شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تبلیغات جایگاهی بسیار ویژه در فرآیندهای بازاریابی دارد و موجب ترویج یک کالا یا خدمات در میان متقاضیان می شود. امروزه قدرت تبلیغات به حدی نمایان است که اكثر شركت هایی كه اهمیت این موضوع را به طور كاملا درك كرده اند، به طور سالانه بودجه ای را به این منظور اختصاص می دهند.

تبلیغات خوب کمک می کند برند خود را معرفی کنید، فروش خود را افزایش دهید، كالا و خدمات خود را معرفی كنید و با تبلیغات هدفمند و مؤثر مشتریان خود را ترغیب کنید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و کشور های در حال توسعه تبلیغات و بازاریابی قسمت مهمی از دنیای کسب و کار آن کشورها را به خود اختصاص داده است. تبلیغات مؤثر دست یاری گر بازاریابی مدرن در فروش مؤثر است، همان گونه که سرجیو زیمن می گوید: «فقط و فقط یک قانون وجود دارد و آن اینکه تبلیغات باید منجر به فروش شود.»

تبلیغات در رسانه های جمعی مانند تلویزیون، در گذشته بسیار مؤثر و کارآمد بود. با این حال، امروز تبلیغات تلویزیونی اثربخشی خود را در برابر شبکه های اجتماعی از دست داده است. دلیل آن این است که مردم نه تنها بیشتر می دانند بلکه ارتباط دوطرفه با صاحبان محصول را ترجیح می دهند؛ به لطف فیس بوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی که با فناوری جدید این اجازه را به مصرف کنندگان می دهد تا به تبادل نظر با یکدیگر و با صاحبان محصول بپردازند.

تلـــویـــزیــون بــه دلیــل ویـژگی های منحصر به فردش، برای تبلیغات از فراگیری بسیار زیادی برخوردار است. همین فراگیر بودن و تأثیر گذاری و از سوی دیگر دشواری و وقت گیر بودن تهیه تبلیغات تلویزیونی، موجب می شود تبلیغات تلویزیونی بسیار پر هزینه و گران تمام شوند.

همچنین توجه به این نکته لازم است که در تلویزیون، معمولا در زمانی محدود تعداد زیادی آگهی پخش می شود و این امر هم مخاطبان و هم آگهی دهندگان را با مشکل مواجه می کند. چرا که مخاطبان نگران اتلاف وقت شان خواهند بود و آگهی دهندگان بیم کاهش تأثیرگذاری پیام های شان را دارند.

مطالعات نشان می دهد که تنها 21 درصد از مردم از تبلیغات تلویزیونی استقبال می کنند و از آن لذت می برند، به طوری که بیشتر آنان از تبلیغات تلویزیونی استقبال نمی کنند و زمانی که تبلیغات بیش از حد باشد و حوصله آنان را سر ببرد، اعتراض خود را با عوض کردن کانال تلویزیون نشان می دهند.

علاوه بر این، گزارش فورستر نشان می دهد که 53درصد از مردم فکر می کنندکه تبلیغات تلویزیونی مزاحم هستند، چرا که مدت زمان 30 ثانیه به اندازه کافی برای معرفی محتوای مربوط کافی نیست و این موضوع باعث می شود مصرف کنندگان برای دریافت اطلاعات بیشتر قبل از تصمیم گیری برای خرید به اینترنت رجوع کنند.

طی سال های گذشته کاهش اثر بخشی و استقبال از تبلیغات تلویزیونی نه تنها ملی، بلکه جهانی شده است. براساس گزارشی که توسط مرکز تحقیقات پیو  (PEW) انجام شده، از سال 2011 رسانه های دیجیتال و اینترنت قلب تبلیغات و شرکت ها را به دست آورده است و سرمایه گذاری در تبلیغات اینترنتی با افزایش 19 میلیارد دلاری مواجه شده است.

تحقیقات نشان می دهد که تبلیغات سنتی که در استراتژی شبکه های تلویزیونی بود، دیگر مؤثر نیست. بنابراین باید آن را با یک استراتژی جدید مانند رسانه های دیجیتال، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و تبلیغات اینترنتی که در آن اطلاعات مفید می تواند به اشتراک گذاشته شود، جایگزین کرد.

مزایای تبلیغات از طریق اینترنت از نظر هزینه، قابلیت دسترسی، گستردگی بازاریابی و... بسیار فراتر از متد تبلیغات سنتی است. از مزایای دیگر تبلیغات اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گستردگی بیشتر تبلیغات اینترنتی

با رشد اطلاعات در اینترنت، زمانی که افراد وقت خود را صرف آن می کنند نیز افزایش می یابد و همین مسئله بازار تازه ای برای تبلیغات اینترنتی باز کرده است. اکثر کمپانی ها و شرکت های بزرگ و توانگر در جهان تمام هم و غم شان به دست آوردن مکانی برای تبلیغ در اینترنت است تا همه بتوانند آگهی های آنها را بخوانند و استقبال کنند.

کمتر بودن حق الزحمه اولیه تبلیغات اینترنتی

اگر بودجه محدودی دارید، تبلیغات اینترنتی بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات سنتی برای شما خواهد بود. یک تبلیغ معمولی به متد سنتی و برای مثال تلویزیونی می تواند برای هر ثانیه هزینه بسیار زیادی را برای شما بتراشد. اما، با تبلیغ روی سایت های معروف در این هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. با این روش شما فقط زمانی باید پول بپردازید که بیننده ای روی تبلیغ شما کلیک کند.

ارزان تربودن تبلیغات اینترنتی

به خاطر طبیعت متمرکز و هدفدار تبلیغات اینترنتی و قابلیت ردگیری مؤثر و کارآمد بودن تبلیغ، هزینه های وارده بسیار کمتر از تبلیغات سنتی خواهد بود.

 وسیع تر بودن حوزه دسترسی تبلیغات اینترنتی

از این جهت که اینترنت در همه جهان قابل استفاده است، تبلیغ شما نیز می تواند توسط همه افراد روی کره زمین دیده شود و به جای اینکه دنبال ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی مختلف باشید، با یک تبلیغ می توانید در سرتاسر جهان دیده شوید و به طور کلی، تبلیغات اینترنتی راه بسیار خوبی برای با اطلاع کردن همه جهان از تولیدات یا خدمات خود به طریقی بسیار کم هزینه و کارآمد است.

منبع : ALTONIVEL
برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GRvXUFn4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه