پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چه بخواهید پولدار شوید، چه به بودجه‌های‌تان سر و سامانی دهید و چه در عادت‌های خرید خود تغییر ایجاد کنید، این مطلب را از دست ندهید. آنچه پیش روی شماست. 12 روش شسته رفته برای سنگین‌تر شدن جیب شما در سال 2015 دارد. 

1- در مورد اهداف مالی خود تصمیم‌گیری کنید

برای برخی افراد بزرگ‌ترین آرزو پس‌انداز برای خریدن یک خانه سه خوابه است. بعضی دیگر اما بزرگ‌ترین خواسته‌شان سفر به دور دنیاست. هر کسی هدف و آرزویی دارد. اما همه از آن آگاهی کامل ندارند. در واقع خیلی‌ها نمی‌دانند هدف مالی‌شان چیست و به همین دلیل به جای گام برداشتن در مسیر ثروت به بیراه پا می‌گذارند. 

2- نقشه هزینه تهیه کنید

بیشتر آدم‌ها دو سوم درآمد خود را صرف سه نیاز ضروری خود می‌کنند: خوراک، مسکن و حمل‌و‌نقل. پس این میان تکلیف بازپرداخت وام، پس‌انداز، هزینه‌های روزمره و تفریح چه می‌شود؟ تنها راه میزان کردن این اوضاع ایجاد یک بودجه سالانه و اختصاص بودجه به هر یک از این گروه‌هاست. 

3- در برابر وسوسه فروشنده‌ها مقاومت کنید

همه تلاش فروشنده‌ها این است که شمای مشتری بیشتر از آنها خرید کنید، ‌اما اگر شما سر از روش‌های‌شان در بیاورید فریب نخواهید خورد. کارت هدیه، بوهای فریبنده و فروش‌های فوق‌العاده کوتاه‌مدت از جمله این تکنیک‌ها هستند. اگر فریب‌شان را نخورید، اوضاع جیب‌تان خراب نمی‌شود. 

4- از چند جا قیمت بگیرید

وقتی خواستید محصولی بخرید، حتما قبل از آن از چند جا سوال کنید. در واقع قیمت پژوهی کنید. در ضمن گول بعضی از امکانات فضایی و به کار نیامدنی بعضی وسیله‌ها را هم نخورید. آنها هم برای خالی کردن جیب شما آپشن شده‌اند. 

5- از چند منبع درآمدزایی کنید

نبود امنیت شغلی در روزگار ما به معنای این است که همه در خطر از دست دادن شغل و در نتیجه درآمدشان هستند. برای داشتن شغل دوم به سراغ بازارهایی بروید که می‌دانید خیلی زود جواب می‌دهد تا بتوانید با درآمدزایی بیشتر، راحت‌تر در مسیر ثروت گام بردارید. 

6- کسب‌و‌کار خودتان را راه بیندازید

کارآفرینی که این روزها بحث داغی در میان نسل جوان است یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن کنترل بر زندگی مالی افراد است. حتی کسب‌و‌کارهای کوچک هم می‌توانند راهگشا بوده و کم‌کم بزرگ و بزرگ‌تر شوند. به هر حال هر آدمی اگر خودش رییس خودش باشد، می‌تواند راحت‌تر به ثروتمند شدن فکر کند. 

7- درباره حقوق‌تان چانه بزنید

درحالی که از نظر خیلی‌ها داشتن شغل خودش یک خوشبختی کامل است، ‌اما درخواست برای اضافه کردن حقوق می‌تواند حرکتی هوشمندانه باشد. اگر تازگی‌ها شغل‌تان را عوض کرده‌اید، بهترین فرصت است که با کارفرمای خود نشست گذاشته و با توجه به توانایی‌های خود درخواست حقوق بیشتر کنید. 

8- بازپرداخت وام‌های با سود بالا را جدی بگیرید

برخی وام‌ها با سودهای زیادی باید بازپرداخت شوند و این امر هرچه بیشتر جیب وام گیرنده را خالی می‌کند. بنابراین این وام‌ها تنها در مواقع ضروری باید گرفته شوند و در صورت گرفته شدن باید در سریع‌ترین زمان ممکن بازپرداخت شوند. در غیر‌این‌صورت گام برداشتن در مسیر ثروت سخت می‌شود. 

9- برای بازپرداخت وام به خود انگیزه دهید

وقتی زمان بازپرداخت قسط وام‌ها فرا‌می‌رسد به جای آیه یأس خواندن و ناراحتی کردن پای قسط‌ها به اهداف بزرگ‌تری که دارید فکر کنید تا انگیزه‌تان زیاد شود. در واقع با این کار و تمرکزی که روی هدف عالی خود می‌کنید، می‌توانید مسیر را بهتر طی کنید. 

10- هزینه‌های سرمایه گذاری را به کمترین میزان برسانید

سرمایه‌گذاری می‌تواند بخش بزرگی از درآمدهای شما را به خود اختصاص دهد. با پرهیز از رفتن به سوی بازارهای گران هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را به کمترین میزان ممکن برسانید. 

11- به قانون سرمایه‌گذاری ریسک در برابر پاداش توجه کنید

در کنار اهمیت تفاوت، قانون سرمایه‌گذاری ریسک در برابر پاداش یکی از قوانین کلاسیک سرمایه‌گذاری است: اگر پاداش بالاتری می‌خواهید، باید ریسک‌های بزرگ‌تری را به جان بخرید. میزان ریسک‌پذیری‌تان را بسنجید و بعد سرمایه‌گذاری کنید. 

12- برای حضور در بازار زمان‌بندی نکنید

از آنجایی که پیش‌بینی تحولات بازار غیرممکن است، سرمایه‌گذاری خود را با روش آهسته و پیوسته انجام دهید و بی‌خیال ضرب‌الاجل شوید. این استراتژی اگرچه به‌ظاهر زمان بیشتری می‌برد اما میزان اطمینانش هم بیشتر است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZVpbGgQJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه