پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

استفاده از ظرفیت های روستا برای کسب درآمد جمعی

در کشورهای خارجی روستاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند چرا که اهمیت استفاده از مواد غذایی ارگانیک و همینطور اهمیت استفاده از لبنیات و مواد پروتئینی همچون تخم مرغ بسیار بالا می باشد. در کشور عزیزمان ایران نیز برخی روستاها به دلیل ساختار بازرگانی مناسبی که روستاییان ایجاد کرده اند، شرایطی بسیار خوب در تولید و ارائه ی محصولات لبنی به بازار دارند. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که چگونه میتوان با همکاری روستاییان یک کسب و کار مناسب و سودده جمعی ایجاد کرد.

همفکری برای ارائه ی محصول:

اولین قدم همفکری جمعی بین روستاییان می باشد. اگر در روستا تعداد دام بالا می باشد ، تولید مواد لبنی سودآوری خواهد داشت و اگر تعداد طیور بالا میباشد تولید تخم مرغ و همینطور ارائه ی پر طیور می تواند سودآوری داشته باشد.

در صورتی که اقدام به تولید مواد لبنی کنید ، میتوانید اتاقکی را بدین منظور در نظر بگیرید و با همکاری جمعی بسته به میزان مشارکت در تولید شیر از دام ، درصد بندی سود کرده و با استفاده از دستگاه های مدرن مواد لبنی با کیفیت بالا تولید و به شهر منتقل کنید.

چرا روستاییان خود باید مواد لبنی تولید کنند؟

مابه التفاوت قیمت شیر خام به مواد لبنی همچون خامه و ماست و پنیر و دوغ چنان بالا می باشد که با مدت کوتاهی فعالیت در این حوزه میتوان به کسب درآمدی سرشار رسید ، هر چند ناگفته پیداست که زحمت کار نیز بالاست.

اهمیت همکاری و همفکری در کسب درآمد روستا چیست؟

مهمترین اهمیت همفکری ، ارائه ی نظرات مختلف و تصمیم گیری در مورد بهترین نظر می باشد. استعداد بسیاری از افراد در چنین مواقعی شکوفا میشود و می توانند کمک شایانی در رسیدن به اهداف جذاب و متفاوت کنند.

همچنین همکاری در خرید تجهیزات لبنی نیز اهمیت بسیاری دارد. در بررسی فروشگاه های ارائه کننده تجهیزات لبنی همچون فروشگاه اندیشه سبز ، میتوان دید که قیمت تجهیزات لبنی از نظر عرفی بالا می باشد و شاید امکان تهیه حتی یک دستگاه نیز برای یک نفر به تنهایی مشکل باشد. اما زمانی که چندین نفر در این کار مشارکت داشته باشند، خریداری آسان تر شده و فشار مالی کمتری به خریداران وارد میشود.

چه تجهیزاتی برای خانه لبنیات مناسب است؟

اگر محل جمع شدن دستگاه ها و انجام عملیات تولید مواد لبنی را خانه لبنیات بگذاریم، تجهیزاتی همچون شیرسردکن ، خامه گیر ، کره گیر ، دوغ ساز، ماست بند و همینطور یخچال برای نگهداری مواد تولید نیاز خواهد بود.

بهتر است ظرفیت و کارایی دستگاه متناسب با میزان موادی باشد که در روستا تولید میشود و دستگاه هایی با ظرفیت بالا خریداری نشود تا هزینه ی اولیه نیز بسیار بالا نرود.

چه تعداد نیروی انسانی نیاز است؟

تعداد نیروی انسانی بستگی به میزان تولید دارد. در این بین آموزش صحیح و توزیع عادلانه نوبت بین اعضای روستا مهم می باشد. میتوانید بین نیروهای داخل روستا در روز های مختلف افرادی را برای انجام کارهای مربوط به تولید مواد لبنی تعیین کنید تا کارها تقسیم بندی شود.

محصولات را چگونه بفروشیم؟

فروش محصولات به مغازه های لبنیاتی که فاقد کارگاه هستند میتواند به سادگی صورت گیرد ، هرچند در چنین شرایطی ممکن است پورسانت کم به شما تعلق گیرد ولی پورسانت این کار به میزان چندین یا در برخی مواقع چند ده برابر زمانی است که شیر خالی می فروشید !

تجهیزات را چگونه تهیه کنیم؟

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی امکان تهیه تجهیزات به صورت قسطی و یا شرایطی توسط بسیاری از فروشندگان امکان پذیر است و با توجه به سود دهی مناسب کسب و کارهای مرتبط با لبنیات میتوان در کوتاهترین زمان هزینه ی خرید این تجهیزات را از سود حاصله از فروش کسب نمایید.

چه تجهیزاتی نیاز است؟

تجهیزات را به صورت کلی بیان کرده ایم ولی از نظر کاربرد میتوان به صورت ذیل بیان کرد:

خرید تجهیزات لبنی از فروشگاه اندیشه سبز

شیر سرد کن: زمانی که شیر از دام دوشیده میشود، داخل دستگاه شیر سرد کن نگهداری میشود تا دمای آن در مقادیر پایین نگه داشته شده و از ایجاد فساد و آلودگی در شیر جلوگیری گردد.

پاتیل شیر: پاتیل شیر به جای دیگ پخت شیر استفاده میشود. در این دستگاه چون گرما به صورت غیرمستقیم به شیر داده میشود، هیچ سوختگی ، چسبیدگی به بدنه و تغییر بو و رنگ در شیر ایجاد نمیشود . از این رو برای جوشاندن و پختن شیر از پاتیل بهره برده میشود. همچنین از دستگاه پروسس تانک نیز در این مرحله می توان استفاده کرد ولی به دلیل قیمت بالا اکثرا از این دستگاه ها در کارگاه های کوچک استفاده نمیشود.

خامه گیر: پس از اینکه شیر پخته شد و در دمای مشخصی ثابت گردید، خامه گیری از ان صورت میگیرد. خامه گیری در اصل چربی گیری از شیر است. با گرفتن چربی شیر ، از یک سو خامه برداشت میشود و از سویی دیگر امکان استفاده از شیر کم چرب فراهم میشود.

تولید ماست: پس از خامه گیری ، شیر برای تولید ماست و پنیر مورد استفاده قرار میگیرد.

تولید ماست پرچرب: مقداری از شیر برای تولید ماست پرچرب مورد استفاده قرار میگیرد و مقداری هم برای تولید پنیرهای خاص با چربی بالا کاربرد دارد.

کره محلی: پس از تولید ماست پرچرب، ماست را داخل دستگاه های کره گیری می ریزند و از آن برای تولید کره و دوغ استفاده می کنند که میتوان آنها را نیز به صورت مجزا به فروش رساند.

نتیجه گیری:

خرد جمعی و استفاده از ظرفیت های موجود در روستا میتواند هزینه های خانوار را به میزان قابل توجهی تامین کند. هم اشتغال ایجاد کند و هم تولیدات خود روستاییان را به فروش رساند. این کار در تمامی روستاها امکان پذیر است ، تنها نیاز به نیرو هایی با توانایی برنامه ریزی صحیح و همینطور نیروهایی با توانایی پیشبرد کارهای دشوار دارد. حتی اگر 2 نفر چنین فردی در نزدیکی خود دارید ، آینده ی روشنی برای کسب و کار شما قابل مشاهده است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xy9LU5eH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه