شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با تاکید بر همکاری سازنده به جای رقابت بین کشورهای همسایه و مسلمان گفت: همکاری تهران و آنکارا با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور می‌تواند هم‌افزایی قابل توجهی را در منطقه ایجاد کند. به گزارش ایرنا، نعمت‌زاده در دیدار با «فکری ایشیک» وزیر علوم و فناوری ترکیه، راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی، فنی و فناوری میان تهران و آنکارا را بررسی کردند. وزیر صنعت در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دوران تحریم‌های گسترده بین‌المللی و با اشاره به جایگاه علمی ایران در جهان و ظرفیت‌ها و استعدادهای نیروی انسانی کشورمان، آمادگی ایران را برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری با ترکیه اعلام کرد.

21353126316166362346246

وی با اشاره به اینکه ایران معتقد است که در زمینه علوم و فناوری باید با دنیا مراوده و ارتباط داشته باشد، گفت: به همین دلیل با کشور دوست و برادر ترکیه نیز می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی همکاری خوبی را شروع کنیم. نعمت‌زاده با تاکید بر همکاری سازنده به جای رقابت بین کشورهای همسایه و مسلمان گفت: همکاری ایران و ترکیه با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های قابل‌توجه دو کشور می‌تواند هم‌افزایی قابل توجهی را در منطقه ایجاد کند. دو طرف می‌توانند با کنار هم گذاشتن توانایی‌ها و استعدادهای خود ضمن تولید کالاهای اقتصادی، زمینه صدور آن را به دنیا نیز فراهم کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با تشریح پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی مثل ساخت توربین‌ها و ژنراتورها گفت: تقریبا همه نیروگاه‌ها با تجهیزات ایرانی ساخته می‌شود. در این زمینه و صنایع پتروشیمی نیز دو کشور می‌توانند همکاری‌های علمی و فنی خوبی داشته باشند.

فکری ایشیک، وزیر علوم و فناوری ترکیه نیز با خوشامدگویی به وزیر و هیات همراه با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+ 5 و نهایی کردن این مسئله گفت: ترکیه همواره در هر مجمع بین‌المللی از حق مسلم ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز دفاع و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را محکوم کرده است و خیلی خوشحال است که تحریم‌های ناحق علیه ایران در نتیجه این مذاکرات برداشته می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد در دوره پسا تحریم نیز روابط دو کشور همچنان رو به گسترش باشد. ایشیک تصریح کرد: دولت ترکیه می‌خواهد در عالی‌ترین سطح با ایران رابطه داشته باشد، چرا که دو کشور نماینده دو تمدن بزرگ در دنیای اسلام و دو کشور دوست و برادر هستند.
او گفت: در جایی که کشورهای خصم در اروپا که صدها سال باهم جنگیده‌اند، اکنون در یک اتحادیه در کنار هم قدرت یافته‌اند، ایران و ترکیه که 400 سال است مرز تغییر نیافته‌ای دارند و در کنار صلح و صفا با یکدیگر زندگی کرده‌اند، باید صمیمانه در کنار یکدیگر به توسعه و تعمیق همه‌جانبه روابط بیندیشند و هیچ کس نیز نباید به این روابط حسودی بورزد.

فکری ایشیک گفت: ترکیه به‌شدت از فکر همکاری با ایران در زمینه علوم و فناوری استقبال می‌کند و آماده است به‌زودی با تشکیل کارگروه‌های لازم، زمینه همکاری‌ها مشخص شده و شروع شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LlRIKu8B
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه