یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندارکردستان، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن فرمانداری شهرستان سقز برگزار شد، گفت: تمرکز مسئولان در سال 95 شتاب و هم افزایی در روند اجرای اقتصاد مقاومتی است.

محمد دره وزمی خاطرنشان ساخت: کارگروه رفع موانع تولید از اردیبهشت ماه امسال براساس اقتصاد مقاومتی و با دستور کار راه اندازی واحدهای غیر فعال، به ظرفیت رساندن واحدهای نیمه فعال، حفظ واحدهای فعال و ایجاد واحدهای جدید است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان درخصوص بررسی مشکلات و معرفی واحدها به بانک ها جزو رتبه های برتر کشور است، اما عملکرد بانک ها رضایت بخش نیست و باید در این زمینه بانک ها همراهی بهتری با مصوبات کارگروه داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مجموع حدود 162میلیارد تومان اعتبار تصویبی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و فعال و همچنین طرح های بالای 60درصد استان مصوب شده است.

محمد دره وزمی افزود: این میزان تسهیلات به 363 واحد که 113 واحد آن مربوط به صنعت و 250 واحد هم مربوط به بخش کشاورزی است، در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند و توسط کارگروه کارشناسی بررسی و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب و توسط بانک های عامل پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تعداد ثبت نامی ها در سایت بهین یاب 170 مورد در حوزه صنعت و 480 مورد هم در حوزه کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: از اعتبارات تصویب شده 960میلیارد ریال برای 113 واحد در حوزه صنعت و 660میلیارد ریال نیز برای 250 واحد حوزه کشاورزی است.

حمایت از تولیدات داخل و حمایت از تولید ملی یک عزم ملی و وظیفه همگانی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه با اشاره به افزایش کیفیت محصولات و به صرفه بودن قیمت کالای ایرانی که رغبت مصرف کنندگان را در پی دارد و به تبع آن استفاده از کالای ایرانی را افزایش می دهد، خاطرنشان ساخت: صادرات باید به صورت تخصصی صورت بگیرد و هر تولید کننده ای نمی تواند صادر کننده موفقی باشد.

وی نامگذاری سال جدید را فرصتی برای مردمی کردن این مبارزه و افزایش تعاملات و همکاری های میان دولت و مردم دانست و افزود: زمانی که مردم ما به کالای خارجی و قاچاق نه بگویند، نتیجه این مبارزه مؤثر خواهد بود، باید نگاه ما به فعالیت ها و برنامه ها نگاه علمی و براساس برنامه ای مشخص باشد و اقدامات برای مردمی کردن امور و مشارکت آحاد مردم افزایش یابد.

وی گفت: آموزش و فرهنگ سازی برای عرضه کنندگان، انجام گشت های مشترک، ساماندهی شبکه توزیع و پخش کالاها، هماهنگی و همدلی از جمله راهکارهای موفق در اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال 95 است.

ثبت نام 534 واحد تولیدی در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در بیست وسومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری کردستان و با حضور استاندار کردستان و مدیران اجرایی استان برگزار شد، گفت: در مجموع حدود 900 میلیارد ریال اعتبار تصویبی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و فعال و همچنین طرح های بالای 60درصد استان مصوب شده است.

محمد دره وزمی افزود: این میزان تسهیلات به 192 واحد که 80 واحد آن مربوط به صنعت و 112 واحد هم مربوط به بخش کشاورزی است، در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند و توسط کارگروه کارشناسی بررسی و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب و توسط بانک های عامل پرداخت می شود.

وی ادامه داد: از تعداد ثبت نامی ها در سایت بهین یاب 130 مورد در حوزه صنعت و 404 مورد هم در حوزه کشاورزی بوده است که در سطح ملی تاکنون 37هزار مورد ثبت نام کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: از اعتبارات تصویب شده 630میلیارد ریال برای 80 واحد در حوزه صنعت و 260میلیارد ریال نیز برای 112 واحد حوزه کشاورزی است.

دره وزمی از بانک ها خواست جهت تحقق بخشیدن شعار سال در استان هرچه سریع تر نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

وی خاطر نشان ساخت؛ با توجه به سفر استاندار کردستان به بیجار و مصوبه شورای اداری این شهرستان مقرر شد، بیست وسومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مختص به بیجار باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در شهرستان بیجار 66 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که 19 واحد فعال، 16 واحد نیمه فعال و 31 مورد نیز غیر فعال است.

دره وزمی ادامه داد: از 31 مورد واحد غیرفعال، هفت مورد قابل راه اندازی است و 24 مورد غیرقابل راه اندازی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2M4V57Xl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه