پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از بورس پرس، نامه اخیر وزیر صنعت به رئیس بانک مرکزی مبنی بر تخصیص اعتبار 10 و 5 هزار میلیارد تومانی به ایران خودرو و سایپا گویای این واقعیت است سیاست گذار قصدی برای افزایش قیمت خودرو حداقل تا پایان سال جاری ندارد. احتمالا به این زودی ها خبری از اجرای طرح فروش خودرو در حاشیه بازار نخواهد بود. زیرا اگر قرار بود طرح موردنظر به اجرا دربیاید، خودروسازان برای چند هفته باقیمانده تا پایان سال نیازی به افزایش سقف اعتباری و دریافت تسهیلات نداشتند.

بر اساس این گزارش این در حالی است که از چند هفته قبل، شورای رقابت اختیار تعیین قیمت خودرو را به وزارت صنعت و سازمان حمایت واگذار کرده است. با توجه به فرمول جدید قیمت گذاری وزارت صنعت می تواند قیمت محصولات ایران  خودرو و سایپا را طوری تعیین کند که ضمن خروج از زیان دهی به سود نیز برسند.

عدم افزایش قیمت خودرو در کارخانه حداقل تا پایان سال

بنابراین علی آبادی درحالی به دلیل عدم تغییر قیمت خودرو، خواستار افزایش سقف اعتباری خودروسازان بزرگ شده که وزارت صنعت اختیار تام بابت اصلاح قیمت خودروها را دارد اما به نظر می  رسد شعار سال، دست این وزارتخانه را برای اصلاح قیمت خودروهای داخلی بسته است.

نکته دیگر در نامه وزیر صنعت به رئیس بانک مرکزی، اثر تورمی این ماجرا (در صورت موافقت بانک مرکزی با بالا بردن سقف اعتباری دو خودروساز بزرگ) است.

در حالت کلی، تسهیلات تکلیفی به بانک ها ممکن است سبب استقراض آنها از بانک مرکزی شده و درنهایت رشد چاپ پول، بالا رفتن نقدینگی و افزایش تورم را به دنبال داشته باشد. با این حساب، سیاست گذار در حالی به واسطه فریز قیمت خودرو می خواهد به شعار سال پایبند باشد که از آن سو راهکاری تورم زا برای تامین نقدینگی خودروسازان پیشنهاد داده است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/M27vOtv5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه