درخصوص برخی محصولات کشاورزی و مزیتهای نسبی که در ایران برای این محصولات وجود دارد گزارشهای بسیاری ارائه شده است همچنین در مورد خرما و مشتقات آن بهعنوان یکی از محصولاتی که پتانسیلهای بسیاری برای سرمایهگذاری دارد پیش از این گزارشهایی ارائه شده است اما اخیرا خبرگزاری فارس به نقل از فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) که معتبرترین سازمان بینالمللی در حوزه کشاورزی است آماری درخصوص خرمای ایران منتشر کرده که مناسب دیدیم یک بار دیگر در این ستون به ارزشهایی که این محصول دارد اشاره کنیم.
فائو اعلام کرده است ایران با تولید 14 درصد خرمای جهان بعد از مصر در رتبه دوم جهان قرار گرفته است. این در حالی است که به سبب بیتوجهی به نبود سرمایهگذاری در امر بازاریابی خارجی، صادرکنندگان ایرانی در موقعیت ضعیفتری نسبت به رقبای جهانی قرار دارند.
ازاینرو یکبار دیگر بر وجه صادراتی این محصول در زمینه بستهبندی و بازاریابی خارجی تاکید میکنیم و پیشنهاد میدهیم روی محصولی با این میزان تولید و کیفیت مناسب صادراتی، تمرکز و توجه بیشتری داشته باشید.