سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اسب بخار، بازار خودروی کشور در سال های اخیر با چالش های زیادی روبه رو بوده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. هر چند بسیاری تحریم ها را دور اول و دوم را بانی وضع موجود می دانند، اما آیا واقعاً می توان تمام مشکلات و چالش ها را به تحریم ها گره زد؟ آیا می توان برای همیشه به منظور سرپوش گذاشتن بر اشتباه ها از این واژه و تأکید بر اثرات آن استفاده کرد؟ آیا تحریم ها روی دیگر سکه مافیای خودرویی کشور نیست؟

حکمرانی اقتصادی کشور به رغم تغییر دولت ها، وزار، مدیران ارشد وزارت صمت و مدیران عامل خودروسازان بزرگ کشور و عوض شدن برخی قوانین و دستورالعمل ها مانع از توسعه این صنعت و حرکت در مسیر پیشرفت شده است، اما هر بار که فشارها و اعتراض ها بیش تر می شود، از یک سو، به دلیل تسلط بر این صنعت مانع از اعتراض رسمی و عمومی خودروسازان می شوند و از سوی دیگر، همیشه ناتوانی و نارکارآمدی خود را پشت تحریم ها و مافیا پنهان می کنند.

خواسته ساده بازار، حذف دستوری قیمت خودرو

این در حالی است که همیشه دولت ها شعار طرف داری از بخش خصوصی را سرداده اند، اما در عمل هیچ حرکت خاصی انجام نداده و در بر همان پاشنه قدیمی چرخیده است. البته نمی توان از تأثیر شدید و سنگین تحریم ها بی تفاوت گذشت. با این حال نباید تمام مشکلات امروز این صنعت را به تحریم ها گره زد.

در اصل پیش از هر نکته و کندوکاوی باید دید چرا تاکنون خود دولت مردان پیش از توسل به مافیا و فشارهای بین المللی، سری به خود و ناتوانی در بازگشت از این نوع تصمیمات نمی زنند؟

با توجه به زیان انباشته بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی و بدهی بیش از ۲۰۰ میلیارد به سیستم بانکی و زنجیره تأمین، زمان آن نرسیده است که به اشتباه های مکرر و مصرانه خود پی ببرند؟

آیا هدف و خواسته آن ها از اجرایی کردن قیمت گذاری دستوری واقعاً به نفع مردم بوده است یا مردم از نظر آنان تعریف دیگری دارد؟ آیا با ادامه و تأکید بر قیمت گذاری دستوری و طیفی که از راه بهره مند شده است، نباید در تعریف و مردم شناسی حکمرانی اقتصادی کشور شک و تردید کرد؟

در این میان هر چند با وضعیت موجود نتوان امیدی به عبور از اقتصاددستوری در این صنعت داشت، اما بد نیست که دولت جدید اثرات این نوع تصمیمات را بررسی کند و ببیند چه بخش، گروه و افرادی از قیمت گذاری دستوری منتفع شده اند. بنابراین شاید اگر صلاح دیدند بد نباشد به خواسته ساده بازار خودرو، حذف قیمت گذاری دستوری هم فکر کنند. البته اگر بلد باشند و بدانند به چه موضوعی فکر می کنند!

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x1Qkx7eb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه