جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بوستر پمپ آبرسانی برای تامین فشار آب در سیستم های مختلف مانند آبرسانی مصارف خانگی و صنعتی، کشاورزی، فواره ها استفاده می شود. در این بوستر پمپ از پرشر سوئیچ استفاده شده است، این قطعه فرمان می دهد که پمپ ها به نوبت روشن شده وارد مدار و شبکه مصرف مدار شوند.

بوستر پمپ آبرسانی

 

بوستر پمپ آبرسانی به صورت تک فاز، سه فاز یا ترکیبی از هردو طراحی می شود. انواع بوستر پمپ از لحاظ کنترل فشار عبارت اند از: بوستر آبرسانی دور ثابت و دور متغیر

این دو بوستر از نظر قطعات و ظاهر بسیار شبیه به هم هستند. تفاوتی که میان این دو نوع وجود دارد فقط در بخش جعبه فرمان آن ها می باشد. جعبه فرمان بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر بسیار پیشرفته تر طراحی شده است. اما بهتر است با تعریف آن ها آشنا شوید:

 

بوستر آبرسانی دور متغیر

یکی از بهترین بوستر های پمپ برای مصارف خانگی این نوع است. ساختار آن به گونه ای طراحی شده است که برای مصارف متغیر ساکنین ساختمان ها مشکلی به وجود نیاید و فشا مورد نیاز تامین گردد.

 

بوستر آبرسانی دورثابت

در این نوع بوستر آب با فشار معینی پمپاژ می شود و سپس انتقال پیدا میکند. این عمکلرد باعث شده که در مصارف کشاورزی عملکرد بهتری داشته باشد.

 

بوستر پمپ آبرسانی

 

بوستر پمپ آتش نشانی

 

بوستر پمپ آتش نشانی تشکیل شده از چندین پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوژی می باشد. از این نوع بوستر جهت اطفاء حریق در مراکز آتشنشانی و ساختمان های مسکونی استفاده می شود. در این سیستم، بوستر آتش نشانی فشار آب را تا حد معین و مشخصی ثابت نگه می دارد به همین دلیل به این نوع، بوستر پمپ دورثابت نیز گفته می شود. این بوستر ها به صورت دوره ای و در شرایطی خاص و اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند بدین ترتیب جهت جلوگیری از گیرپاژ کردن پمپ ها باید به صورت منظم چک شوند و خرابی های موجود بررسی و تعمیر گردد.

 

بوستر پمپ آتش نشانی

 

دو تعریفی در بالا به آن اشاره کردیم مربوط به انواع بوستر پمپ می باشد. حال بهتر است برای درک بهتر این مفاهیم به تعریف بوستر پمپ بپردازیم.


بوستر پمپ

بوستر پمپ مجموعه ای از یک یا چند پمپ است که به شکل موازی در کنار یکدیگر و تحت فرمان یک تابلوی کنترل قرار گرفته اند. این مجموعه شامل الکتروپمپ، شیر آلات، کلکتور، تابلو برق و منبع تحت فشار می باشد و وظیفه آن تقویت و افزایش فشار آب و ثابت نگه داشتن دبی آب در حد مطلوب را برعهده دارد.

تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی در چیست؟

 

همانطور که می دانید از هردو بوسترجهت پمپاژ و تقویت فشار آب در سیستم های مختلفی از قبیل مصارف خانگی و صنعتی و سیستم های آتش نشانی استفاده می شود. با این حال تفاوت های قابل توجهی باهم دارند که باهم آن ها را بررسی خواهیم کرد. از جمله مهم ترین این تفاوت ها که وجه تمایز هر بوستر را مشخص می کند عبارت اند از:

 

۱.در تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی دو قطعه با نام های ترانسمیتر و کلکتور قرار دارد اما بوستر آتش نشانی این دو قطعه را دارا نمی باشد.

 

۲.در بوستر پمپ آبرسانی به جهت نوع کاربری خود از دستگاهی با نام اینورتر استفاده می شود. اینورتر از خاموش و روشن شدن بوستر به صورت ناگهانی جلوگیری می کند اما نوع آتشنشانی این دستگاه را ندارد.

 

۳.از بوستر پمپ آتش نشانی در مواقع خاص و ضروری جهت اطفاء حریق و آتش سوزی استفاده می شود اما نوع آبرسانی کاربرد های متنوع تری برای پمپاژ سیال یا آب دارا می باشد.

 

۴.چون که بوستر پمپ آتس نشانی از حساسیت بسیار بالایی در استفاده برخوردار می باشد در این بوستر به ازای هر پمپ یک پرشر سوئیچ قرار دارد تا در صورت از کار افتادن یکی از الکترو پمپ ها بعدی وارد مدار شود. اما در بوستر آبرسانی این ساختار به گونه دیگری ست.

 

  1. هزینه نگهداری بوستر پمپ آبرسانی نسبت به نوع آتش نشانی کمتر است. چراکه از بوستر آتش نشانی در سیستم های اطفاء حریق استفاده می شود پس تاکید می شود در فواصل زمانی مرتب چک شود و مشکلات آن بررسی شود. این روند باعث می شود هنگام استفاده از بوستر با مشکلی مواجه نشوید.

 

  1. در بوستر پمپ آتش نشانی قطعه ای با نام جوکی پمپ تعبیه شده که وظیفه راه اندازی پمپ ها را برعهده دارد. اما در بوستر آبرسانی به جهت نوع کاربری خود نیازی به این نوع قطعه وجود ندارد.

 

هایپر مارکت پمپ

جمع بندی

 

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به بررسی تفاوت های بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی بپردازیم. در زمان انتخاب و خرید انواع بوستر و پمپ به نکات گفته شده توجه نمایید تا با داشتن اطلاعات لازم بهترین انتخاب را داشته باشید.
هایپر مارکت پمپ

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x8NaFHpR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه