پنجشنبه, ۸ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

هرچند دستیابی به ارتباطات موثر در بازاریابی آنقدرها هم دشوار نیست، اما ماهیت حافظه ‌به‌گونه‌ای است که ممکن است همه چیز را وارونه کند. تغییرات حافظه و فراموشی با گذشت زمان واقعیات غیر‌قابل انکار زندگی هستند اما سوال مهم این است که آیا می‌توان برای این مشکل کاری کرد. مانند اغلب چیزها برای مواجهه با مشکلات حافظه و اثر آنها بر ارتباطات در تبلیغ و بازاریابی، باید به بررسی جوانب آن پرداخت.

فراموش کردن از وقایع عادی با گذشت زمان است. با آنکه شخص ممکن است آنچه را که دیروز انجام داده است به یاد بیاورد اما با گذشت زمان این خاطرات به جای آنچه در واقع روی داده است به شکل توصیفی کلی از آنچه که شخص تحت آن شرایط انتظار وقوعش را داشت، در‌می‌آید. مرتبط کردن اطلاعات مورد علاقه مشتری در یادآوری به چیزی است که از اول می‌داند که می‌توان از این روش در تبلیغات بهره برد.
یکی از یافته‌های برجسته بازاریابی عصب‌مدار که همه صاحبنظران در رشته‌های مختلف روی آن اتفاق نظر دارند این است که «تمام تصمیمات مردم در زمینه خرید تحت تاثیر و کنترل «حافظه قدیمی» آنها صورت می‌گیرد. حافظه قدیمی روی تمام تصمیم‌گیری‌های آنی افراد اثر مستقیم دارد.»

برای تحکیم روحیه وفاداری در مشتریان و افزایش فروش باید به نقطه تحریک حافظه در مغز مشتریان خود پی برد و به آن ضربه وارد کرد. یک پیام تبلیغاتی برای فرد یا شرکتی مناسب خواهد بود که ابتدا حافظه قدیمی مشتریان خود را نشانه رفته و آن را تحریک کرده باشد. برای پی بردن به علت‌ها و انگیزه‌هایی که موجب ترغیب افراد به خرید می‌شود، باید به بینش‌های اساسی مجهز شده و در این زمینه اطلاعاتی را کسب کرد.

اهداف تبلیغات را می‌توان براساس غرض از تبلیغات تقسیم‌بندی کرد. غرض از انجام تبلیغات ممکن است آگاه کردن، متقاعد کردن یا یادآوری باشد. درتنظیم یک برنامه بازاریابی باید اهداف را برمبنای تصمیمات قبلی در‌باره‌ بازار هدف، موضع بازار و عناصر بازاریابی مشخص کرد. باتوجه به موضع‌گیری در بازار و استراتژی عناصر بازاریابی، هدف آگهی در برنامه کلی بازاریابی تعیین می‌شود.

آگهی یادآوری‌کننده، نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول در آینده نزدیک ممکن است مورد نیاز باشد مانند شرکت‌های بیمه، یادآوری محل خرید محصول به مشتریان مانند تغییردادن شعبه، محل شرکت یا فروشگاه‌ها، یادآوری زمان خرید در بازه‌های خارج فصل به مشتریان شامل بعضی از تخفیف‌های فصلی، حراج‌ها و امتیازات و حفظ یا تداوم ارتباط مشتری با محصول و شرکت‌. برای تبلیغات یادآوری‌کننده می‌توان، یادآوری به مصرف‌کنندگان در مورد اینکه احتمال احساس نیاز به کالا در آینده نزدیک وجود دارد، یادآوری محل خرید کالا، به خاطرسپردن کالا در طول فصولی که از آن استفاده نمی‌شود یا حفظ آگاهی مطلوب در مشتریان را نام برد.

این روش بازاریابی تنها توسط تعداد کمی از مشاغل استفاده می‌شود اما بسیاری از مشاغل دیگر نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. این یادآوری‌ها به‌صورت کاملا مودبانه و بدون هیچ‌گونه اصراری مشتری را به خرید مجدد یا تمدید عضویت دعوت می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان با ارسال نامه، اس‌ام‌اس، ایمیل و تماس تلفنی در ساعت اداری باعث جذب بیشترین مشتریان و رضایت آنها از خدمات بعد از فروش شد. با چنین عملی باعث حفظ مشتریان و جذب مشتریان دیگر و رشد بسیار سریع خود می‌شوید. بنابراین می‌توان برای بازاریابی یادآوری، مهم‌ترین هدف را حفظ و نگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری ذکر کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NOm90kep
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه