دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پیچ و رولپلاک سنگ نما

1 سال پیش ( 1402/3/27 )
 

سنگ، یکی از مصالح پر کاربرد در نمای ساختمان محسوب می شود. این نوع مصالح، به دلایل مختلف سُست شده و دچار ریزش می شوند و عواقب ناخوشایندی در پی خواهد داشت. در این مقاله، به صورت اختصاصی قصد داریم، به اهمیت موضوع "اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما" بپردازیم. روش های مطمئنی برای پیچ و رولپلاک سنگ نما در نظر گرفته می شود. بدین ترتیب مالکان ساختمان، می توانند از امکانات موجود به بهترین شکل ممکن بهره گیرند. اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما به روش های مختلف صورت می پذیرد. بدین ترتیب متناسب با نیازی که دارید، با پیچ و رولپلاک سنگ نما، می توان از ریزش سنگ و وقوع خسارات احتمالی در امان ماند. عمدتاً پیچ و رولپلاک سنگ نما را می توان به روش های داربست و غیر داربست انجام داد. معمولاً هزینۀ اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما با داربست بیشتر تعیین می گردد. به طور کلی، نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست، نیاز به تخصص داد. با توجه به اینکه هر ارزانی بی دلیل نمی باشد، این ضرب المثل در اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما نیز صادق است. بدین ترتیب متناسب با طرح نمای ساختمان، از امکانات و ابزارآلات مناسب برای انجام چنین فعالیت هایی بهره گرفته می شود. از نشانه های کم کاری در نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما می تواند به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عدم نصب سنگ جایگزین
  • عدم استفاده از پیچ های مناسب
  • عدم استفاده از رولپلاک مرغوب
  • عدم بتونه کاری بر روی پیچ ها
  • به کارگیری تعداد اندک پیچ در نصب سنگ نما

پیچ و رولپلاک سنگ نما

بدین ترتیب، برخی از گروه های ساختمانی بی تجربه به دلیل جلوگیری از دست دادن سفارشات کاری خود، با هزینۀ اندک اقدام به اجرای کار می نمایند. بنابراین توصیه بر این داریم که جهت دریافت خدمات ساختمانی منجمله اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما با متخصصین در این حوزه تماس حاصل فرمائید. معمولاً رولپلاک های سفید و طوسی از جمله محصولات ضعیف به شمار می روند و جهت انجام چنین کارهای سنگینی، به کارگیری رولپلاک قرمز رنگ بهترین گزینه محسوب می گردد. یکی از نکات مهمی که هنگام نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما از سوی مجری کار باید در نظر گرفته شود، اجرای بتونه کاری بر روی پیچ ها می باشد، که بتواند نتیجۀ کار را تمیزتر تحویل مالیکن ساختمان داد.

سایزهای استاندارد پیچ و رولپلاک سنگ نما

همانطور که می دانید، تنوع سایز سنگ هایی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته می شوند، بسیار است. در همین راستا، شاهد به کارگیری پیچ و رولپلاک سنگ نما در سایزهای متفاوت هستیم. یک تکنسین مجرب، پس از بررسی تمام جوانب کار، در نهایت می تواند بهترین نوع و سایز پیچ را برای انجام چنین فعالیتی انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که به کارگیری پیچ و رولپلاک در سایز بزرگ، نمی تواند نشانۀ افزایش طول عمر سنگ نما باشد. بلکه شیوۀ اجرای کار و به طور کلی استفاده از مصالح مناسب، می تواند عوامل مؤثر در ماندگاری سنگ نما گردد. معمولاً پیچ های سایز 7، 8 و 9 منجر به شل شدن سنگ می گردد. معمولاً قطر سنگ و سیمانی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته می شود، حدود 6 سانتی متر است. با انتخاب پیچ های بلندتر از این سایز، می بایست به درون سفال، سنگ نما، بلوک و آجر نفوذ پیدا کند و این مسئله باعث کاهش کارایی پیچ و رولپلاک می گردد. در نتیجه جهت جلوگیری از چنین اتفاقی، می بایست از پیچ های 5 و 6 استفاده نمود، تا بدین وسیله بتوان طول عمر سنگ نمای ساختمان را افزایش داد. معمولاً به کارگیری پیچ های سایز بزرگ تر باعث ترک خوردگی در مصالح سنگ نما می گردد. به مرور زمان، ترک های ایجاد شده بر روی نمای ساختمان نمایان می شود.

اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما مرتبط به لبه دورچین

در اکثر ساختمان هایی که شاهد اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما هستیم، دور لبه پشت بام یا قرنیز در ساختمان ها نیز سُست شده و ممکن است تنها با یک فشار کوچک، کنده شوند. با توجه به اینکه تکه های سنگ قرنیز در نمای ساختمان از وزن زیادی برخوردار می باشند، جهت انجام پیچ و رولپلاک قرنیز نما از پیچ های سایز 8 سانتی متری بهره گرفته می شود. بدین ترتیب بتوانند از سقوط تکه سنگ های لبه دورچین سقف و جلو پنجره ها در برابر بادهای سنگین و شدید جلوگیری کنند. گروه ساختمانی نماروز چندین سال است که در زمینۀ خدمات ساختمانی فعالیت می کنند و این چنین توانسته اند بر حسب نیاز مشتریان، پاسخگوی آنان باشند. در حال حاضر بدون محدودیت، می توانند خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما را در مدت زمان کوتاه و کیفیت بالا انجام دهند.

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

نحوۀ محاسبه قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به روش های مختلف اجرای کار بستگی دارد. ضمن آنکه نوع متریالی که مورد استفاده قرار گرفته می شوند، نیز بر روی هزینۀ کلی نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما تأثیرگذار می باشد. در این بخش، قصد داریم تا به صورت کامل با جزئیات نحوۀ محاسبۀ قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان آشنا شویم. به طور کلی می توان اجرای سنگ نما را بر 6 دسته تقسیم بندی نمود، هر کدام از آنها دارای قیمت واحد می باشند.

  • هزینه دانه ای
  • قیمت متری
  • قیمت کنترات
  • قیمت طبقه ای
  • هزینۀ نمای برج

بدین ترتیب متناسب با ساختمان های بلند مرتبه، هزینۀ اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما افزایش پیدا می کند. با توجه به تنوع طرح سنگ نما، به سهولت می توان به روش های مختلف اقدام به نصب پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان نمود. معمولاً نمای دو طبقه، از متراژ کمتری برخوردار است. به همین دلیل نیاز به استفاده از پیچ های اندکی است که می توان در مدت زمان کوتاه آن را اجرا نمود. با مد نظر قرار دادن همۀ فاکتورها، تکنسین و مجری کار، راحت تر می تواند موفق به نصب پیچ و رولپلاک شود.

اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

مهمترین نکات اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

با توجه به مطالب مذکور، عوامل متعددی وجود دارد که باعث سُستی و شل شدن مصالح و سنگ نمای ساختمان می گردد. در همین راستا، جهت پیشگیری از چنین اتفاقی، می بایست از ابزارآلات مخصوص استفاده نمود. سنگ رومی، سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، سنگ سرامیک و سنگ نیریز یا چینی از جمله طرح های روی نما به شمار می روند. در نتیجه نوع سنگ به طور مستقیم بر روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تأثیر می گذارد. با این تفاسیر، یکی دیگر از موارد مهمی که در زمینۀ محاسبۀ هزینۀ پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان تأثیر می گذارد، تعداد ریزش سنگ، نوع سنگ و باریک بودن آن اشاره نمود. سنگ های باریک، به دلیل ضخامت اندکی که دارد، پیچ کردن آن ها بسیار دشوار است. بنابراین می تواند عاملی مؤثر در افزایش هزینۀ اجرای کار گردد. با توجه به اینکه نمای گرانیت، قاتل مته می باشد، هنگام سوراخ کردن سنگ گرانیت، ممکن است برخی از مته ها شکسته شود. بنابراین با مد نظر قرار دادن کلیۀ موارد این چنینی، در نهایت تکنسین و مجری کار می تواند همان ابتدای کار، به صورت تقریبی هزینۀ پیچ و رولپلاک سنگ نما را مشخص نمایند. هم اکنون جهت انجام پیچ و رولپلاک انواع سنگ نمای ساختمان، می توانید از تجربیات و تخصص گروه ساختمانی نماروز بهره مند گردید.

https://namarooz.com/

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/d3rWbgkc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه