پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات روز دوشنبه با 14 واحد رشد در ارتفاع 61‌هزار و 469 واحدی ایستاد. بازار سهام در شرایطی بازگشایی شد که شاهد معاملات مثبت در برخی نماد‌های کوچک به‌خصوص گروه غذایی بود که اکثرا سبز‌‌پوش بودند. چنانکه بازارگردانی و تداوم فعالیت نوسان‌گیران در برخی گروه‌ها یکی از عوامل مهمی بود که منجر به ادامه روند صعودی اما ناچیز بورس شد. به این ترتیب در حالی در بورس تهران روند آرام و توأم با احتیاط و نگرانی در جریان است که همچنان سایه کاهش قیمت نفت و رکود اقتصادی و نیز کمبود نقدینگی در این بازار سنگینی می‌کند.

از سوی دیگر با وجود نزدیک شدن به زمان اجرای برجام و همچنین تلاش‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی معاملات سهام با بی‌میلی و بی‌رغبتی دنبال می‌شود و بورس در محدوده زیان قرار دارد. در عین حال نزدیک شدن به تاریخ اجرای توافق برجام و گمانه‌زنی‌ها برای ورود سرمایه‌های خارجی در صنایع مختلف و همچنین برنامه‌های مدیران کشور برای جذب این سرمایه‌ها امید را به بازگشت رونق به بازار سهام افزایش داده است. بنابراین این روزها می‌توان منتظر حرکت‌های مثبت هر چند کوچک در بازار باشیم.

معاملات گروه پتروشیمی زیر سایه تعیین نرخ خوراک

روز دوشنبه معاملات گروه بانکی با حجم کم دنبال شد، به طوری که تنها نماد‌های بانک انصار، بانک کارآفرین، بانک پاسارگاد و بانک خاورمیانه معاملاتی متعادل و مثبت و بقیه نماد‌های دیگر این گروه با تغییرات کمی و با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. در این روز استقبال خریداران از خرید سهم‌های گروه خودرو و کاهش تقاضا در گروه قندی باعث شد تا شاهد معاملات متعادل در گروه قندی باشیم و بیشترین حجم تقاضای خرید در نماد‌هایی همچون لوله و ماشین‌سازی ایران، ایران تایر، صنایع آذرآب، قاسم ایران و سرمایه‌گذاری صنعت نفت شکل بگیرد.

گروه پتروشیمی‌ها که همچنان در کش‌و‌قوس‌های تعیین نرخ خوراک در حال معامله در قیمت‌های متعادل هستند کمتر مورد توجه خریداران قرار گرفتند و گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای که این روز‌ها متاثر از کاهش شدید قیمت نفت با کاهش تقاضا روبه‌رو شده بودند به‌صورت متعادل به معاملات خود ادامه دادند.

ارزش معاملات بورس، در دست صنعت بانک

در گروه فلزات اساسی در بازارجهانی فلزات، گمانه‌زنی‌ها راجع به برنامه آتی دولت چین برای محرک‌های اقتصادی بیشتر در کنار تضعیف دلار موجب افزایش قیمت‌ها شده است. هر تن مس با رشد 0.4‌درصد در 4694 دلار بسته شده، در حالی که آلومینیوم و روی با افزایش بیش از 2‌درصد به 1543 و 1526.5 دلار در هر تن رسیده‌اند.

این در حالی بود که در این گروه شاهد معاملات متعادل بودیم. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به ۵۳۴‌میلیون سهم، ارزش معاملات به ۸۲‌میلیارد تومان و ارزش بازار به ۲۶۵‌هزار‌میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه، سه صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، ساخت محصولات فلزی و قند و شکر به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

رفت و برگشت‌های شاخص آیفکس

معاملات هفت دی‌ماه 1394 بازار فرابورس با خریدوفروش 90‌میلیون و 960‌هزار ورقه بهادار در 15‌هزار و 285 نوبت به ارزش 583‌میلیارد و 120میلیون ریال به اتمام رسید. بیشترین حجم معاملات سهام در روز دوشنبه به میزان 9‌میلیون و 110‌هزار سهم متعلق بانک حکمت ایرانیان بود و بیشترین ارزش معاملات را قند شیروان با رقم 15‌میلیارد و 610‌میلیون ریال به نام خود ثبت کرد. آیفکس در ساعت اولیه معاملات حدود 3 واحد بالا رفت اما مجددا افت کرد و در نهایت با رشد 1.2 واحدی نسبت به روز قبل روی عدد 680 ایستاد و شرکت‌های فولاد هرمزگان، پالایش نفت تهران و ایرانول بیشترین تاثیر مثبت را در این روند داشتند.

شرکت‌های فولاد هرمزگان، قاسم ایران، تدبیرگران فارس و خوزستان و پگاه فارس بیشترین افزایش قیمت و معادن مس تکنار، روان فن‌آور و کشتیرانی دریای خزر بیشترین افت قیمت سهام را در روز دوشنبه داشتند. نماد اسناد خزانه اسلامی با قیمت 945‌هزار و 341 ریال بسته شد و نرخ بازده تا سررسید این اسناد در پایان معاملات با افت 0.21‌درصدی به 25.16‌درصد رسید. همچنین، با خریدوفروش 5‌میلیون و 720‌هزار سهم صندوق اعتمادآفرین پارسیان بیشترین حجم معاملات ETF به این صندوق اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت مربوط به معامله 90‌هزار و 780 ورقه اجاره سه‌ماهه مپنا بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2OQeoCrn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه