دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

درب داخلی ساختمانی

1 هفته پیش ( 1403/2/5 )
 

درب داخلی ساختمان از جمله عناصر اساسی هر فضای داخلی تمامی خانه ها است که به عنوان واسطه ای بین اتاق ها یا فضاهای مختلف استفاده می شود. این درب ها علاوه بر ارائه حفاظت و امنیت، به عنوان یک عنصر زیبایی و طراحی نیز در نظر گرفته می شوند. همچنین یکی از مهم ترین انواع آن ها درب اتاقی است. در واقع به درب هایی که برای جداکردن اتاق ها از یکدیگر استفاده می شوند و نقش اساسی در حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از نفوذ دارند، درب هایی اتاقی هستند.

 به علاوه، درب های داخلی ساختمان معمولاً از جنس های مختلفی ساخته می شوند که از مهم ترین آن ها می‎توان به چوب، فلز، شیشه و مواد کامپوزیت اشاره کرد. هر کدام از این جنس ها ویژگی ها و استفاده های خاص خود را دارند که بسته به نیازهای طراحی و کاربری مورد استفاده قرار می گیرند. البته با توجه به اهمیت بسیار بالای کیفیت این محصولات در اکثر خانه ها، انتخاب یک برند مناسب همچون درسام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

درب داخلی ساختمان

درب داخلی ساختمان چیست؟

پیش از هر چیز لازم است بدانید که، درب داخلی به تمامی درب های موجود در داخل ساختمان اشاره دارد، که شامل درب اتاق ها و سرویس ها می شود. این درب ها برای افزایش حریم خصوصی کاملاً ضروری هستند و اهمیت بسیار زیادی در ساختمان ها دارند. مواد مختلفی برای تولید این درب ها استفاده می شود، اما درب های چوبی به عنوان یکی از رایج ترین و کارآمدترین نوع این درب ها شناخته می شوند.

توجه داشته باشید که در این محصولات علاوه بر فاکتور استحکام، ویژگی زیبایی نیز باید مورد اهمیت واقع داده شود؛ چراکه درب های داخلی در زیبایی محیط کار و خانه نقش بسزایی ایفا می کند.

درب اتاقی چیست؟

درب های اتاقی برای استفاده در محیط داخلی ساختمان طراحی و ساخته می شوند و عمدتاً برای دسترسی به اتاق ها و فضاهای مختلف داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها معمولاً از موادی مانند چوب یا ام دی اف ساخته می شوند و با توجه به نیاز به امنیت و مقاومت در برابر شرایط محیطی متفاوت، طراحی و تولید می شوند. به دلیل عدم نیاز به مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی، درب های داخلی از مواد سبک تری نسبت به درب های خارجی ساخته می شوند.

این محصولات معمولاً از درب های توخالی، تخته پرس یا چوب روکش دار ساخته شده اند، اما نکته منفی آن ها این است که به راحتی آسیب می بینند و به طور کلی عایق خوبی در برابر صدا نیستند. درب های ساخته شده از MDF با هسته جامد این نقاط ضعف را تا حد زیادی برطرف می کنند، اما هزینه آن ها سه تا چهار برابر بیشتر از درب های توخالی است. این محصولات معمولاً تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی دکوراسیون داخلی دارند، بنابراین انتخاب یک تولید کننده خوب همچون برند دُرسام اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع جنس درب های داخلی و اتاقی ساختمان

درب های داخلی ممکن است از جنس های متفاوتی تشکیل شده باشند. این جنس ها هریک دارای مزایا، معایب و زیبایی منحصربه فردی هستند و شما کاربران قبل از خرید لازم است اطلاعات دقیقی در این خصوص به دست آورده و سپس بهترین محصول ممکن برای محیط خود، خریداری نمایید. در ادامه ضمن معرفی به بررسی برخی از معروف ترین آن ها خواهیم پرداخت. این محصولات همچنین به واسطه طراحی سطح خارجی شان، می توانند باعث زیباتر کردن و جلا بخشیدن به فضای داخلی ساختمان شوند.

درب داخلی فایبرگلاس

یک جنس خاص از درب های داخلی ساختمان، جنس فایبرگلاس است. این جنس درب ها در ظاهر به درب های چوبی شباهت بسیار زیادی دارند. این درب ها اغلب به گونه ای طراحی می شوند که در نگاه اول، تمایز آن ها از درب های چوبی برای افراد مشکل باشد. ماده اولیه ی فایبرگلاس شبیه به چوب است، اما استفاده از آن برای ساخت درب های داخلی بسیار مقرون به صرفه است و به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای درب های چوبی شناخته می شود.

 علاوه بر این، این جنس خواص عایق سازی بیشتری نسبت به چوب دارد و هزینه ی تعمیر و نگهداری آن نیز به شدت کمتر است.علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از ویژگی های برجسته این نوع درب ها، وجود پوشش چند لایه ای است که شبیه به درب های کامپوزیتی عمل می کند.

این درب ها عموماً از یک هسته مرکزی به عنوان شالوده استفاده می کنند که سپس با پوشش های پلیمری و تقویت شده با فیبر پوشانده می شوند، به گونه ای که در ظاهر به درب چوبی شباهت دارند. با استفاده از فایبرگلاس در تولید درب های داخلی، می توان ظاهری کلاسیک و جذاب به خانه بخشید. همچنین، نگهداری و تمیزکاری این نوع درب ها بسیار آسان است و با استفاده از شوینده های خفیف، می توان به راحتی آلودگی را از سطح درب داخلی پاک کرد.

درب چوبی ساختمان

درب داخلی PVC

یکی دیگر از جنس های بسیار کاربردی در ساخت درب داخلی، جنس PVC است. درب های PVC برای استفاده در داخل منزل، به خصوص برای درب سرویس های بهداشتی و حمام بسیار مناسب هستند. این درب ها به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و آسیب پذیری در مقابل اشیاء نوک تیز و ضربات، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. از درب های PVC با ضخامت بیشتر نیز می توان همچنین برای درب ورودی آپارتمان استفاده کرد.

روکش درب های PVC دارای ترکیبات شیمیایی خاصی است که آن ها را ضدآب و ضدرطوبت می سازد و به دلیل ساختار شیمیایی خاص، کاملاً ایزوله هستند. ماده اولیه این درب ها، یعنی پلی وینیل کلراید (PVC)، یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است که به دو صورت سخت و انعطاف پذیر تولید می شود.

پلی وود

پلی وود یا چوب پلاست، نیز یک نوع کامپوزیت است که از ترکیب الیاف چوب، ضایعات پی وی سی و افزودنی های مخصوص ساخته می شود. این مواد به صورت خمیر مذاب به شکل پروفیل های مختلف تولید می شوند. درب های پلی وود به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می شوند و قطعات لنگه در و جامب چارچوب و روکوب بصورت یکپارچه تولید می شوند.

 این درب ها دارای استحکام بسیار بالاتری نسبت به درهای چوبی، روکش چوب و ام دی اف هستند، بنابراین برای کاربردهای خاص و پرتردد نظیر مراکز آموزشی و بیمارستانی بسیار مناسب هستند. یکی از ویژگی های مهم پلی وود، ضدآب بودن و امکان شستشوی آن است. هر کدام از مواد استفاده شده در این ترکیب، قابلیت های مختلفی را به محصولاتی مانند درب، چارچوب می دهند.

درصورتی که قادر به تصمیم گیری نباشید، می توانید با پرسنل کارکشته شرکته درسام تماس حاصل نموده و پاسخ سوالات خود در این مورد را جویا شوید. این امر موجب می شود تا با کمترین هزینه، بهترین محصول ممکن را تهیه نموده و بهره کامل از آن را ببرید.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، در حال حاضر درب های داخلی ساختمان نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی و زیباسازی فضای داخلی ساختمان دارد. این محصولات از نظر جنس سازنده و طراحی سطح خارجی نیز دارای انواع مختلفی هستند که همین امر باعث ایجاد تنوع در زیباسازی فضای خانه می‎شود.

 به همین منظور در متن بالا به بررسی برخی از مهم ترین جنس های تشکیل دهنده این محصولات پرداخته ایم. استفاده از جنس و کیفیت مناسب نیز به منظور تضمین عمر و دوام این محصولات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین بایستی از برندی معتبر همچون دُرسام برای تهیه این محصولات استفاده کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x08U9ATM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه