سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با رویترز:

کاهش تولید اوپک بعید است

9 سال پیش ( 1394/2/29 )
 

معاون وزیر نفت گفت: سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت (اوپک) بعید است در نشست بعدی خود در ماه ژوئن تولید خود را کاهش دهد. به گزارش ایسنا، رکن‌الدین جوادی در گفت‌وگو با رویترز در پاسخ به این سوال که آیا اوپک در نشست پیش‌رو در پنجم ژوئن تولید خود را کاهش خواهد داد، گفت: این‌ طور فکر نمی‌کنم. ایران به همراه ونزوئلا بارها خواستار کاهش تولید اوپک برای تقویت قیمت پایین نفت که به درآمدهای نفتی تولید‌کنندگان لطمه زده، شده‌اند. سخنان جوادی نشان‌‌دهنده پذیرش این موضوع است که اوپک بعید است به‌ویژه پس از موفقیت استراتژی‌اش در کاهش تولید خارج از اوپک و پس گرفتن سهم بازار این سازمان، با کاهش تولید موافقت کند.

سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت تحت هدایت عربستان در نشست قبلی خود در ماه نوامبر تصمیم گرفت سقف تولید را حفظ کند و به عرضه بیش از حد به بازار جهانی ادامه دهد تا قیمت پایین نفت تولید‌کنندگان پرهزینه نفت شیل آمریکایی را به کاهش تولید وادار کند. جوادی به‌طور ضمنی اظهار کرد: ایران همچنان در نشست ماه ژوئن برای کاهش تولید یا همکاری در زمینه‌ مقدار مناسب عرضه نفت به بازار تلاش خواهد کرد. معاون وزیر نفت در حاشیه کنفرانس نفت و گاز در کوالالامپور گفت: این نشست می‌تواند همکاری بین اعضا را تقویت کند، زیرا اوپک سازمانی است که می‌تواند برای جهت‌ دهی قیمت نفت سیاست‌گذاری کند.

669r88799

وی افزود: ایران امیدوار است که صادرات نفت این کشور ظرف سه ماه پس از امضای توافق جامع هسته‌ای و لغو تحریم‌های نفتی به سطح تولید قبل از تحریم‌ها بازگردد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به رویترز گفت: ما امیدواریم که بتوانیم به سطح صادراتی که قبل از تحریم‌ها حدود 2.5 میلیون بشکه در روز بود، بازگردیم. وی افزود: دستیابی به این امر ممکن است سه الی شش ماه طول بکشد. ایران در حال حاضر کمتر از 10 میلیون بشکه نفت ذخیره شده در نفتکش‌ها دارد که احتمالا با توجه به شرایط بازار پس از تحریم‌ها عرضه خواهند شد. جوادی خاطرنشان کرد: ایران انتظار دارد سهم بازار از دست رفته خود در آسیا و اروپا را پس بگیرد.

وی با بیان اینکه آسیا می‌تواند بیش از 50 درصد صادرات نفت ایران را جذب کند، گفت: این امر به وضعیت بازار و سطح قیمت‌ها بستگی دارد، اما ما به تجارت سنتی که قبلا داشتیم باز خواهیم گذشت. بهای جهانی نفت در اوایل ماه مه ‌به بالاترین سطح سال 2015 رسید، اما همچنان تنها نصف قیمت‌های ماه ژوئن 2014 است. جوادی گفت: تصمیم‌گیری درباره ایجاد فضا از سوی اوپک برای بازگشت نفت ایران به بازار به لغو تحریم‌ها بستگی دارد. ایران می‌گوید افزایش تولید نفت این کشور باعث سقوط نفت کشور نخواهد شد. ایران انتظار دارد دیگر اعضای اوپک راه را برای افزایش صادرات این کشور باز کنند، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل دیگر اعضا برای کاهش عرضه وجود نداشته است. رییس شرکت ملی نفت ایران افزود: ایران قصد دارد که در ماه سپتامبر در لندن برای جلب سرمایه‌گذاران در بخش اکتشاف و تولید نفت یک کنفرانس برگزار کند. وی افزود: انتظار می‌رود قیمت نفت تا پایان سال 2016 به حدود 80 دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WUvDIyZF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه