به گزارش وال استریت ژورنال، شرکای تجاری اصلی جنرال موتورز در چین قیمت 40 مدل سه برند بوئیک، شورولت و کادیلاک را که در این کشور عرضه میشوند، بین 10 هزار یوآن (1163 دلار) تا 53900 یوآن (8694 دلار) کاهش داد. قیمت سدان لوکس کادیلاک ATS با 6.7 درصد کاهش به 418 هزار و 800 یوآن رسید و قیمت شورولت کروز با موتور 1.5 لیتری 8.3 درصد کاهش یافت و 109 هزار و 900 یوآن شد. شرکت شانگهای جنرال موتورز که سرمایهگذاری مشترک میان این خودروساز آمریکایی و سایک موتور چین است، اعلام کرد قیمتهای جدید منعکسکننده «نورمال جدید» این کشور است که عبارت مورد استفاده رهبران چین برای اشاره به کندی رشد اقتصادی است.
خودروسازان جهانی دیگر هم در هفتههای اخیر به کاهش قیمت در چین اقدام کردهاند که شاهد کندی رشد فروش خودرو، تشدید رقابت و موجودی بالای خودروهای فروش نرفته در انبارهای فروشندگان بوده است. کارشناسان صنعت میگویند تلاش برای حفظ سهم بازار در این کشور که بسیاری از خودروسازان روی فروش قوی و سود بالا در آن حساب باز کردهاند، ممکن است به سودآوری آنها لطمه بزند. شانگهای فولکس واگن که یکی از جوینت ونچرهای فولکس واگن در چین است، در آوریل به کاهش قیمت برخی از مدلها از جمله سدان اندازه متوسط لاماندو به میزان حداکثر 10 هزار یوآن اقدام کرد.