یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار خودرو در چندماه گذشته وارد رکود شدید قیمتی شده بود که دلیل آن امید بازار و فعالین آن به واردات بی قید و شرط خودروهای خارجی به کشور بوده است؛ اما رفته رفته با اتفاقاتی که در این حوزه رخ داد امیدها به نا امیدی گرایید.

به گزارش فرصت امروز به نقل از مردم سالاری آنلاین ،پس از ماه های بلاتکلیفی و معطلی، عرضه خودروهای وارداتی آغاز شده است، که با توجه به وعده وزارت صمت مبنی بر ورود 60 هزار دستگاه خودروهای وارداتی به نظر باز هم اهداف مد نظر محقق نخواهد شد.

به بیان ساده، این همه سر و صدا، تبلیغات در خصوص واردات خودرو هیاهو برای هیچ بوده است. بنابر این گزارش، در ابتدا که دولت با تغییر شرایط واردات خودروهای کارکرده دسترسی متقاضیان عادی جامعه را از این خودروها قطع کرده است بطوریکه انجام واردات اینگونه خودروها منوط به داشتن کارت بازرگانی است و این در حالیست که در ابتدای طرح این مصوبه قرار بر این بود که هر کسی با کارت ملی خود می تواند خودرو وارد کند اما در ادامه اینطور پیش نرفت. بر اساس این گزارش، برخلاف وعده دولت در تسهیل امور برای واردات 200هزار خودروی وارداتی کارکرده، تاکنون که چهارماه به پایان سال بیشتر زمان نداریم هیچ خودرویی از بابت این مصوبه دولتی وارد بازار نشده است. همچنین قیمت گذاری بالای خودروهای وارداتی توسط شرکتها صدای فعالین این بازار را در آورده است و همین موضوع نه تنها تاثیری در کاهش قیمت ها در بازار نداشته است بلکه درچند هفته اخیر باعث رشد نسبی قیمت ها در بازار خودرو شده است. ارزیابی بازار وارداتی ها از تداوم رشد قیمت این دسته از خودروها حکایت دارد، بطور مثال «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته گذشته یک میلیارد تومان افزایش قیمت داشت و این رشد در دو هفته گذشته به 2 میلیارد و 500 میلیون رسید.براساس رصد بازار بررسی برخی از خودروهای وارداتی در آخرین هفته آبان ماه رشد حداقل 100 میلیونی و حداکثر یک میلیاردی داشتند.

قیمت خودروهای وارداتی در بن ‌بست واردات

در هفته ای گذشت قیمت قطعی برخی از خودروهای وارداتی هم مشخص شد. مثلا دو محصول جتا که زیرمجموعه فولکس واگن محسوب می شوند بین 2 تا 2.5 میلیارد قیمت گذاری شدند. اما قیمت مصوب وارداتی ها نتوانست نظر این بازار را جلب کند و با این شرایط شاهد افزایش قیمت این خودروها در بازار بودیم.

قیمت وارداتی ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ خبرگزاری بازار در گزارشی به ارزیابی قیمت ها در هفته پایانی آبانماه پرداخته است. بر اساس این گزارش، «آزرا» مدل 2019 در هفته گذشته با کارکرد 37 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 4 میلیارد و 600 تا 4 میلیارد و 950 در بازار قیمت گذاری شد، این روند نسبت به هفته پیش از آن ثبت شده است. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت گذاری از سوی فروشندگان باز می گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد.

این خودرو در این هفته با کارکرد 60 هزار کیلومتر هم در بازار بازه قیمتی 3 میلیارد و 300 میلیون تا 3 و میلیارد 500 میلیون تومان قیمت گذاری شد که نسبت به بازه زمانی مورد بررسی می توان گفت رشدی گفت رشدی حدود 300 میلیونی داشته است.اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 30 هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 700 میلیون تا 2 میلیارد و 900 میلیون در بازار قیمت گذاری شد و با این دامنه نوسان افزایش 300 میلیونی را تجربه کرد.اما «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته سپری شده با کارکرد 10 هزار کیلومتر با بازه قیمتی 4 میلیارد و 350 میلیون تا 4 میلیارد و 500 میلیون قیمت گذاری خورد. این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی رکورد افزایش قیمت را شکست و دامنه نوسان آن به یک میلیارد تومان رسید.همچنین ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل 2018 بدون کارکرد هم در هفته سپری شده با قیمت 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و رشدی 700 میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 5 میلیارد و 200 میلیون تومان معامله شد و با این شرایط با افزایش 100 میلیونی وارد کانال جدید شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MUq1V63O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه