پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کارکنان سلاح نهان شما برای بازاریابی

9 سال پیش ( 1394/3/30 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

کارکنان شما در سازمان منبع بکری برای بازاریابی هستند. می‌توانید روی حمایت از آنها و به اشتراک‌گذاری محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی آنها سرمایه‌گذاری کنید. مفهوم مدیریت روابط مشتری (CRM) برای همه مخاطبان و مشتریان و ذی نفعان به‌کار می‌رود. اما اصطلاح ERM به معنای مدیریت روابط کارکنان اصطلاحی است که این روزها زیاد به گوش‌مان می‌رسد. این مفهوم برای توانمندسازی کارکنان خصوصا بر دانش شرکت و تکنولوژی بازاریابی یکپارچه تمرکز دارد.

فرصتی بکر برای بازاریابی 

شرکت‌های کمی به‌صورت کامل از کارمندان در ارتباط با مشتری و دورنماها و بازارهای جدید استفاده می‌کنند. یکی از عوامل مهم در این فرصت بکر این است که بیشتر کارمندان درک درستی از اشتراک برند سازمان خود ندارند، در نتیجه موضوع استفاده از کارکنان به‌عنوان روشی برای بازاریابی، بکر و دست‌نخورده باقی مانده است.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی

یک روش برای سنجش اثربخشی کسب‌وکارتان ارزیابی تغییرات و دسترسی جمعی به کارمندان‌تان در شبکه‌های اجتماعی در لینکدین و توییتر و پین‌ترست و تعداد هواداران و فالوئرهای آنهاست. اکنون فرصتی مناسب در اختیار شرکت شما قرار گرفته است. کارمندان شما می‌توانند با پست‌های اختصاصی در فیسبوک یا پین‌ترست فرصتی برای ارتباط مخاطبان‌شان با برند شما پیدا کنند و دامنه امور بازاریابی‌تان را وسعت بخشند. از آنها بخواهید که امور مربوط به شرکت، محصول جدید، تبلیغات یا مسائلی از این دست را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.

برنامه‌ای مداوم برای ایجاد تعهد در مشتری

تکنولوژی در همه امور زندگی ما جاری است و باید از آن استفاده کنیم. در دهه اخیر ازدیاد ابزارهای دیجیتالی برای کمک به ارتباط کارمندان با یکدیگر و با اجتماعات حرفه‌ای قابل توجه است. بسیاری از این ابزارها در ابزارهای توانمندساز فروش و مدیریت روابط مشتریان برای استفاده در تعهدات خارجی جای می‌گیرند. شاید به این دلیل که تنها وجود ابزارها برای ایجاد ارزش در کسب وکار کافی نیست و فرهنگ کسب‌وکار هم در هماهنگی و کمک به آن تاثیرگذار است. بازاریابانی که خواهان تعهد مشتری هستند، ابتدا باید برنامه‌ای مداوم و قابل احترام برای حمایت از کارمندان خود فراهم آورند تا آنها احترام را درک کرده و احساس خوشایندی در سازمان داشته باشند. بدین ترتیب آنها تشویق می‌شوند امور مربوط به شرکت را در رسانه‌های شخصی خود نشر داده و موجب گسترش فعالیت‌های شرکت شوند. روش‌های زیر می‌تواند برای رسیدن به این هدف موثر باشد.

آموزش

بیشتر کارمندان از اینکه از برنامه‌های حمایتی برخوردار شوند، احساس رضایت می‌کنند. ایجاد مرزهای مشخص و به اشتراک‌گذاری پیام‌های نمونه می‌تواند به‌عنوان آموزشی در این راه باشد. کارمندان را تشویق کنید که پیام‌های شخصی بفرستند و در مراحل بالاتر پیام‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک بگذارند.

محتوا

بیشتر کسب وکارها به‌نوعی ناشر نیز هستند، چرا که از پست‌های وبلاگ گرفته تا رسانه‌ها و سند خدمات مشتری را در رسانه‌ها به معرض نمایش می‌گذارند. این می‌تواند منبعی غنی از نظر محتوایی باشد که به سادگی به اشتراک گذاشته باشد و از طریق تعهد کارمندان انتشار می‌یابد. داشتن کارمندان خلاق و هوشیار می‌تواند امتیازی برای هر مدیر باشد. آنها حتی می‌توانند به ساخت برند شخصی مدیر خود کمک کنند. تنها کافی است به آنها اعتماد کرده و با کارمندان ارتباط برقرار کنیم و بدین ترتیب در موفقیت سازمان خود نیز سرمایه‌گذاری کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RlBnYswm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه