یکشنبه, ۹ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 29 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

مفهوم بازار ایده این است که شرکت سیستمی را برای جست وجو، جمع‌آوری و ارزیابی فعالانه ایده‌ها برقرار کرده است. بسیاری از شرکت‌ها برای ایجاد و خلق ایده‌ها جلسات توفان مغزی را برگزار می‌کنند. در واقع این جلسات نوعی سیستم اثربخش و مفید برای ایجاد و خلق ایده‌هاست. اما بسیاری از مدیران جلسات توفان مغزی را دوست ندارند، زیرا نتیجه نهایی همیشه واضح و مشخص نیست وکمبود روش آشکارا احساس می‌شود. چارچوب بازاریابی خلاق باعث می‌شود تا خلق ایده‌ها به فعالیتی عادی در بخش بازاریابی تبدیل شود. درخواست از بازاریابان برای به‌کارگیری فرآیند بازاریابی خلاق به‌دست آوردن پایگاهی از ایده‌ها برای تقویت بازار ایده‌هاست.

تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان خواهان ایده‌های خلاقانه‌تر بوده‌اند، نه ایده‌هایی که از نظر مدیران، بیشترین قابلیت اجرا یا سودمندی را دارا بوده است. در واقع سازمان‌ها ایده‌های خلاقیت بازاریابی را رد نمی‌کنند، بلکه ایده‌های عملی و قابل اجرا را جهت اجرا قبول می‌کنند. معمولا سخت‌ترین مرحله برای بروز یک ایده نــقطه شروع آن است اما در صورت بروز خلاقیت می‌تواند باعث بروز افکار بزرگ در انسان شود. افکار بزرگ انسان را به سمت پیشرفت راهنمایی کرده و فردایی روشن را برای او به ارمغان می‌آورند. با به‌کارگیری اصول و روش‌های درست و علمی می‌تـوان یـک ایده بی‌نقص را خلق کرد و آن را پرورش داد تا به موفقیت دست یابد. 

خلاقیت و ایده‌پردازی است که ثروت می‌آفریند بنابراین نه‌تنها با موفقیت در بازار ایده و خلاقیت می‌توان به‌صورت چشمگیری از هزینه‌های بازاریابی کاست، بلکه می‌توان به ثروت‌آفرینی برای کسب‌و‌کار در هر اندازه‌ و شرایطی کمک کرد. بازاریابان باهوش و فعال برای دستیابی به‌موقعیت و نام خلاق بودن باید ذهن خود را به انجام این امور عادت دهند. این امر سبب می‌شود تا توانایی خـود را بـرای میدان دادن بـه تـصورات و تخیلات تقویت کنند و در نتیجه قدرت تخیل خـود را به کار گیرند. به همین دلیل فرصت‌های بی‌شماری را به آسانی به‌دست آورده و می‌توانند از آن فرصت در جهت کاهش هزینه‌های بازاریابی استفاده کنند.

ایده‌های بزرگ از محلی فرای باورهای شخصی نشأت می‌گیرند. افراد و به‌خصوص بازاریابان در کسب‌و‌کارهای فعال در دنیای تکنولوژی بـاید بـه دوردست‌ها بنگرند و افکار متفاوت را آزمایش کرده تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. متاسفانه عده‌ای از آنها با به کار نگرفتن ذهن خود آن را غیرفعال و ناکارآمد می‌کنند و چنین رفتاری باعث می‌شود افق‌های دوردست را نادیده گرفته و نه‌تنها متحمل هزینه‌های گزاف برای تبلیغات و بازاریابی شوند، بلکه با وجود صرف هزینه رقبا به سرعت از آنها سبقت گرفته و در مقابل چشمان آنها با روش‌های کم‌هزینه اما خلاق به موفقیت دست می‌یابند.

بنابراین اکثر شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها در زمینه مسائل طراحی و تبلیغات، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی صرف می‌کنند تا به کارکنان و بازاریابان خود آموزش دهند که چگونه می‌توانند ذهن خود را آزاد کنند تا سرچشمه ایده‌های بزرگ باشند. خیلی از آنها از کارمندان ارائه لیست هفتگی ایده‌ها را درخواست می‌کنند. در چنین محیطی چیزی به‌عنوان فکر بد وجود ندارد فقط بعضی ایده‌ها خام هستند و نیاز به گسترش و پردازش دارند. با توجه به سرعت رشد روزافزون تکنولوژی استفاده از نیروهای خلاق بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌های بازاریابی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MZSljoGa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه