پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در بیست و یکمین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و توسعه اقتصاد دانش بنیان سناریوهای فضای کسب و کار استان تا افق ۱۴۰۸تشریح شد. به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای اقتصاد، جلسه کمیسیون بهبود اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هدف از تدوین سناریوهای فضای کسب و کار استان تا افق ۱۴۰۸را شناسایی عوامل موثر بر بهبود مستمر فضای کسب و کار استان به منظور ارائه پیشنهادات به سیاست گذاران و برنامه ریزان استان بیان کرد.

محمدرضا قاسمی تاکید کرد در طرح مذکور فضای کسب و کار مورد توجه قرار گرفته است نه شاخص های آن و این دو دقیقا بر یکدیگر منطبق نیست. وی تصریح کرد: در مطالعه آینده نگاری توسعه استان در نهایت ۱۲ عامل اثرگذار بر توسعه استخراج شد که یکی از آنها فضای کسب و کار بود و بر این اساس سازمان تصمیم گرفت که با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه به شناسایی عوامل کلیدی موثر بر کسب و کارها پرداخته و مشخص کند کسب و کارها تا ۱۴۰۸ با چه سناریویی روبرو خواهند بود.

سناریوهای فضای کسب و کار استان تا افق ۱۴۰۸

قاسمی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این طرح نقش تسهیلگر داشته تا با استفاده از نظر خبرگان علاقه مند به مباحث آینده نگری و آشنا به فضای کسب و کار برای تدوین این سناریو استفاده نماید. زهرا زمانی مدیر واحد پژوهش و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: پروژه سناریوهای فضای کسب و کار استان تا افق ۱۴۰۸ توسط مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری اتاق بازرگانی، خبرگان دانشگاهی و دستگاه های اجرایی انجام شده است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را آگاهی فعالان اقتصادی از دستاوردهای این طرح وزین بیان و تصریح کرد: علی رغم نوسانات شاخص فضای کسب و کار استان طی سال های اخیر و بهبود رتبه استان در این شاخص از ۲۸ در زمستان ۱۳۹۸ به رتبه ۹ در زمستان ۱۴۰۰ هنوز با جایگاه ایده آل فاصله داریم و امید است با استفاده از نتایج این طرح چشمانداز واضحی برای اقتصاد استان ترسیم شود.

همچنین رفیعی از تسهیلگران سناریوهای فضای کسب و کار استان تا افق ۱۴۰۸ضمن بیان اینکه مطالعه این طرح از سال ۹۸ آغاز شد افزود: از ۱۷۲ عامل موثر بر فضای کسب و کار، ۶۵ عامل احصا و پایش شد که در نهایت ۸ عامل کلیدی حکمرانی خوب، ثبات قوانین و راهبردهای کلان کشور، تعاملات بین المللی سیاسی و غیر سیاسی، تورم انتظاری، تقدم سیاست بر اقتصاد، نظام مالیاتی، نظام بانکی و بسط و توسعه فضای مجازی به عنوان عوامل موثر بر فضای کسب و کار استان تا افق ۱۴۰۸ معرفی شد.

در ادامه این جلسه تسهیلگران و فعالان اقتصادی به بیان نظرات و سوالات خود در خصوص این طرح پرداختند و مقرر شد طرح پژوهشی مشترکی توسط اتاق بازرگانی اصفهان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تبیین سیاست ها و استراتژی های کسب و کار برای دستیابی به آینده مطلوب فضای کسب و کار تعریف شود.

غلامحسین کریمیان دبیر کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز در این جلسه ضمن اشاره به تغییرات سریع محیط کسب و کار در دنیای امروزی که سبب شده تا برنامه ریزی ها و پیش بینی های فعالان اقتصادی کارایی لازم را نداشته باشد تاکید کرد: سناریوهای کسب و کار در سطح کوچکتر برای واحدهای اقتصادی باید قابل تعریف و ملموس باشد تا فعالان اقتصادی بتوانند برای کسب و کار خود بهترین سناریو را با احتمال وقوع بیشتر انتخاب و بر اساس آن برنامه ریزی انجام دهند و تفکر خود درباره آینده را بر مبنای وضعیت کنونی گسترش دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dCg8aDZU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه