شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اعلام کرد

کمبود نقدینگی از مشکلات لوله‌سازی اهواز

8 سال پیش ( 1394/6/25 )
 

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: از مشکلات شرکت، کمبود نقدینگی و مطالبات عقب‌افتاده ما از دولت است که هنوز به ما داده نشده و از سیستم دولتی می‌خواهیم که مطالبات شرکت را جهت حل مشکلات پرداخت کند. به گزارش ایسنا، منطقه خوزستان، عبدالحسین بساق‌زاده اظهار کرد: این شرکت امسال برای تولید بیش از یک میلیون تن محصول، قرارداد با شرکت‌های مختلف منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت لوله‌سازی از سال 46 تاسیس و زیر نظر وزارت نفت آغاز به فعالیت کرد، افزود: این شرکت هم‌اکنون چهار کارخانه فعال دارد که این کارخانجات لوله‌های شش تا 56 اینچ برای سرویس‌های گاز، نفت و صنایع پتروشیمی، لوله‌هایی از سایز 24 تا 100 اینچ با کاربرد آبرسانی و لوله‌های پوشش بیرونی از سایز دو تا 56 اینچ را تولید می‌کنند.

بساق‌زاده تصریح کرد: هدف اصلی کارگزاران شرکت لوله‌سازی اهواز، راه‌اندازی خط تولید بود که با درآمدزایی از آن مشکلات پرسنلی و شرکت حل شد. وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شرکت لوله‌سازی اهواز به علت توقف پروژه‌های ملی دچار رکود شد که خوشبختانه طی سه سال اخیر با همکاری همه بخش‌های شرکت، پروژه‌های عمرانی ملی گرفتیم و میزان تولید را افزایش دادیم به‌طوری‌که تولید سال 92 را نسبت به 91، 83 درصد افزایش و تولید سال 93، 139 درصد افزایش داشته است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برنامه داریم که تولید خود را 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز اظهار کرد: این شرکت برای تولید لوله‌های جداره چهار Casing وارد عمل شده که طی دو سال تحقیق و آزمایش، تولید این لوله‌ها در شرکت، آغاز و به‌عنوان نخستین تولیدکننده این نوع لوله‌ها در کشور شناخته شدیم. در این زمینه با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران انعقاد قرارداد داشتیم. در همین راستا دو قرارداد دیگر با شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب جهت تولید لوله‌های 20 و 30 اینچ منعقد شد که این قرارداد و تولید این نوع لوله‌ها موجب شد از واردات به خوزستان ممانعت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط تولید با این روند پیشرفت ادامه پیدا کند تولید لوله‌های 13 و 3 هشتم که تقاضای زیادی دارد را شروع می‌کنیم و امیدواریم با افزایش پروژه‌های ملی کار تولید ما هم رونق بگیرد و ظرفیت تولید را به 100 درصد برسانیم. بساق‌زاده درخصوص پیگیری بدهی‌های شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: با افزایش درآمدهای شرکت خیلی از مشکلات را حل کردیم به‌گونه‌ای که بدهکاری به بانک‌های ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات را رفع کردیم و همچنین با پروژه‌های ملی که در دست داریم در کوتاه‌مدت بسیاری از مشکلات دیگر را حل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قرارداد با شرکت توسعه ملی گاز از دیگر پروژه‌های ملی است که در قالب آن 115 هزار تن لوله برای این شرکت تولید خواهیم کرد و این لوله‌ها برای خط انتقال و صادرات گاز به یک کشور همسایه به کار می‌رود. بساق‌زاده افزود: از دیگر مشکلات، مبلغ پیش پرداخت تولیدات است. شرکت‌های متقاضی فقط 25 درصد مبلغ تولید لوله‌ها را پرداخت می‌کنند درحالی‌که هزینه مواد اولیه تولید، بیش از 70 درصد مبلغ کل است و بنابراین از متقاضیان می‌خواهیم که حداقل 50 درصد مبلغ را پیش پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو تفاهم‌نامه داریم که به قرارداد منتج شده است؛ یکی تفاهم‌نامه سه جانبه با شرکت فولاد اکسین و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که در قالب آن تولید لوله‌های 42 و 48 اینچ را برعهده داریم. مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز ادامه داد: تفاهم‌نامه دیگر با یک شرکت خارجی برای تولید لوله‌های 32 اینچ است که طول لوله‌های درخواستی 126 کیلومتر است. هم‌اکنون کارهای مقدماتی تولید این لوله‌ها آغاز شده و به‌زودی تحویل داده می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kt6b0gRH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه