یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درحالی که دولت و مردم یونان چشم به راه رسیدن به توافق کشورهای منطقه یورو در مورد پایان دادن به ارزیابی اصلاح اقتصادی این کشور هستند، رسیدن به این توافق در نشست مهم وزیران دارایی حوزه پولی یورو موسوم به  «یورو گروپ»، بعید به نظر می رسد. تایید اصلاحات صورت گرفته شرط پرداخت قسمت دیگری از بسته کمک مالی به این کشور است.

با اینکه کشورهای اروپایی حوزه یورو و وام دهندگان، روند رشد اقتصادی و اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی در یونان را مثبت ارزیابی می کنند اما آن را کافی نمی دانند و بر لزوم اجرای اصلاحات اقتصادی تاکید دارند.

وزیر اقتصاد و دارایی آلمان در مصاحبه ای تلویزیونی در مورد اصلاحات و احتمال خروج یونان از حوزه یورو گفت:  «یونان نیاز به اصلاحات دارد.چنانچه اصلاحات را اجرا کند، مشکلی در پیش روی این کشور نخواهد بود. اما اگر اصلاحات را نپذیرد با مشکل مواجه می شود. «اوایل ماه و در آستانه نشست مهم وزرای حوزه پولی یورو، دولت یونان مخالفت خود را در مورد اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی بیشتر از جمله کاهش مستمری بازنشستگان اعلام کرده بود. مهلت بعدی پرداخت وام های بین المللی برای یونان در ماه ژوییه امسال است و دولت این کشور مایل به حل مشکلات اقتصادی تا پیش از رسیدن به مهلت نهایی است. اما به نظر می آید که چند انتخابات مهم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر هلند، آلمان و فرانسه در ماه های آینده باعث ایجاد تعلیق در تصمیم گیری های مهم شده است.»

مانع دیگر در راه رسیدن به توافق در مورد ارزیابی برنامه اصلاح اقتصادی یونان، تردید نهادهای وام دهنده بین المللی مانند صندوق بین المللی پول است که با وجود اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی و رضایت کشورهای اروپایی از اجرای آنها، در مورد بازپس دهی وام های یونان نگران هستند و اجرای دومین مرحله برنامه ریاضت اقتصادی را لازم می دانند.

نارضایتی مردم یونان نیز از اجرای این اصلاحات رو به افزایش است. یانیس کوزوپیس، رستوران دار یونانی در مورد سیستم مالیاتی برنامه ریاضت اقتصادی می گوید: «تا آنجا که من می دانم و اطلاع دارم، هیچ کس و هیچ رستورانی با این میزان مالیات در وضعیت ریاضت اقتصادی نمی تواند دوام بیاورد.» شرط نهادهای وام دهنده برای پرداخت قسمت دیگری از کمک مالی، پایبندی یونان نسبت به تعهدات خود از جمله اجرای اصلاحات است.

در آستانه نشست مهم وزیران دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ که با هدف بررسی برنامه های اصلاحی یونان تشکیل می شود، دولت این کشور مخالفت خود را از اجرای برنامه های اضافی ریاضت اقتصادی از جمله کاهش مستمری بازنشستگان اعلام کرده است. صندوق بین المللی پول نیز از جمله نهادهایی است که برای مشارکت در اعطای قسمت دیگری از کمک مالی به یونان هنوز تصمیم نگرفته است.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wd1DScP2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه