پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
تحلیلگر بازار‌های مالی:

بازار و قیمت طلا احتمالا تا ۶ ماه آینده بدون تغییر خاصی می ماند

3 روز پیش ( 1403/4/24 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد ۲۴، طی هفته گذشته عوامل متعددی توانسته بازار طلا را تحت کنترل خود در بیاورد. غیر از تحرکات انس جهانی طلا که مدتی است سیر صعودی خود را بی وقفه دنبال می کند و دلاری که با آرامش روانی بازار و البته نبودن ریسک های سیاسی وارد سیر نزولی شده است، آغاز ماه محرم نیز به گفته فعالان بازار طلا بر شدت رکود بازار طلا افزوده است. به این ترتیب افت تقاضا نیز هرچند ناچیز، اما یک گوشه از تحرکات سکه و طلا را در دستان خود دارد.

بر این اساس بازار طلا و سکه در اولین روز هفته روند نامتوازنی را از خود به نمایش گذاشته است. از یک سو با سیگنال افزایشی انس جهانی میل به رشد دارد و در سوی دیگر عقب نشینی دلار تا کانال ۵۷ هزار تومانی مانع از پیشروی آن می شود. هفته گذشته اتحادیه طلا نیز اعلام کرد که بازار تهران تا یک هفته تعطیل است و شاید بتوان گفت افت تقاضا نیز با دلار برای کاهش بیشتر طلا و سکه هم افزایی می کند. از همین رو در لحظه تنظیم این گزارش طلای ۱۸ عیار افزایشی است و در سطح ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان قرار دارد و سکه امامی بین کانال ۳۹ و ۴۰ میلیونی نوسان دارد. این سرگیجه آن طور که «سعید مشکات» تحلیلگر بازار های مالی می گوید احتمالا تا ۶ ماه آینده ادامه داشته باشد.

بازار و قیمت طلا احتمالا تا ۶ ماه آینده بدون تغییر خاصی می ماند

سعید مشکات، بازارهای مالی این خوش بینی را تحت تاثیر انتخاب مسعود پزشکیان می داند و می افزاید: هنوز مشخص نیست تیم اقتصادی آقای پزشکیان چه افرادی هستند. بر همین اساس خیلی با قطعیت نمی شود گفت که دولت ایشان به کدام سمت خواهد بود. ولی خب انتظاراتی که الان وجود دارد این است که دولت ایشان احتمالا به سمت مذاکره با آمریکا پیش برود. منتها مسئله ای که وجود دارد این است که خود آمریکا هم در بحران انتخابات است. تقریبا تا انتخاباتشان انجام شود و دولتشان هم بیاید و مستقر بشود تقریبا سه ماه زمان می برد.

به باور مشکات، یعنی ما از الان تا شش ماه آینده احتمالا شاهد اتفاقات خاصی در محیط سیاست خارجی نباشیم تا تکلیف انتخابات آمریکا مشخص شود و ببینیم تیم جدیدشان چطور خواهند بود. تا آن زمان بازار احتمالا حالت گیجی را خواهد داشت، یعنی با اخباری که می آید چند روز بالا می رود و چند روز پایین می آید و نوسان می کند. در مورد ارز هم تا اینجا موضعی که آقای طیب نیا، یکی از مهره های کلیدی اقتصادی دولت پزشکیان داشته حذف ارز سوبسیدی بوده است.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/D3aG7LEF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه