دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سالیانه بیش از 25 هزار مهاجر با رویای زندگی بهتر به کانادا می روند. کانادا تنها در 15 سال گذشته، نزدیک به 3.5 میلیون مهاجر را جذب کرده است. ورود به کانادا به یکی از دو روش اقامت دائم یا موقت، زمان بر است. پس از رسیدن به این کشور هم هیچ تضمینی برای پیدا کردن شغل مناسب در مدت زمانی معقول وجود ندارد. اگر وردپرس کار هستید یا به شغل طراحی سایت با وردپرس علاقه دارید و به فکر مهاجرت هستید، ممکن است برایتان سوال باشد که بازار کار این شغل در کاناد چگونه است؟ در این مقاله به این سوال پاسخ داده ایم.

مزایا و فرصت های شغلی در کانادا

مزایا و فرصت های شغلی در کانادا

کانادا کشوری صلح آمیز و دموکراتیک با فرصت های شغلی فراوان است. نام «کانادا» از کلمه کاناتا به معنای روستا یا آبادی می آید. همچنین دومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت جغرافیایی و حتی بزرگتر از ایالات متحده یا چین است.

تقریباً هر صنعت و حرفه ای در کانادا وجود دارد. با این حال تقاضا برای انواع نیرو در مناطق مختلف بسیار متفاوت است.

کارفرمایان کانادایی به خوبی از مزایای استخدام مهاجران آگاه هستند. تازه واردها معمولا سخت کوش و قابل اعتماد هستند. آنها تجربه بین المللی و ایده های تازه را با خودشان می آورند. حتی برخی از کارفرمایان از جمله شرکت های بین المللی یا دارای مخاطبان قومی هم به دنبال استخدام افرادی از کشورها و فرهنگ های دیگر هستند.

توسعه وب و وردپرس؛ شغلی پر متقاضی در کانادا

فناوری اطلاعات یکی از بخش های شغلی در حال رشد در کانادا است. همچنین در سال 2023 به دلیل چشم انداز پررونق فناوری، مهارت های برنامه نویسی و توسعه وب از جمله آموزش وردپرس بسیار پرمتقاضی شده اند. فناوری با سرعتی غیرقابل تصور در سرتاسر جهان در حال پیشرفت است و کانادا موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری روی رونق فناوری را دارد، چون از قبل شروع به پذیرش فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، امنیت و خدمات ابری کرده است. در گذشته سیاست ها و اقتصاد مناسب برای کار در کانادا، غول هایی مانند گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک را برای افتتاح شعبه جذب کرده است.

بخش فناوری در کانادا عنوان «سریعترین صنعت در حال رشد» را به خودش اختصاص داده است. صنعت IT امروزه برخی از مشاغل پردرآمد در کانادا را دارد. در واقع، تورنتو در سال 2018، بیش از مجموع منطقه خلیج سانفرانسیسکو، سیاتل و واشنگتن دی سی، شغل ایجاد کرد که خود گویای این موضوع است. از طرفی، تورنتو در رده بندی «بازارهای استعداد» به جلو جهش کرده و حتی نیویورک را شکست داده است.

همچنین وضعیت سیاسی کنونی در ایالات متحده، تورنتو را به مکانی جذاب برای اتباع خارجی از جمله فارغ التحصیلان فناوری و IT تبدیل کرده است. هزینه های سربار پایین تر فعالیت در کانادا در مقایسه با ایالات متحده، بسیاری از شرکت ها را به سمت جابجایی سوق داده است. کانادا در حال حاضر با کمبود متخصصان و مهندسان نرم افزار ماهر از نظر فناوری مواجه است، زیرا بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی مستعد خودش را به خاطر جاذبه سیلیکون ولی آمریکا از دست می دهد. با این حال، این کمبود را با جذب کارکنان خارجی ماهر از سراسر جهان برای همگام شدن با تقاضای بازار، جبران می کند.

چالش های کاریابی برای مهاجران و تازه واردان

شاید فکر کنید که در چنین کشور بزرگی، فرصت کافی برای همه وجود دارد. اما باید بدانید که نرخ بیکاری در کانادا نسبت به سال های گذشته نسبتاً بالاست. و این نرخ برای تازه واردان تقریباً دو برابر است.

در واقع، تنها یک نفر از هر چهار مهاجر تحصیل کرده خارجی در کانادا، در شغلی کار می کند که واقعاً با شرایط او مطابقت دارد. این رقم را با تقریباً دو نفر از سه متخصص متولد شده و تحصیل کرده کانادایی که در حوزه انتخابی خودش کار می کنند، مقایسه کنید.

موانع استخدام شدن در کانادا کدامند؟

سه مانع بر سر راه استخدام مهاجران و تازه واردان در کانادا وجود دارد:

  1. فقدان «تجربه کانادایی»:هر کشوری مجموعه ای از مقررات، قوانین و روش های کاری خاصی دارد. شاید کارفرمایان محلی اصرار کنند که تا قبل از استخدام شدن، باید با این موارد آشنا شوید.

2.گواهی ها به رسمیت شناخته نمی شوند: کارفرمایان کانادایی به مدارک خارجی مانند مدارک دانشگاهی و مجوزهای حرفه ای مشکوک هستند. بعلاوه، صنایع تحت نظارت (که باید مجوز و گواهینامه کانادایی داشته باشید یا در سازمان نظارتی ثبت شده باشید) مانند مهندسی، پزشکی، پرستاری، برق و لوله کشی و غیره هم وجود دارند. شما باید مدارک خاص شغل خودتان را داشته باشید. شاید مجبور شوید دوره هایی را بگذرانید که شما را به استانداردهای کانادا ارتقا می دهد.

3.موانع زبانی:دو زبان رسمی در کانادا شامل انگلیسی و فرانسوی هستند. اگر به زبانی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرید، مسلط نیستید، شاید استخدامتان دشوار شود.

اشتغال در کانادا

سایر موانع بالقوه شامل آمدن به کانادا بدون شناخت افراد جا افتاده در این کشور است. تفاوت های فرهنگی هم می تواند منجر به ارتباط نادرست شود. گیر افتادن در «شغل هایی برای بقا» که دستمزد ضعیفی دارند و توانایی شما را برای جستجوی کار مناسب تر کاهش می دهند هم مشکل ساز است. کمبود بودجه برای ماندن تا زمان یافتن شغل مناسبتان هم مشکل ساز است.

منابع کسب اطلاعات مهم در مورد اشتغال در کانادا

منابع زیادی برای جستجوی شغل در کانادا وجود دارد.

  • سازمان های خدمت رسانی به مهاجران، که خدمات زیر را ارائه می دهند:
  • کارگاه های رزومه نویسی
  • جلسات آموزشی کاریابی
  • سایر خدمات شغل یابی
  • بانک مشاغل که اطلاعات شغلی رایگان مانند موارد زیر را در اختیارتان قرار می دهد:
  • شغل ها
  • دستمزد
  • وظایف اصلی
  • روند اشتغال
  • الزامات آموزشی
  • اداره خدمات کانادا که اطلاعات مهمی در مورد جستجو و درخواست شغل دارد.
  • وب سایت ایالت یا منطقه شما برای مهاجران

جستجو و ثبت درخواست به عنوان وردپرس کار

راه های زیادی برای جستجوی شغل در حوزه وب و آموزش وردپرس وجود دارد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

شغل حوزه وب و آموزش وردپرس

  • بررسی شرکت هایی که می خواهید در آنها به عنوان متخصص وردپرس و وب کار کنید:
  • وب سایت آنها را از نظر مشاغل دلخواهتان، بررسی کنید.
  • مستقیماً با کارفرمایان تماس بگیرید تا بپرسید که آیا در حال استخدام هستند یا خیر؟
  • به نمایشگاه های کار در شهر یا ایالت خودتان بروید. در آنجا می توانید کارفرمایان را ملاقات کنید و در مورد مشاغل، گفتگو کنید.
  • بخش توسعه وب و وردپرس در وب سایت های کاریابی و روزنامه ها را مرور کنید تا ببینید چه کسی به دنبال استخدام فردی با مهارت شما است.
  • بانک کار، روزانه تا 2000 شغل جدید را ارسال می کند.
  • سایتgc.ca دارای آگهی های شغلی در حوزه خدمات عمومی فدرال است.
  • از یک آژانس کاریابی برای جستجوی شغل در حوزه وردپرس و وب کمک بگیرید.
  • برای دریافت لیست خدمات استخدامی دولتی و کمک آموزشی با مرکز خدمات کانادا در نزدیکی خودتان تماس بگیرید یا حضوری مراجعه کنید.

از خانواده و دوستانتان در مورد مشاغل آزاد بپرسید. چون بسیاری از مشاغل آگهی نمی شوند. فقط با صحبت کردن با مردم، از برخی فرصت های شغلی مطلع خواهید شد.

ارسال درخواست شغلی

هنگامی که شغل مورد علاقه خودتان را پیدا کردید باید موارد زیر را در درخواست شغلی قرار دهید:

  • نامه پوششی(cover letter)، که شرح کوتاهی از تناسب مهارتهایتان با موقعیت شغلی است.
  • رزومه که عبارت از رزومه تحصیلی یاV است. لیستی از صلاحیت ها و تجربه کاری شما در زمینه یادگیری و آموزش وردپرس را در آن لحاظ کنید.

بعد از اینکه درخواست دادید؛ کارفرما بر اساس رزومه و نامه پوششی شما، تصمیم می گیرد که آیا شما را برای مصاحبه شغلی دعوت کند یا خیر. مصاحبه شغلی هم به کارفرما این فرصت را می دهد تا با شما ملاقات کند و سوال بپرسد تا ببیند که آیا برای این کار مناسب هستید یا خیر؟

شما هم در طول مصاحبه، بیشتر با شغل آشنا شده و تصمیم می گیرید که آیا می خواهید برای آن سازمان کار کنید یا خیر.

معمولاً افراد قبل از دعوت شدن برای مصاحبه شغلی، رزومه ها و نامه های پوششی زیادی را به مکان های مختلف ارسال می کنند. در نهایت اگر کارفرما بخواهد شما را استخدام کند، یک پیشنهاد شغلی رسمی دریافت خواهید کرد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EovRNy3q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه