پایان امسال زمان خوبی است تا روی پیشرفت اقتصادیتان در سال گذشته و اهدافتان برای پیشرفت و توسعه کاری در سال جدید تمرکزکنید. اگر میخواهید در سال جدید موفقیت کاری بیشتری کسب کنید و به تعادل در زندگی حرفهای خود برسید، این 10 تصمیم میتواند به شما کمک کند.
1. تقسیم کار کنید
برای صاحبان کسب وکارهای کوچک، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اگر شما صاحب چنین کسبوکاری هستید، میتوانید خود را گول بزنید و تصمیم به انجام همه این کارها بگیرید. اما مطمئناً نتیجهای جز خستگی و سردرگمی نخواهید گرفت. در این شرایط بهتر است خودتان روی برخی کارهای مهم تمرکز کنید واجازه دهید سایر کارها را افراد دیگر انجام دهند. تقسیم کارکلید دستیابی به تعادل کاری است.
2. تبلیغات منظم و مداوم داشته باشید
بیشتر مواقع کسبوکارهای کوچک، از تبلیغات صرفهنظر میکنند یا آن را اولویت آخرکاری خود قرار میدهند. اگر بهدنبال جذب مشتریان جدید هستید، باید تبلیغات را در اولویت قرار دهید. برای سال جدید یک متخصص بازاریابی استخدام کنید یا زمانی را برای ایجاد یک طرح بازاریابی اختصاص دهید و به آن عمل کنید.
3. برنامهریزی اقتصادی هفتگی داشته باشید
اگر کسب وکار موفق و سالمی میخواهید، باید برنامهریزی داشته باشید. برنامهریزی هفتگی به شما کمک میکند تا ارزیابی درستی از آنچه که انجام دادهاید و همچنین تصمیمات جدید خود داشته باشید. به کمک برنامهریزی میتوانید دستورالعملهای جدید وضع کنید و اهداف گذشته خود را سروسامان دهید. با توجه به مزیتهای زیاد برنامهریزی، بهتر است به جای سالی یکبار یا هر چند ماه یکبار، هر هفته اینکار را انجام دهید. حتی میتوانید برنامهریزی را به فعالیتی روزانه تبدیل کنید. برنامهریزی روزانه سبب میشود تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری شود و تمرکز بیشتری بر کارتان داشته باشید.
4. یادگیری چیزهای جدید
چیزهای جدیدی که یاد میگیرید، میتواند ارتباط مستقیمی با کسب وکار شما داشته باشد یا کاملا با آن بیارتباط باشد. یادگیری چیزهای جدید به مهارتهای شما میافزاید و علایق متفاوتی را در شما ایجاد میکند. یادگیری بخش دیگری از رسیدن به تعادل کاری سالم است. براساس انتخاب شما برای یادگیری چیزهای جدید، شما با انسانهای متفاوتی آشنا میشوید که میتوانند در نهایت به مشتری، همکار یا دوست شما تبدیل شوند.
5. به شبکه ارتباطی و سازمانهای اقتصادی جدید بپیوندید
هیچ چیز به اندازه ارتباط با کارآفرینان و صاحبان کسبوکار به شما ایده نمیدهد. پیوستن به شبکههای آنلاین اقتصادی یا ارتباط با سایر صاحبان مشاغل، سبب احیای ایدهها وکسبوکار شما میشود.
6. سازمانهای موفق سبب ایجاد تغییر مثبت در جامعه میشوند
برای سال جدید یک هدف انتخاب کنید که برای شما مهم است و از طریق آن به جامعه خود کمک کنید. سعی کنید به کسبوکارهای جدید کمک کرده و آنها را در جهت رسیدن به موفقیت راهنمایی کنید. بهعلاوه میتوانید به گروهها و سازمانهایی که به بهتر شدن و پیشرفت جامعه کمک میکنند، کمک مالی کنید.
7. برای خودتان وقت بگذارید
اختصاص زمان برای خودتان امری بسیار مهم است. رسیدن به تعادل کاری مستلزم آن است که به خودتان رسیدگی کنید. اگر با کمبود وقت مواجهید هرازگاهی در تقویمتان زمانی را برای رسیدن به خود معین کنید. به زمان گذاشتن برای خود متعهد باشید و بدانید که برای داشتن کسب وکار موفق احتیاج به تفریح هم دارید.
8. اهداف قابل دسترسی و واقعی داشته باشید
هدفگذاری عادتی ارزشمند است. اما در صورتیکه اهدافی که انتخاب میکنید به موفقیت بینجامد نه اضطراب. سعی کنید اهدافی که برای سال جدید در نظر میگیرید قابل دسترسی باشند، نه تصمیمات رویایی دست نیافتنی که فقط سبب ناامیدی میشوند.
9. وسایل کاری مورد نیازتان را فراهم کنید
آیا در محل کارتان وسایل غیرقابل استفاده وجود دارد که جلوی کار شما را میگیرد یا در انجام آن اخلال ایجاد میکند؟ از دستگاه فکس قدیمی تا کارمندی که کارش را به درستی انجام نمیدهد و مانع پیشرفت کسبوکار میشود، سعی کند چیزها یا کسانی را که به پیشرفت کسب وکار شما کمک نمیکنند از خود دور کنید و بهجای آن به سمت چیزها یا کسانی بروید که واقعا به آنها احتیاج دارید ودر پیشرفت کار به شما کمکی کنند.
10. راهکارهای ناموفق را دور بریزید
همه نوع کالا مورد توجه مشتریان قرار نمیگیرند و قرار نیست تمام شیوههای بازاریابی یا فروش به نتیجه برسند. اگر راهکار یا محصول یا حتی فروشنده یا خریداری با کسب وکار شما سازگار نیست، آن را کنار بگذارید. انرژی خود را صرف کارآمد کردن چیزی که با کسبوکار شما سازگار نیست، نکنید. به راهکارهای جدید فکرکنید ومطمئن باشید که راههای بهتری در پیش رویتان باز خواهد شد.