کار ساده ای نیست. به همین خاطر ما در این بخش قصد نداریم شما را وارد بازی بی پایان الگوبرداری کورکورانه از رقبا کنیم. در عوض شما باید منطق بودجه بندی و مدیریت مالی رقبای موفق تان را درک کنید. 

مثلا در حوزه ورزش تیم رئال مادرید مدیریت مالی حیرت انگیزی دارد. این در حالی است که رقیب سنتی آنها یعنی بارسلونا در طول سال های اخیر دائما اوضاع مالی اش افتضاح تر می شود. خب یک مدیر باهوش در این میان سعی می کند با تحلیل شرایط رئال مادرید و منطق درونی بودجه بندی اش به خوبی اوضاع را تحلیل کند. شاید تیم شما به اندازه غول های اروپایی بودجه نداشته باشد، اما با استفاده از منطق آنها می تواند به سوی موفقیت خیز بردارید. این مسئله ای است که شاید کمتر کسی در دنیای واقعی بدان توجه نشان دهد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز به طور جدی تر آن را بررسی می کنیم. ماجرا جالب شد، نه؟

تبلیغات پولی یکی از مهمترین ابزارهای هر برندی برای موفقیت در بازار محسوب می شود. به همین خاطر خیلی از برندها بدون اینکه توجه خاصی به این حوزه داشته باشند، هزینه های گزافی را شکل می دهند. این در حالی است که ما در روزنامه فرصت امروز شرایط متفاوتی را در نظر داریم. این مسئله می تواند به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب به شیوه ای متفاوت کمک شایانی نماید. 

اول از همه، شما اصلا نباید کل بودجه تان را یکجا خرج کنید. بد نیست همیشه به فکر روز مبادا بوده و خودتان را برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب آماده نگه دارید. این مسئله می تواند در بلندمدت شانس تان برای تداوم در بازار را افزایش دهد. نکته کلیدی دیگر اینکه هرگز وارد بازی تبلیغاتی با رقبای بزرگ تر نشوید. یکی از تکنیک های رایج در میان برندهای بزرگ دنیا تلاش برای کشاندن کسب و کارهای کوچک به بازی های تبلیغاتی است. اینطوری خیلی زود بودجه آنها را تمام کرده و دیگر از دامنه رقابت خارج شان می کنند. پس بهتر است نیم نگاهی به تبلیغات ارگانیک هم داشته باشید. اینطوری شاید رقابت با برندهای بزرگ خیلی برای تان سخت و غیرممکن به نظر نرسد. 

بی شک گریزی از رقابت در بازار با دیگر برندهای بزرگ نیست. با این حال شما نباید بی گدار به آب زده و انتظار داشته باشید دیگران در برابر تلاش های عجیب تان برای تبلیغات پولی دست روی دست بگذارند. پس بهتر است کمی تعادل در زمینه صرف بودجه تان را در دستور کار قرار دهید.

سخن پایانی

مهمترین نکات مرتبط با رقابت بهتر با برندها

رقابت در دنیای مدرن دیگر فراتر از تکنیک های ساده ای است که هر کارآفرینی توانایی مدیریتش را داشته باشد. به همین خاطر کار تیمی در سال های اخیر در دستور کار بسیاری از برندها قرار گرفته است. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات مرتبط با رقابت بهتر با دیگر برندها را به اتفاق شما مرور کنیم. حالا شما آمادگی لازم برای شروع فرآیند رقابت با دیگر برندها را دارید. یادتان نرود، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه سراغ بهترین ایده ها می رویم و آنها را برای تان آماده می کنیم. پس بد نیست تمام ایده های مورد بحث در این مقاله را در کنار هم استفاده کنید. اینطوری شانس تان برای موفقیت در عرصه رقابت دوچندان خواهد شد. 

مطلب مرتبط: رقابت با خود

مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.socialinsider.io

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kCuz7vJP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه