دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار خودرو در دومین هفته مرداد نیز با نوسان بسیاری همراه بود برای مثال طی سه روز قیمت فیدلیتی نزدیک به ۱۴۰ میلیون تومان بالا رفت، خودروهای داخلی نیز از این افزایش قیمت بی بهره نبودند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایمنا، بازار خودرو در دومین هفته مرداد نیز با نوسان همراه بود و قیمت بیشتر محصولات به ویژه خودروهای تولید داخل در این هفته بازهم افزایش پیدا کردند.

اگر چه نوسانات قیمتی این هفته در بازار خودرو نسبت به هفته قبلی کمتر بود اما این بازار بازهم به ثبات قیمت نرسید. این در حالی است که خبر صدور دستور قضائی برای ترخیص هزار دستگاه خودروی خارجی از بنادر استان هرمزگان نیز به گوش رسید و انتظار می رفت تا قیمت ها به واسطه این خبر شکسته شود در صورتی که بی توجه به این دستور روند افزایشی را برای دومین هفته از مرداد در پیش گرفتند.

این هزار دستگاه خودرو وارداتی که خبر صدور ترخیص آن ها گوش بازار خودرو را در این هفته کَر کرد شامل هیوندای النترا، توسان، کریتا، اکسنت و سان یانگ بود که پس از معطلی چندماهه در بنادر کشور بالاخره قرار است. در خیابان های ایران دیده شود. واردات هزار دستگاه خودرو در حالی صورت گرفته که نیاز بازار به واردات بیش از ۴۰۰ هزار خودرو در سال است تا ثبات و کنترل قیمت در بازار به وجود آید.

علاوه بر بی ثباتی قیمت ها، تکلیف خریداران بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از دومین مرحله سامانه یکپارچه همچنان مشخص نشده و مشتریان در بلاتکلیفی میان خودروسازان قرار گرفته اند زیرا همچنان خبری از قیمت چهار محصول سایپا نیست. درواقع بر اساس لیستی که در سامانه یکپارچه خودرو ارائه شد، خودروهایی مانند کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شد، در صورتی که قیمت قطعی برای آن ها اعلام نشده است. درواقع مردم باید خودرویی را خریداری کنند که مشخص نیست با چه قیمت تمام شده ای قرار است به دست آن ها برسد.

این فاصله گرفتن دولت از نظارت بر شرکت های خودروسازی در حالی صورت می گیرد که از طریق سهام چرخه ای حدود ۲۶ درصد از سهام ایران خودرو و ۴۲ درصد از سایپا را دولت در اختیار دارد یعنی دولت بیش از ۵۰ درصد از سهام هر دو خودروساز را در اختیار دارد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/y6oQz2rK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه