سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کدام فبلت را بخریم؟ P8 mat یا Phab2 Plus

7 سال پیش ( 1395/9/23 )
پدیدآورنده : محمد رضاجو  

کاربران زیادی به دنبال خرید تلفن همراهی با صفحه نمایش بزرگ هستند.با وجود تنوع بالای تلفن های همراه موجود در بازار، باز هم پیدا کردن تلفن همراهی که دقیقا مطابق با نیازهای کاربران باشد، چندان ساده نیست.از سوی دیگر، برخی کاربران برای حل این مشکل به سراغ خرید تبلت می روند، اما مشکل اینجاست که تبلت ها هم به سبب ابعاد بزرگ خود مشکل ساز هستند.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که هر دو مشکل موجود را حل کنید می توانید از فبلت ها به عنوان یک گزینه بینابین، که مشکل را حل می کند استفاده کنید.در میان فبلت های موجود در بازار، دو فبلت هوآوی پی 8 مکس و لنوو فب 2پلاس گزینه های مقرون به صرفه ای هستند که طرفداران زیادی هم دارند.در این شماره قصد داریم این دو تبلت را با یکدیگر مقایسه کنیم که هر دو قیمتی در حدود یک میلیون و 500هزار تومان دارند.

وزن و سیستم مخابراتی

در انتخاب هر دوی این فبلت ها باید قید سبک وزن بودن دستگاه را بزنید.درواقع نخستین شباهت بین این فبلت ها وزن نسبتا زیاد آنهاست. هوآوی با 228 گرم و لنوو با 218 گرم، رکوردهای نسبتا بالایی در حوزه وزن دارند و در نتیجه ممکن است کاربر را در حمل و نقل با مشکلاتی مواجه کنند. دو دستگاه منتخب ما از شبکه های مخابراتی و ارتباطی پر سرعت LTE بهره می برند و هر دو از دوسیم کارت میکروسیو و نانو سیم کارت پشتیبانی می کنند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش هوآوی 6.8 اینچ و لنوو 6.4 اینچ است و هر دو محصول از فناوری IPS استفاده می کنند، بنابراین صفحه نمایش آنها از هر زاویه دید خوبی دارد.رزولیشن هر دو 1920*1080 است و مولتی تاچ نیز هستند.این مشخصات برای کاربرانی که عادت دارند زیر نور خورشید و در فضای آزاد از دستگاه خود استفاده کنند، بیشتر به کار می آید. هوآوی برای صفحه نمایش، محافظ گوریلا گلاس 3 را به کار برده تا نمایشگرش را از خط وخش احتمالی حفاظت کند.

پردازنده و حافظه

پردازنده مرکزی برای هر دو فبلت از نوع هشت هسته ای انتخاب شده است، با این تفاوت که در لنوو هشت هسته 1.3گیگاهرتزی مدیاتک به کار رفته ولی در هوآوی چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی  های سیلیکون است.رم هر دو دستگاه 3 گیگابایت است که بازی، وب گردی و کار با نرم افزار های مختلف را تسهیل می کند.

حافظه داخلی به کار رفته در هوآوی 64گیگ است که می توان از طریق کارت حافظه 64 گیگ دیگر به آن اضافه کرد. محل قرار گیری کارت حافظه شیار سیم کارت دوم است. لنوو هم یک حافظه 32گیگابایتی برای فبلت خود انتخاب کرده با این تفاوت که از طریق کات حافظه 256 گیگابایت می توان در شیار سیم کارت دوم اضافه کرد.

دوربین

دوربین هر دو دستگاه 13 مگاپیکسل است با این تفاوت که در لنوو فوکوس لیزری هم قرار گرفته که هنگام عکس گرفتن به کاربر برای ثبت عکسی واضح بدون مات یا تار شدن کمک شایانی می کند. دوربین سلفی هوآوی 5 مگاپیکسل و لنوو 8 مگاپیکسل است. در دو دستگاه تمامی کلید ها در کنار فبلت قرار گرفته و دوربین در بخش پشتی این محصولات جای گرفته است.

جک 3.5 میلی متری هم در زیر فبلت به همراه اسپیکر ها دیده می شود.لنوو برای فبلت خود از سیستم دالبی 5.1 استفاده کرده و در بخش پایینی گوشی دو اسپیکر قرار داده است.البته هنگام پخش موزیک صدای استریو با قرارگرفتن اسپیکر ها در یک مکان زیاد واضح نیست ولی در هنگام استفاده از هدفون می توان به وضوح این کیفیت را حس کرد.

باتری و امکانات جانبی

تمامی امکانات برقراری ارتباط در دو فبلت مشترک است.امکاناتی شامل wifi، بلوتوث ورژن 4، gps، رادیو و درگاه میکروusb. به غیر از این موارد امکانات دیگری مثل قطب نما، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و شتاب سنج نیز در هر دو دستگاه وجود دارد. تنها تفاوت بین دو دستگاه در این بخش وجود سنسور اثر انگشت در لنوو است.

باتری هر دو دستگاه غیر قابل تعویض است.باتری استفاده شده در هوآوی 4360 میلی آمپر ظرفیت دارد و در لنوو هم باتری 4050 میلی آمپری به کار رفته است.

رنگ هایی که کاربران برای خرید فبلت هوآوی می توانند انتخاب کنند شامل طلایی لوکس، خاکستری تیتانیوم و نقره ای است.

لنوو نیز از رنگ های خاکستری پررنگ و طلایی پررنگ استفاده کرده است.

نتیجه گیری

اگر به دنبال انتخابی مناسب هستید تا بتوانید به طور همزمان بزرگ بودن صفحه نمایش تلفن همراه و کوچک بودن از نظر اندازه و وزن یک تبلت را تجربه کنید، بهتر است فبلت ها را امتحان کنید.ما تلاش کردیم در این مقاله تمامی مشخصات اصلی دو فبلت پرطرفدار را مقایسه کنیم.پس اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگ، باتری قوی و حافظه داخلی قدرتمند هستید، هوآوی را انتخاب کنید. از سوی دیگر، اگر دوربین سلفی، صدای دالبی و سنسور اثر انگشت برای شما کارایی بیشتری دارد، می توانید لنوو را انتخاب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qDY9fx2E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه