اطلاع رسانی ریبرندینگ یکی از مهم ترین اقداماتی است که هر کسب وکار باید در زمان بازسازی برند خود به آن توجه ویژه ای داشته باشد. بازسازی یا ریبرندینگ، به معنی ایجاد تحول در هویت برند است، برای اینکه فرایند ریبرندینگ به درستی انجام شود، باید از تغییر لوگو و رنگ سازمانی گرفته تا تجدید نظر در شعار و ارزش های اصلی، مورد بازبینی قرار بگیرد.
البته تغییر برند بدون اطلاع رسانی درست، نه تنها ممکن است مخاطبان قدیمی را سردرگم کند، بلکه باعث از دست دادن فرصت طلایی جذب مشتریان جدید نیز می شود. در واقع این روزها که بازار رقابت به شدت افزایش یافته است، برندها برای حفظ جایگاه خود و جلب اعتماد مشتریان باید از روش های مؤثر و خلاقانه ای برای اطلاع رسانی ریبرندینگ استفاده کنند. اطلاع رسانی درست، نه تنها توجه مشتریان فعلی را به سمت تغییرات جدید جلب می کند، بلکه باعث می شود تا برند در دیدگاه مشتریان قوی تر و جذاب تر جلوه کند.
در ادامه این مطلب شما را با دلایل انجام ریبرندینگ و انواع مختلف آن آشنا می کنیم و سپس مهم ترین و اصلی ترین روش های اطلاع رسانی ریبرندینگ را مورد بررسی قرار می دهیم.
ریبرندینگ، فرایندی است که با هدف تطبیق برند با تغییرات محیطی، نیازهای مشتریان جدید و حفظ جذابیت آن در بازارهای رقابتی انجام می شود. از جمله دلایل مهم برای انجام ریبرندینگ، تغییر در دموگرافی مخاطبان است، به این معنی که با تغییر نیازها و سلایق مشتریان، برند باید خود را مطابق این تغییرات بازسازی کند تا همچنان جذاب و مرتبط باقی بماند.
همچنین، ظهور تکنولوژی های جدید نیاز به به روزرسانی برند را افزایش می دهد. در واقع برندهایی که به تکنولوژی وابسته هستند، برای همگامی با سرعت تحولات، باید هویت بصری و پیام های خود را به روزرسانی کنند. در مواقعی نیز ممکن است برند به دلیل تصویر منفی یا عدم جذابیت هویتی، نیاز به بازسازی داشته باشد تا دوباره در میان رقبا برجسته شود.
در کنار این عوامل، تغییرات مدیریتی و شرایط بحرانی نیز می توانند انگیزه هایی برای ریبرندینگ باشند. تغییر در مالکیت یا تیم مدیریت، جهت گیری و دیدگاه برند را متحول می کند و نیاز به انعکاس این تحولات در هویت برند ایجاد می شود. همچنین، شرایط بحرانی یا رویدادهای غیرمنتظره که ممکن است به اعتبار برند لطمه بزند، از دلایل مهمی برای بازسازی برند هستند.
اطلاع رسانی ریبرندینگ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بدون معرفی درست این تغییرات، احتمالا مشتریان سردرگم شده و حتی ارتباط خود را با برند قطع کنند. اطلاع رسانی شفاف و مؤثر، مشتریان را نسبت به اهداف و تحولات برند آگاه می کند و باعث پذیرش آسان تر آن ها می شود.
قبل از اینکه با روش های مختلف اطلاع رسانی ریبرندینگ آشنا شوید، بهتر است انواع مختلف آن را بشناسید. به طورکلی ریبرندینگ به سه دسته اصلی تقسیم می شود که هر کدام بستگی به نیاز برند و شرایط بازار انجام می شوند. در واقع شناخت مدل های مختلف ریبرندینگ به برندها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا به یک تغییر جزئی نیاز دارند یا باید به طور کلی استراتژی خود را بازسازی کنند. در ادامه هریک از این مدل ها را معرفی می کنیم:
اطلاع رسانی ریبرندینگ یکی از مهم ترین و اصلی ترین کارهایی است که مدیران شرکت ها و کسب وکارها باید به آن توجه ویژه ای به آن داشته باشند تا نتیجه مثبت بازسازی تصویر برند را مشاهده کنند. برای اطلاعرسانی تغییرات برند، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه بهترین و اصولی ترین گزینه ها را معرفی خواهیم کرد.
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از موثرترین و حرفه ای ترین روش ها برای اطلاع رسانی ریبرندینگ است. با انتشار این نوع محتوای تبلیغاتی در رسانه ها و سایت های معتبر، برند می تواند تغییرات جدید خود را به صورت رسمی و جامع معرفی کند.
نه تنها انتشار رپورتاژ آگهی برای افزایش آگاهی از برند موثر است بلکه به ایجاد آگاهی در مورد تغییرات برند نیز کمک می کند، بلکه به طور مستقیم بر اعتبار و اعتماد مخاطبان تأثیرگذار است. از آنجایی که رپورتاژ آگهی به شکل مقاله یا گزارش خبری نوشته می شود، اطلاعات به طور غیرمستقیم و کاملا موثر، به مخاطب انتقال پیدا می کند.
اگر هدف شما اطلاع رسانی تغییرات برند در سطح جهانی است، انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه های بین المللی می تواند نقش به سزایی ایفا کند. این اقدام به برند کمک می کند تا به مخاطبان جدید و بین المللی خود دست پیدا کند و از این طریق شناخته تر شود.
با انتخاب رسانه های معتبر بین المللی برای انتشار رپورتاژ آگهی، می توانید پیام تغییرات برند خود را به مخاطبان خارجی با زبان و سبک فرهنگی آن ها منتقل کرده و بازخورد مناسبی دریافت کنید.
برگزاری نشست خبری یکی دیگر از روش های مستقیم و مؤثر برای اطلاع رسانی ریبرندینگ است. این روش به برندها این امکان را می دهد که تغییرات خود را به صورت شخصی و در یک رویداد رسمی معرفی کنند. در نشست های خبری، مدیران و اعضای تیم برند می توانند به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهند و جزئیات بیشتری از دلایل و اهداف ریبرندینگ را برای رسانه ها و عموم توضیح دهند.
این شیوه به برقراری ارتباط مؤثر با رسانه ها و ایجاد بازخورد سریع کمک می کند و به برند این فرصت را می دهد تا به طور شفاف تغییرات خود را معرفی کند.
جمع بندی
اطلاع رسانی ریبرندینگ یکی از بخش های حیاتی در فرآیند تغییر هویت برند است که می تواند تأثیر زیادی در پذیرش تغییرات توسط مخاطبان داشته باشد. برای اطلاع رسانی از طریق رپورتاژ آگهی، رپورتاژ خارجی و نشست خبری می توانید روی تریبون حساب کنید. تریبون پلتفرمی برای انتشار رپورتاژ آگهی است که با بیش از 2هزار رسانه فارسی و 10هزار رسانه بین المللی در رسیدن به اهداف روابط عمومی و سئویی می تواند به برند شما کمک کند.
در این مطلب به طور کامل دلایل انجام ریبرندینگ و اطلاع رسانی آن را مورد بررسی قرار دادیم و هرکدام از مدل های ریبرندینگ را به صورت مختصر معرفی کردیم. در نهایت بهترین روش های اطلاع رسانی ریبرندینگ را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با فرایند انجام این کار آشنا شوید.