دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صرافی از جمله مشاغلی است که مدیریت آن از قواعد مصوب و واحدی پیروی می‌کند. شاید اگر از هر فرد عادی سوال شود کار صرافی چیست سریع ذهنش به سمت خریدوفروش دلار برود، اما فعالیت در این صنف طبق چارچوب‌های خاصی صورت می‌گیرد که از سوی بانک‌ مرکزی اعمال می‌شود. طبق ضوابط بانک مرکزی هر کسی که قصد دارد صرافی را تاسیس کند باید از این بانک مرجع مجوز دریافت کند و مبلغی را به‌عنوان سرمایه اولیه به بانک مرکزی اطلاع دهد تا مجوز فعالیت برای او صادر شود. البته این کار به این سادگی‌ها که گفته می‌شود نیست. در این گزارش به دور از اینکه چه قوانینی را برای تاسیس باید رعایت کنیم به نحوه مدیریت یک صرافی می‌پردازیم. 

حتما صرافی‌هایی را در شهری که در آن زندگی می‌کنید به‌عنوان یک واحد معتبر و شهره می‌شناسید. وقتی اسم صرافی به گوش می‌رسد افرادی که در تهران زندگی می‌کنند میدان فردوسی و خیابان فردوسی و میدان مادر و خیابان میرداماد - بورس صرافی - در ذهن‌شان تداعی می‌شود، اما اگر بخواهید خارج از این مناطق و به‌صورت تک‌ مغازه‌ای در این عرصه فعالیت کنید، باید نکاتی را مورد توجه قرار ‌دهید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم...

بررسی لحظه به لحظه بازار

مهم‌ترین کاری که مدیر یک صرافی باید انجام دهد، آگاهی از اطلاعاتی است که در زمان‌های مختلف در بازار رخ می‌دهد. به بیان بهتر زمانی که دلار نوسان پیدا می‌کند و قیمت طلا با تغییر مواجه می‌شود، باید از دلیل اصلی آن آگاه باشید و از طریق رسانه‌ها، اطلاعات کافی را به دست بیاورید. می‌توانید فعالیت و دانش خود را طوری گسترش دهید تا همه روزنامه‌های اقتصادی کشور زمانی که می‌خواهند گزارشی تهیه کنند ابتدا با شما تماس بگیرند. همین امر موجب می‌شود شما به یک چهره رسانه‌ای تبدیل شوید و خیلی زود همه، شما و کسب‌و‌کارتان را بشناسند. این جریان باعث می‌شود به تبع ذکر نامتان در نشریات کشور، خیلی زود صرافی‌تان معروف شود. 

دقت کنید که آمارهای ارائه شده از سوی شما با بانک مرکزی مطابقت کامل داشته باشد. هرگونه مغایرت در قیمت دلیلی می‌شود تا مردم به شما بی‌اعتماد شوند و شما نیز از این بی‌اعتمادی متضرر خواهید شد. 

رقابت در منطقه پررقیب

صرافان زیادی در کلانشهرها وجود دارند و بیشتر آنها به‌صورت متمرکز فعالیت می‌کنند. این موضوع ممکن است کار شما را کمی سخت کند، اما توجه داشته باشید که همین امر موجب می‌شود مشتریان به سمت بازارهای هدف کشیده شوند. 

حال به این مسئله می‌رسیم که چگونه در بازاری که تعداد صرافی‌های آن زیاد است فعالیت موفق داشته باشیم. در این شرایط یک تابلو می‌تواند تبلیغ‌کننده شما باشد: تابلوی جدول قیمت. برای افرادی که قصد خرید دارند حتی کوچک‌ترین رقم‌ها قابل توجه است. ممکن است یک فروشگاه سکه‌ای را با مبلغ 945 هزار تومان عرضه کند، اما مغازه کناری 944 هزار و 500 تومان. سعی کنید شما آن مغازه کناری باشید تا مشتریان به فروشگاه شما مراجعه کنند. 

باید در نظر داشته باشید که عملکرد متمایز شما می‌تواند سکوی پرتاب کسب‌و‌کارتان باشد. فعالیت چندین‌ ساله و مفید شما نامتان را در لیست صرافی‌های‌ بانک مرکزی قرار می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود اعتبارتان افزایش یابد و این اعتبار را می‌توانید در تابلوی تبلیغاتی خود ذکر کنید تا همه از آن اطلاع داشته باشند. 

نکات ایمنی فراموش نشود

رعایت نکات امنیتی برای عرضه کالاهای تقاضا شده از سوی مشتریان بسیار حائز اهمیت است. در مورد افرادی که با کارت عابر‌بانک خرید می‌کنند حتما از فردی که قصد خرید دارد یک کارت شناسایی درخواست کنید تا مطمئن شوید مشخصات فرد خریدار با مشخصات روی کارت عابر‌بانک برابری کند. در غیر‌این صورت ممکن است مغایرت به وجود آمده برای شما دردسر ایجاد کند. 

تمرکز بر خرید به جای فروش

فراموش نکنید که در این شغل بخشی از سود شما در خرید است. خوشبختانه فعالیت در شغل صرافی به‌گونه‌ای است که کالای مورد‌تقاضا هم مشتری زیادی دارد و هم فاسد‌شدنی نیست. دلار و سکه طرفداران زیادی دارد و همه به این نوع کالا علاقه نشان می‌دهند. اگر بتوانید کمی از سود خود را نادیده بگیرید و محصولاتی که مشتریان قصد دارند بفروشند را با مبلغ بیشتری خریداری کنید می‌‌توانید بازار صرافان را قبضه کنید. مشروط بر آنکه از وضعیت بازار و آینده آن اطلاع کافی داشته باشید. 

مشتریان ثابت را حفظ کنید

در شغل صرافی مشتریان اصلی شما افرادی هستند که کارشان تجارت است به همین دلیل باید آنها را پیدا کنید و طوری با این افراد وارد معامله شوید که مشتری ثابت شما شوند. بعد از اینکه از اعتبار این افراد اطمینان حاصل کردید معاملات خود را می‌توانید به‌صورت تلفنی انجام دهید و حواله را برای آنها یا فکس کنید یا از طریق فضای مجازی در اختیارشان بگذارید. 

البته همه این موضوعات مشروط بر آن است که ارز مورد نیازی را که مشتری در خواست می‌کند در اختیار داشته باشید. اگر ارز کافی برای مشتری ثابت خود موجود نداشتید از همکاران خود در این زمینه کمک بگیرید تا مشتری خیالش از این بابت آسوده باشد. در پایان توصیه می‌کنیم تبلیغات خود را در بیلبوردهای خیابان‌های حوالی صرافی‌تان نصب کنید. این بیلبوردها باعث می‌شود نام مغازه شما در درازمدت در ذهن خریداران باقی بماند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MnJjHF9A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه