دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
سرمایه‌گذاری در تولید کاپشن

11 ماه تولید برای یک ماه فروش

9 سال پیش ( 1393/10/6 )
پدیدآورنده : عباس نعیم امینی  

صنعت پوشاک در دنیا همواره به‌عنوان یکی از صنایع با گردش مالی بالا و سود‌آوری مناسب شناخته می‌شود. غول‌های بزرگ پوشاک در جهان و هزینه‌هایی که این برند‌ها برای تبلیغ محصولات خود در فضاهای رسانه‌ای شهری و حتی ورزشی و هنری انجام می‌دهند خود گویای همه‌چیز است. در ایران اما به دلیل عدم‌توجه به این بخش، خیلی در این صنعت سود‌آور موفق نبوده‌ایم، به طوری‌که در شرایط فعلی شاید حدود 50 درصد از بازار پوشاک ایران در اختیار کالاهای وارداتی قانونی و غیر‌قانونی باشد، بنابراین این 50 درصد با توجه به سایر شرایطی که در این بازار وجود دارد یک پتانسیل بالقوه را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. به همین بهانه در گزارش امروز صفحه مدیریت سرمایه‌گذاری به موضوع تولید در صنعت پوشاک پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید...

میزان سرمایه‌گذاری و امکانات لازم 

برای سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک به طور کلی و تولید کاپشن به‌طور اخص باید حداقل سرمایه‌ای حدود سه تا چهار میلیارد تومان در اختیار داشته باشید که البته این مبلغ منهای هزینه‌هایی است که باید برای خرید زمین یا اجاره کارگاه بپردازید. نکته مهم برای شروع سرمایه‌گذاری و ورود به صنعت پوشاک این است که در این کار نیاز به سرمایه در گردش بالایی دارید، زیرا خواب تولید در این حرفه نسبت به سایر فعالیت‌ها بالاتر است، بنابراین از این مبلغ چیزی حدود یک تا 1/5 میلیارد تومان را باید به خرید لوازم و تجهیز کارخانه اختصاص دهید.

به گفته کارشناسان برای ورود حرفه‌ای به بازار کاپشن باید با تولید رقمی حدود 200 هزار قطعه در سال کار را آغاز کنید. برای تولید در چنین سطحی به فضایی حدود هزار متر نیاز دارید که البته در ابتدای کار می‌توانید از یک سوله اجاره‌ای شروع کنید‌ ولی اگر بخواهید اقدام به خرید زمین و ساخت سوله یا سالن تولید کنید باید تا 400 میلیون تومان هم برای ساخت سوله کنار بگذارید. علاوه بر این، دو سوله حدودا 400 متری یکی برای انبار مواد ‌اولیه و یکی هم برای انبار کالای تولید شده نیاز دارید که حدود 300 تا 350 میلیون تومان نیز باید به این امر اختصاص دهید. 

حدود 100 میلیون تومان هم باید برای ساخت دفتر کار و محوطه‌سازی و... کنار بگذارید. برای تجهیز سالن تولید لااقل به 60 تا 70 چرخ صنعتی نیاز دارید که تا 100 میلیون برای‌تان تمام می‌شود، همچنین به یک عدد میز برش حرفه‌ای که تا‌ حدود 250 میلیون تومان قیمت دارد‌، سه عدد قیچی برقی (هر کدام 10 تا 15 میلیون)‌، چهار تا پنج چرخ دکمه مادگی (چهار تا پنج میلیون تومان) و هفت تا هشت اتو‌دستی (یک تا دو میلیون)، سه عدد اتوپرس (‌هشت میلیون تومان) و یک‌سری لوازم ریز کار‌گاه که حدود 40 تا 50 میلیون برای‌تان آب می‌خورد، نیاز دارید.  

البته برای تولید در سطح کاملا حرفه‌ای و رقابت با برند‌های معروف و مطرح پوشاک می‌توانید از چرخ‌های کاملا حرفه‌ای و تخصصی استفاده کنید که علاوه بر اینکه کیفیت و دقت کار شما را بالا می‌برد بر بهره‌وری نیروی انسانی نیز می‌افزاید‌ اما طبیعتا هزینه بیشتری هم روی دست‌تان می‌گذارد. برای روشن شدن موضوع باید بدانید که به‌عنوان مثال برای تولید یک پیراهن شما می‌توانید با یک چرخ خیاطی ساده تمام قسمت‌های مختلف را تکمیل کنید‌ اما اگر بخواهید به‌صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای کار کنید 23 نوع چرخ در تولید همین کالا به کار می‌رود و طبیعتا با این کار راندمان تولید بسیار بالاتر خواهد بود،

 

بنابراین بسته به اینکه در چه سطحی کار می‌کنید هزینه‌های‌تان هم متفاوت خواهد بود. ممکن است برای اجرای طرح‌های جدید به تجهیزات جدیدی در خلال کار نیاز داشته باشید، بنابراین هر‌چه تولید صنعتی‌تر باشد هزینه‌های تولید پایین‌تر خواهد بود و به نیروی کار کمتری نیاز دارید. برای تولید در چنین سطحی لااقل به 130 نیروی کار نیاز دارید که شامل چرخکار، وردست، طراح، برشکار و... می‌شود. 

برای گرفتن مجوزهای کار باید به اتحادیه پوشاک مراجعه کنید و در ادامه یک درخواست از طرف شما ارائه می‌شود تا شرایط کارگاه و مکان آن بررسی شده و جواز کسب صادر شود، این فرآیند دو تا سه ماه زمان می‌برد. 

فضای بازار و میزان سود‌آوری

در بازار پوشاک مهم‌ترین عامل برای بقا علاوه بر ارائه طرح‌های نو و جدید و توجه به سلیقه مردم‌ -چنانچه گفته شد- داشتن سرمایه در گردش نسبتا بالاست. فروش در این بازار عمدتا به‌صورت غیر‌نقدی صورت می‌گیرد، به همین دلیل کسانی که وارد بازار پوشاک می‌شوند فارغ از اینکه در چه سطحی کار می‌کنند باید صبر و حوصله بالایی داشته و البته توان تحمل خواب سرمایه خود را داشته باشند. به علاوه تلفات تولید را هم نباید از قلم بیندازید که بر هزینه‌های اولیه کار می‌افزاید. 

 مهم‌ترین مسئله در تولید کاپشن این است که یک تولید‌کننده معمولا 11 ماه از سال تولید می‌کند و طی یک ماه باید بتواند محصولات خود را بفروشد، بنابراین توجه به طراحی‌های کار و ارائه تولیدات همگام با سلیقه بازار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولید‌کنندگان این بخش است. عمده مواد‌اولیه و پارچه‌هایی که در تولید کاپشن به کار می‌رود وارداتی‌اند، بنابراین توجه به نوسانات بازار و تغییرات قیمتی در سود کار موثر است.   برای تولید هر کاپشن حداقل 40 تا 50 هزار تومان هزینه مواد‌اولیه است و این رقم بسته به نوع مواد‌اولیه و میزان کاربری طرح، تا چند صد هزار تومان هم می‌رسد. در نهایت اگر تولید با سود 20 تا 25 درصدی برایتان اقناع‌کننده است، می‌توانید برای ورود به این بازار اقدام کنید. 

کمال‌ پور‌مصطفی از فعالان بازار و تولید‌کننده کاپشن در رابطه با فضای بازار به «فرصت امروز» گفت: در سال‌ها‌ی اخیر شرایط بازار پوشاک سال به سال ضعیف‌تر شده و اوضاع مناسبی بر فضای بازار حاکم نیست البته کار خوب و با کیفیت همیشه خریدار دارد. وی ادامه داد: «فروش» مهم‌ترین مسئله در فضای فعلی بازار است، بنابراین برای فروش بهتر باید یک «شو‌روم»داشته باشید و خودتان مستقیما کارتان را عرضه کنید، در غیر ‌این صورت با بنکداران سر و‌ کار دارید که شرایط دشوار‌تر خواهد بود.  

پورمصطفی با اشاره به ورود کارگران غیر‌متخصص به صنعت پوشاک در سال‌های اخیر گفت: در‌حال‌حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات تولید در این بخش جذب نیروی کار حرفه‌ای و متخصص است، زیرا به دلیل درآمد‌های پایین در این بخش بسیاری از افراد از این کار خارج شدند و به کارگیری غیر‌حرفه‌ای‌ها از یک سو کیفیت کار را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر بر هزینه‌های تولید می‌افزاید. 

توصیه به تازه‌واردها

پور‌مصطفی در توصیه به افرادی که می‌خواهند وارد صنعت پوشاک شوند، گفت: توجه به سلیقه مردم مهم‌ترین عامل موفقیت در بازار است بنابراین کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این کار را دارند حداقل باید یکی، دو سال را در فضای بازار پوشاک حضور داشته باشد تا با چم و خم کار آشنا شوند و سلیقه بازار را بهتر بشناسند.  وی می‌افزاید: سرمایه‌گذاری در پوشاک بچگانه بهترین حوزه برای سرمایه‌گذاری در این کار است، البته در هر حوزه‌ای که کار کنید باید توجه داشته باشید که صنعت پوشاک و خیاطی یک هنر است، بنابراین ذوق هنری و طراحی مدرن و شیک همگام با سلیقه بازار مهم‌ترین اصل در موفقیت در این کار است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pMKFe3L5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
PARESH :
9 سال پیش
کو پس بقیه گزارش؟
علی رضاجو :
9 سال پیش
[quote name="PARESH"]کو پس بقیه گزارش؟[/quote] دوست گرامی ، این مطلب برای اعضای سایت است ، برای مطالعه ادامه مطلب لطفا در سایت ثبت نام کنید. باتشکر
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه