آیا بودجه بازاریابیتان اندک است؟ نگران نباشید. تکنیکهای بازاریابی بسیاری را میتوانید با توجه به آن در پی بگیرید. در زیر چند ایده برای انجام این کار به شما پیشنهاد میشود.
1- محتوای غنی منتشر کنید
از یادآوری اهمیت محتوای غنی غافل نشوید. اگر بتوانید خودتان آن را ایجاد کنید که بهتر است. حتی اگر خود شما قلم خوبی ندارید، بههرحال یکی از اعضای تیم شما میتواند چند خطی از نقاط قوت شرکت بنویسد و روی سایت بگذارد.
2- ویدئوهای ساختاری ایجاد کنید
محتوای ویدئویی بسیار ارزشمند است، اما نیازی نیست با صرف چندهزار دلار یک ویدئوی حرفهای در یوتیوب ایجاد کنید، بلکه میتوانید با چند گام ساده یک ویدئو برای معرفی کسبوکارتان بسازید. به محتوای آن دقت کنید تا پیام مدنظر شما انتقال داده شود. اگر ساخت ویدئو سخت است، میتوانید با استفاده از عکس و یک آهنگ یک اسلاید بسازید و آن را در سایتهای به اشتراکگذاری اسلاید به اشتراک بگذارید.
3- دریافت اعتبار آگهی تبلیغاتی
درحالیکه کمپینهای وسیع تبلیغاتی ممکن است بسیار هزینهبر باشد، میتوانید از کوپنها و تخفیفهایی که آنها را از طریق فیسبوک یا سایت آگهیهای گوگل معرفی میکنید، برای جذب مشتریان استفاده کنید.
4- استفاده از اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند مشاهدهشدنی هستند. آنها توجه مخاطب را جلب میکنند، بهسادگی درک و هضم میشوند و مردم دوست دارند که آنها را به اشتراک بگذارند. بنابراین آن یک روش عمده برای ایجاد ترافیک در سایت است. از یک طراح برای ساخت یک اینفوگرافیک کمک بگیرید که بتواند متن شما را در قالب تصاویر و نمودار بهراحتی پیاده کند. حتی اگر خودتان کمی با نرمافزارهای طراحی آشنا باشید، میتوانید این کار را انجام دهید. همچنین میتوانید از سایتهایی که قالب آماده این کار را بهصورت رایگان در پاورپوینت فراهم میکنند استفاده کنید که نیاز به مهارت خاصی ندارد.
5- به دادههای قدیمی جان دوباره دهید
اگر بودجه بازاریابی شما محدود است، نیاز نیست از نویسندگان قهار برای نوشتن محتوا در وبلاگتان استفاده کنید. اگر در مضیقه هستید بهجای ایجاد چیزهای جدید، به موارد قبلی که در وبسایتتان وجود دارد زندگی دوباره دهید. اطلاعات قدیمی را به روز کنید. این کار شاید در نگاه اول بدون توجه قرار گیرد، اما سبب کشش مشتری میشود.
همچنین میتوانید یک مقاله که با صنعت شما مرتبط باشد پیدا کنید. مهمترین چیزهایی که در آن وجود دارد هایلایت کنید. به آن عکس اضافه کرده، چند نمودار بکشید و نظرها و پیشبینی خودتان را درباره دادهها و اطلاعات بگویید. برای این کار نیاز نیست استراتژینویس باشید. بلکه خود دادهها و اطلاعات میتواند به موسسه شما ارزش دهد. دادههایی که برای یک نفر عامل شکست بوده، میتواند برای فردی دیگر عامل موفقیت باشد. برای اطلاعات و آماری که میآورید حتما منبع معتبری داشته باشید.
اطلاعات جهانی میتواند از سایت یونیسف یا سازمان تجارت جهانی اتخاذ شود. در آخر باید گفت که اطلاعات منبعی که با کسبوکار شما مرتبط است و منافع مخاطب را دربیابید.