پیش از این درخصوص گردشگری و اقسام آن به علاوه چگونگی سرمایهگذاری در حوزههای مختلف گردشگری به تفصیل گزارشهایی را ارائه کردیم و اما در این کلاف یکی دیگر از حوزههای گردشگری به نام «گردشگری مزرعه» را مورد بررسی قرار میدهیم که یکی از انواع گردشگری است که در ایران کاملا بکر و کار نشده است. گردشگری مزرعهای از جمله ظرفیتهای حوزه گردشگری است که تاکنون به این حوزه توجه نشده درحالیکه با اتخاذ برنامههای مشخص و سرمایهگذاریهای مناسب، میتوان گردشگران را علاوه بر جاذبههای توریستی موجود با جاذبههای بکر و متنوع در روستاها هم آشنا کرد.
جالب است بدانید که طبق گزارشها در کشورهایی که کشاورزی مدرن دارند مانند آمریکا، حدود 30 درصد از درآمدهای کشاورزان از طریق گردشگری مزرعه تامین میشود. در بسیاری از مناطق ایران بهخصوص مناطق شمالی، بهویژه مازندران کشتها و زراعتهای ویژه مانند برنجکاری، مرکبات، چایکاری، گل و گیاه و... در سالهای اخیر جشنوارههای بومی برگزار کردهاند که با استقبال خوبی هم روبهرو شده است از این رو میتوان با در نظر گرفتن این توجه مردم و علاقه آنها از این مسیر درآمد خوبی کسب کرد.
گردشگری مزرعه میتواند یک تجربه ناب چندروزه برای زندگی در مزرعه را به مخاطبان علاقهمند تقدیم کند. ما هم در این کلاف پیشنهاد میدهیم با توجه به پتانسیلهای بالقوهای که در این زمینه در کشور وجود دارد به علاوه روحیه مردم ایران که به زندگی روستایی و مزرعهای هم همواره علاقه نشان دادهاند یک سرمایهگذاری جذاب و سرگرم کننده را برای خود راه بیندازید.