شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سایت فرارو: کیا با رونمایی از جدیدترین مدل خود به نام Novo ثابت کرد به موفقیت اپتیما بسنده نخواهد کرد. این کانسپت خیره‌کننده حکایت از اتفاقات خوشایند در مدل‌های آینده کیا دارد.خودروی کانسپت کیا Novo با طراحی خیره‌کننده و هیجان‌انگیز و یک کابین متمرکز بر راننده در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی شد. این مدل به‌وضوح طراحی و استراتژی مدل‌های آینده کیا را به تصویر می‌کشد.در واقع Novo برای محیط‌های شهری پر تنش و شلوغ طراحی شده است. نام آن نیز به معنای نو و تازه است و حکایت از حس خوب و نیروی تازه‌ای دارد که با ورود به کابین آن به سرنشینان القا می‌شود. Novo که از کلمه لاتین novatus گرفته شده به معنی نوآوری است و به نوآوری کیا در طراحی خارجی و فن‌آوری‌های درون کابین این مدل اشاره دارد.

در این مدل شاهد ریشه‌های طراحی کلاسیک و سنتی هستیم که به زیبایی با مواد مدرن و تکنیک‌های به‌روز تولید درآمیخته است. Novo در مرکز طراحی نانیانگ در کره طراحی شده و شکل و شمایل یک خودروی کوپه را دارد.اگر به نیم‌رخ آن نگاهی بیندازیم متوجه طراحی مینیمال و نسبتاً کوتاه قسمت جلو، بخش کشیده و بلند عقب و سقف فست‌بک می‌شویم که در کنار شیشه‌های باریک و کشیده شخصیتی کاملاً اسپرت به Novo بخشیده است.طراحی آن در عین لطافت و روانی مملو از خطوط و فرم‌های قاطع و تیز است. جلوپنجره همان شکل آشنای پوزه ببر جلوپنجره‌های برند را دارد که حالا کمی عریض‌تر شده و به چراغ‌های جدید لیزری جفت شده است.

هواکش‌های عریض هم که کمی پایین‌تر کشیده شده‌اند، سهم خود را از چراغ‌های لیزر دارند و ظاهری برجسته و پرنور برای نورسیده کیا به وجود آورده‌اند. قوس چرخ‌های بزرگ جلو با یک خط قوی و مستقیم به چراغ‌های لیزر عقب متصل می‌شوند.در قسمت عقب هم الگوی نوری مشابه جلو به چشم می‌خورد که یکی از ویژگی‌های کلیدی این مدل است. برای تأکید بیشتر بر موضع کم‌ارتفاع و عریض Novo و درنتیجه تأکید بر طراحی اسپرت و همچنین القای حس تعادل بالای آن در جاده همه‌چیز انگار میل به افقی شدن دارد و حتی خروجی‌های اگزوز به شکل یک مثلث عریض طراحی شده‌اند.

با ورود به کابین به یک پناهگاه پا می‌گذاریم؛ جایی برای جدا شدن از دنیای پر هرج‌ومرج خارجی و نیروی تازه گرفتن. طراحی داخلی متمرکز بر راننده هرگونه حواس‌پرتی را از او دور می‌کند و این درحالی‌ است که بقیه سرنشینان در فضای فراخ کابین لم داده‌اند. این اتاقک بزرگ به لطف طول زیاد بدنه و طراحی هوشمندانه کابین به وجود آمده است.نیروی موردنیاز این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری T-GDI که جدیدترین موتور کیا است تأمین می‌شود. این موتور مجهز به توربوشارژر از ساختار تزریق مستقیم بنزین بهره می‌برد و به جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه جفت می‌شود. نیروی تولیدی موتور از طریق این جعبه‌دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لاستیک‌های ابتکاری کیا هم روی این مدل قرار می‌گیرند. ساختار ویژه این لاستیک‌ها از گرم شدن بیش‌ازحد آن‌ها جلوگیری می‌کند همچنین گریپ فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌بخشد.اگرچه هنوز خبری از تصمیم کیا به تولید این مدل منتشر نشده، اما کمپانی ثابت کرده در مدل‌های تولیدی‌اش از نمونه‌های کانسپت (مفهومی) خود بسیار استفاده می‌کند.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای کیا به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ineckVD0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه