شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیریت امروز

یك سال موفق برای نایك چگونه كلید خورد؟

8 سال پیش ( 1394/10/14 )
پدیدآورنده : مرضیه فروتن  

با وجود عدم اعلام رقم درآمدهای نایك در سه ماهه دوم سال تا 22 دسامبر 2015 وال استریت همچنان این غول ورزشی را دوست دارد. بحث بر سر موضوعات داغ جهانی همچنان پر رنگ است و نایك نیز شتابان به پیش می‌راند. نایك با استفاده از جایگاه اول خود در زمینه تولید كفش و پوشاك ورزشی در سرتاسر جهان و بودجه نقدی خالص 4 میلیارد دلاری، بر میزان فروشش در راستای نیل به هدف 50 میلیارد دلار در سال 2020 می‌افزاید. فرصت‌های فروش و حاشیه سود (ما به‌التفاوت) در همه مناطق جغرافیایی، دسته‌ها و جنسیت‌ها همچنان به شکل قبل باقی می‌مانند.

البته نایك تا پایان سال 2015 فقط روند كنونی را طی نکرده است. این برند با درخشش ستاره تیم بسكتبال «Cleveland Cavaliers»، كایری ایروینگ، از خط تولید كفش جدیدی به نام «Kyrie 2» رونمایی كرد. برای تبلیغ این محصول، ایروینگ از بهترین عملكرد استاد خود برای راه‌اندازی یك كمپین جدید بهره می‌برد كه در آن او در حالی نمودار یك بازی دیوانه‌وار را روی تخته سیاه می‌كشد كه یك عینك ورزشی را به چشم زده، كراوات زده و یك ژاكت كشباف پشمی را پوشیده است.

اوایل ماه دسامبر 2015، نایك به‌عنوان بزرگ‌ترین معامله در تاریخچه فعالیت‌های خود، یك قرارداد مادام‌العمر را با لیبورن جیمز امضا كرد. نایك همچنین با رونمایی از كفش‌های «Kobe 11» در دوران بازنشستگی كوبی برایانت از همراهی با او لذت می‌برد. در همین حال، نایك خود را به‌عنوان یك مبتكر نیز مطرح می‌كند. این برند از برخی كارمندان یك وب‌سایت متخصص در زمینه فناوری به نام «Tech Insider» دعوت كرد تا برای مشاهده جدید‌ترین نسخه فناوری میخ ته كفش‌های ورزشی از كمپ اصلی در اورگان بازدید كنند. این تیم واقعا از تماشای كفش‌های مجهز به فناوری جدید نایك هیجان‌زده شد كه البته هنوز به بازار عرضه نشده بودند.

 از طریق Tech Insider، نایك توجه بسیاری از خریداران كفش را به سوی خود جلب كرد. این شركت همچنین به تولید كفش‌هایی با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی می‌اندیشد. نایك چندان از رویای چاپ كفش در خانه افراد دور نیست.این برند به‌ظاهر در خط مقدم این فناوری ایستاده و پدیده فوق در نظر نایك بسیار فراتر از ایجاد شرایط مناسب برای چاپ كفش‌های مصرف‌كنندگان توسط خودشان است.

یك مطالعه توسط انجمن تجارت انگلستان برای تبلیغات دیجیتال (IABUK) نشان داد كه برای افزودن به این جو خوش‌بینانه، به گفته اداره بازاریابی نایك در انگلستان، این برند همراه با كوكاكولا، هر دو در حوزه بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی پیشتاز هستند. در ادامه 79 درصد از پاسخ‌دهندگان، به رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان عامل بالا برنده میزان آگاهی از یك برند نگاه می‌كنند. این در حالی است كه 75 درصد نیز جذابیت برند و ترافیك وب را بهترین نمونه كاربرد بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی می‌دانند.

نقطه مثبت دیگر این شركت فاصله‌ای است كه نایك میان خود و سفیر سابق برند، سباستین كو، می‌گذارد.این دونده محبوب بریتانیایی در المپیك سال‌های 1984 و 1980 میلادی در مسابقات دو 1500 متر مدال طلا را به گردن آویخت اما درگیر یك پرونده فساد شد. این اتفاق كناره‌گیری كو از جایگاهش در نایك و پرداخت مبلغ 150 هزار دلار را در پی داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nHMi8VBx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه