سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پرسونال برندینگ چیست؟

6 ماه پیش ( 1402/10/10 )
 

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ (Personal Branding) فرآیندی است که طی آن خود را تعریف و تبلیغ می کنید. برند شخصی هر آدمی نقطه اوج تجربیات، مهارت ها و ارزش هایی است که شما را از سایرین متمایز می کند. برای اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، افراد برجسته، سخنران ها و ...، ایجاد پرسونال برندینگ بخشی از «فروش» خود به مشتریان است. برای افراد عادی هم داشتن برند شخصی می تواند اعتماد به نفس آن ها را بالا ببرد و فرصت های جدیدی را در مقابلشان قرار دهد. اما برای برندسازی شخصی به چه چیزی نیاز دارید و مزیت این کار چیست؟

پرسونال برندینگ به چه معناست؟

پرسونال برندینگ چیست؟

هر کس برند شخصی خودش را دارد؛ درست مانند برندهای شرکتی، می توانید خود را به دیگر بشناسانید. با در دست گرفتن مسئولیت برند شخصی می توانید تعیین کنید که مردم زمان تعامل با شما، چه فکری در موردتان کنند و چه احساسی داشته باشند.

برای مثال، شرکت هایی مانند Nike زمان و تلاش زیادی را برای ایجاد یک تصویر به عنوان شرکت حرفه ای برای ورزشکاران و علاقمندان به تناسب اندام صرف کرده اند. این برند سعی می کند هویتش را با محصولاتی که می فروشد، به مشتریان نشان دهد. ضمن اینکه در این راه از تکنیک های بازاریابی و حتی شبکه های اجتماعی برای انتقال این هویت استفاده می کند.

برخی از مدیران کسب و کارها، در کنار محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند، سعی می کنند برند شخصی را نیز پرورش دهند. هدف آن ها از این کار افزایش میزان فروش است؛ زیرا 92 درصد از مردم به توصیه های افراد نسبت به شرکت ها اعتماد دارند.

پیشنهاد می کنیم جهت طراحی برند بوک و مشاوره برندسازی با آژانس هویت بصری بمان در ارتباط باشید.

نکاتی برای ساخت پرسونال برندینگ

شما چه تلاش کنید و چه نکنید به طور فطری یک برند شخصی در نهاد شما وجود دارد. نشانه آن را می توانید در رفتارهای خود در ارتباط با دیگران و یا در فضای اینترنت مشاهده کنید. با این حال پرسونای برندینگ که برای رشد آن هیچ تلاشی نشده باشد، به شکل ساده ای است و باید آن را تقویت کنید.

این کار طی چند مرحله انجام می شود:

  • مشخص کردن اهداف برای پرسونال برندینگ: تصمیم بگیرید که میخواهید برای چه چیزی شناخته شوید و برای تثبیت هویت خود چه کاری انجام دهید.
  • بررسی نام تجاری فعلی: در اینجا باید بررسی کنید که دیگران در مورد شما چطور صحبت و قضاوت می کنند. از طریق کامنت هایی که برای پست های شما در شبکه های اجتماعی می گذارند و یا گفتگوهای روزمره می توانید این مرحله را انجام دهید.
  • ایجاد یک استراتژی ثابت: باید مشخص کنید که می خواهید در آینده هویت شما چطور به نمایش گذاشته شود (وبلاگ، شبکه های اجتماعی، مصاحبه و ...). بنابراین باید یک برنامه منظم داشته و به آن پایبند باشید.

این مراحل برای ایجاد یک هویت غیرواقع گرانه و رویایی نیست و فقط باید به این فکر کنید که شخصیت درست و مرتبط با ایده های ذهنی خود را برنامه ریزی کنید.

مزایای برندسازی شخصی

مزایای برندسازی شخصی

پرسونال برندینگ راهی برای افرادی است که می خواهند به شهرت برسند. در عین حال این پروژه می تواند مزیت های زیر را نیز به همراه داشته باشد:

  • با به نمایش گذاشتن مهارت ها و برجسته کردن میزان دانش، اعتبار شما بهبود پیدا می کند.
  • وقتی در حال شرح تخصص های خود هستید، تفاوت شما با دیگران مشخص می شود و با برندسازی شخصی شما از سایر افراد در فضای خود متمایز می شوید.
  • داشتن تاثیر ماندگار یکی دیگر از مزیت های برندسازی شخصی است. هر چه بیشتر برند شخصی را به رخ بکشید، یک راه بهتر را در اختیار مردم می گذارید تا شما را بهتر به خاطر بیاورند.
  • ارتباط برقرار کردن با مخاطبان یکی دیگر از مزیت های این نوع برندسازی است تا بتوانید از چیزی که هستید، دفاع کنید. همچنین به آن ها کمک می کنید درک بهتری از شما داشته باشند.

چطور یک برند شخصی بسازیم؟

بدست آوردن پرسونال برندینگ به راحتی انجام نمی شود و باید طی چندین مرحله به آن دست پیدا کنید، مراحل برندسازی شخصی به شرح زیر است:

مرحله اول: پیدا کردن مسیر دستیابی به پرسونال برندینگ

قبل از هر چیز باید بفهمید که چه چیزی برای شما یک شخصیت مورد علاقه می سازد. بنابراین با پرسیدن این سوالات از خود شروع کنید:

  • چه چیزی به شما انگیزه می دهد تا صبح از خواب بیدار شوید و به سر کار بروید؟
  • به چه مهارت ها یا استعدادهایی بیشتر افتخار می کنید؟
  • به چه مهارت هایی علاقه دارید و می خواهید به آن ها دست پیدا کنید؟
  • چه وظایف و پروژه هایی بیشتر به شما انرژی می دهد؟
  • به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارید؟
  • 10 سال بعد چه سودی به جهان می رسانید؟
  • افرادی را که تحسین می کنید، چه وجه مشترکی با شما دارند؟

حالا پاسخ هر یک از این سوالات را بنویسید. این تمرین به شما کمک می کند تا برخی از ارزش ها، باورها و یا اهدافی را که در حال حاضر شخصیت تان را هدایت می کند، شناسایی کنید.

مرحله دوم هماهنگ کردن ارزش های خود با هداف سازمان

اگرچه شروع بسیار خوبی را داشتید، اما برای رشد در نقش فعلی خود باید راه های اتصال برند شخصی به اهداف سازمان را نیز پیدا کنید. برای این کار به افرادی که در شرکت شما موفق و مورد تحسین هستند، توجه داشته باشید. رفتارها و ویژگی هایی را که به طور مداوم از خود نشان می دهند، بررسی کنید. حالا با ارزش ترین نقاط قوت آن ها چیست؟ رفتار آن ها چگونه به پیشرفت شرکت کمک می کند؟

حالا به مرحله اول برگردید و در مورد اهداف و ارزش هایی را که شناسایی کرده اید، خوب فکر کنید. آیا بین مهارت های فعلی شما با ویژگی هایی که سازمان به آن ها پاداش می دهد و مورد ستایش قرار می دهد، همسویی می بینید؟ اگر اینطور است که برای روی توسعه این نقاط قوت و مهارت های خود تمرکز کنید.

در غیر این صورت باید تلاش کنید برخی از ویژگی هایی را که تاکنون نداشته اید، از این به بعد در خود بسازید.

مرحله سوم: ایجاد نقشه سهامداران (مخاطبان)

مراحل برندسازی شخصی

یک تجارت یا برند زمانی موفق می شود که دیگران از آن آگاه باشند. اگر نتوانید پرسونال برندینگ خود را برای جمعی از مخاطبان (به ویژه تصمیم گیرندگان اصلی) به نمایش بگذارید، شانسی برای بدست آوردن فرصت های بزرگتر را ندارید. ساده بگوییم ایجاد برند شخصی هیچ مزیتی برایتان نخواهد داشت.

برای افزایش دید خود در سازمان باید نقشه سهامداران یا مخاطبان را ترسیم کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا افراد تاثیرگذار در سازمان را شناسایی کنید.

هیچ قانونی برای ایجاد نقشه سهامداران وجود ندارد و این می تواند شامل لیست ساده ای از افرادی باشد که به پیشرفتتان در سازمان کمک می کند. شما حتی می توانید روی رهبران با نفوذ سازمان (که نقش و مسئولیت بیشتری دارند) نیز تاثیر بگذارید.

مرحله چهارم: نشان دادن خود

با داشتن لیست افرادی که باید با آن ها در ارتباط باشید و افرادی که باید شما را بشناسند، باید نحوه ارتباط با آن ها را مشخص کنید. وقتی تازه وارد یک سازمان یا گروه کاری شده باشید، شاید کمی برایتان دشوار باشد که بخواهید با همکار ارشد یا رئیس ارتباط برقرار کنید.

برای ارتباط با آن ها باید گام به گام عمل کنید و به یکباره وارد پروژه نشوید. برای مثال باید بررسی کنید که آیا مایل به نوشیدن قهوه هستند؟ یا حتی می توانید شباهت هایی را که بین شما و آن ها وجود دارد، بررسی کنید. همچنین باید مهارت ها و علایق خود را در گفتگو با این افراد برجسته کنید تا آن ها متوجه مفید بودن شما شوند.

در آخر

بدست آوردن پرسونال برندینگ به زمان، مهارت برقراری ارتباط و پیدا کردن افرادی دارد که بتوانید روی آن ها تاثیر بگذارید. نکته کلیدی در ایجاد برند شخصی، برجسته کردن نقاط قوت است. اما نباید در این کار زیاده روی کنید و باید همه چیز طبق واقعیت پیش برود. شاید ساختن یک برند شخصی به نظر تبلیغاتی برسد، اما اینطور نیست و شما می خواهید مهارت ها و توانایی های خود را به دیگران نشان دهید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Xi0YLfwf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه