پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار خودرو چند وقتی است مجدد با افزایش قیمت مواجه شده است. کارشناسان می گویند عدم واردات خودرو و کمبود عرضه از عوامل مهم رشد قیمت ها در بازار است.

بررسی های میدانی نشان می دهد بازار خودرو پس از یک دوره کاهش قیمت، حالا مجدد با افزایش مواجه شده است. 

به گزارش فرصت امروز به نقل از میزان، مسیح فرزانه، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار خودرو از فروردین سال جاری تا شهریور که کف قیمتی خود را با توجه به تورم موجود و کنترل دستوری قیمت ها تجربه کرد با افت حدود ۳۰ درصدی قیمت مواجه بود که می توان گفت این اتفاق در پی وعده های وزارت صمت مبنی بر واردات خودرو های نو و دست دوم و همچنین افزایش اندک تولید رخ داده بود.

وعده های وزارت صمت عامل کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو در ۶ ماه نخست سال

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از ۲ ماه گذشته بازار خودرو با حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت مواجه شده است، گفت: در ۳ هفته اخیر نیز بازار خودرو به علت افزایش نرخ ارز وارد فاز هیجانی شده است و این فضا همچنان ادامه دارد.

به گفته این کارشناس بازار خودرو، ایجاد محدودیت در واردات هر کالایی به ویژه خودرو که به اشتباه در کشور به عنوان کالای سرمایه ای از سوی سیاست گذاران تعریف شده، زمینه ایجاد رانت و فضای غیر رقابتی و قیمت های غیرواقعی را فراهم کرده است.

فرزانه یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت خودرو را عدم محقق شدن وعده های دولت درحوزه واردات خودرو دانست و گفت: براساس آخرین آمار گمرک از میزان وعده ای که داده شده تا یک ماه گذشته تنها ۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو وارد کشور شده که از این آمار تنها حدود ۱۲۰۰ دستگاه خودرو پلاک شده است.

این کارشناس بازار خودرو با تاکید بر اینکه اقتصاد هوشمند است، اعلام کرد: اقتصاد پس از گذشت یک دوره تنها با اتفاقات واقعی همراه می شود و دیگر قیمت های دستوری و وعده های تحقق نیافته بر آن تاثیر نخواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس برنامه وزارت صمت باید تا پایان اسفند سال ۱۴۰۲، خودروسازان یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو مونتاژ یا تولید کنند، اما براساس آخرین آمار تا پایان دی تنها حدود یک میلیون دستگاه خودرو مونتاژ و تولید شده است که این مساله یک سیگنال منفی به بازار است و نشات گرفته از بحران جدی کمبود نقدینگی در صنعت قطعه سازی و خودروسازی است.

فرزانه اعلام کرد: پیش بینی می شود که خودروسازان در بهترین حالت تا پایان سال تنها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کنند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/r3HN1LIT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه