پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در معاملات روز شنبه با 329واحد افت به ارتفاع 77هزار و 558واحدی عقب‌نشینی کرد. بورس تهران بعد از ثبت یک ماه رویایی در بهمن، در نخستین روز اسفندماه روند نزولی در پیش گرفت به طوری که انتظار سهامداران برای ارائه گزارش‌های بودجه سال آینده اندکی از شدت روند صعودی بورس کاست. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود سهامداران پس از پشت سر گذاشتن روزهای آینده از بابت ارائه گزارش‌های بودجه‌ای شرکت‌ها، شاهد عبور پرقدرت نماگرهای بورس از رکوردهای از دست رفته خود باشند. با این همه، شرایط فعلی بازار بهترین فرصت برای خریداران جامانده برای خرید سهم‌های برخوردار از چشم‌انداز بنیادی قوی است.

هرچند که این روزها نوسان‌گیران حضور در تک سهم‌ها را به دستیابی به بازدهی‌های 10 درصدی ترجیح می‌دهد. روز گذشته با وجود روند نزولی قیمت سهام شرکت‌ها، نمادهای گروه بانکی با اقبال مواجه شدند و از میان شرکت‌های خودرویی، سهام سایپا توانست به دلیل عرضه بلوکی پیش رو، روند مثبت خود را حفظ کند.

روز گذشته همچنین شرکت تازه‌وارد پتروشیمی فجر که سهام آن روز چهارشنبه عرضه شد، بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد و با برخورداری از صف خرید 200 میلیونی در صدر سایر شرکت‌ها ایستاد. در بازار روز شنبه با وجود منفی شدن قیمت‌ها و شاخص بورس، اما دادوستد سهم پرحجم بود و افزایش قابل توجهی پیدا کرد به طوری که در مجموع بیش از 330 میلیون سهم به ارزش 784‌میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار سهام به سطح 334هزار‌میلیارد تومان رسید.

استقبال فعالان بازار سهام از گروه بانک

نمادهای گروه بانک طی معاملات روز گذشته در حالی با استقبال فعالان بازار سهام همراه شد که اغلب سهام شرکت‌ها در گروه‌های مختلف همچون ایران‌خودرو روند منفی را سپری کردند. در پایان معاملات، شرکت اعتباری کوثر مرکزی، بانک پارسیان و بانک اقتصاد نوین تنها نمادهای منفی گروه بودند. پست بانک ایران، بانک حکمت ایرانیان و بانک ملت نیز معاملات را با صف خرید به پایان رساندند.معاملات گروه بسیار پرحجم بود به طوری که با معامله 491 میلیون سهم وبملت و با معامله 349 میلیون سهم بانک صادرات ایران بیشترین حجم معاملات را در گروه به خود اختصاص داد.

بازهم نکته منفی گروه بانک در معاملات دیروز، فروش حقوقی بود. در گروه خودرو و ساخت قطعات نمادهای گروه خودرو به‌رغم تعدیلات مثبت اعلام شده در بیشتر نمادها اکثرا منفی معامله شدند و اکثرا با صف فروش معاملات را به پایان رساندند. از دلایل معاملات منفی، حق تقدم ایران خودرو است که بازگشایی خواهد شد و عده‌ای با پایین آوردن قیمت، سعی در خرید حق تقدم سهم در قیمت‌های پایین‌تر دارند.معاملات گروه خودرو نیز پرحجم بود و با معامله 576 میلیون سهم، سایپا بیشترین حجم و ارزش معاملات کل بازار بورس را داشت.

کاهش یک واحدی شاخص آیفکس

بازار فرابورس در نخستین روز اسفند با داد وستد 685 میلیون و 970‌هزار ورقه بهادار در 33‌هزار و 921 نوبت به ارزش 4‌هزار و 69‌میلیارد ریال به کار خود پایان داد. بانک حکمت ایرانیان با دادوستد 58 میلیون و 410‌هزار سهم بیشترین حجم و ذوب‌آهن اصفهان با 180‌میلیارد ریال معامله، بالاترین ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به نام خود ثبت کردند. بیمه میهن در کنار بیمه نوین و سبحان دارو بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های روان فن‌آور، توکاریل و شمال شرق شاهرود با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شد.

آیفکس در ساعات آغازین دیروز 9 واحد افزایش یافت اما مجددا افت کرد و در پایان با حدود یک واحد کاهش در مقایسه با چهارشنبه، عدد 818.41 را نشان داد. همچنین، نماد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و پالایش نفت تهران از پربیننده‌ترین نمادهای دیروز بازار بودند. در روز گذشته، اوراق تسهیلات مسکن در تمامی نمادها به‌جز نماد شهریور 94 با افت قیمت مواجه شد و هر ورقه در محدوده 878 تا 910‌هزار ریال معامله شد. در بازار اول 280 میلیون ورقه بهادار به ارزش 816‌میلیارد و 540 میلیون ریال دادوستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد بانک سرمایه رخ داد.

همچنین، 260 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 672‌میلیارد ریال خریدوفروش شد و بانک حکمت ایرانیان دارنده بالاترین حجم و ارزش معاملات در این بازار بود. بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خریدوفروش 7 میلیون و 960‌هزار سهم به ارزش 98‌میلیارد ریال اختصاص یافت.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به دادوستد 627‌هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا44» و بیشترین ارزش معاملات مربوط به اوراق اجاره پارس به میزان 602‌میلیارد ریال بود و در مجموع یک میلیون و 330‌هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی با ارزش یک‌هزار و 142‌میلیارد ریال در روز گذشته دادوستد شد.

گفتنی است، دیروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت همکاران سیستم پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مارون، شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن، شرکت کی بی‌سی، شرکت همکاران سیستم، افرانت، شرکت پتروشیمی زاگرس، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، شرکت قاسم ایران و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد با توجه به دریافت اطلاعات با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395 متوقف شد.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tK36sLHx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه