جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دور دنیا

ژاپن، اولین قطار تندروی هند را می‌سازد

8 سال پیش ( 1394/10/5 )
 

بنابر توافق‌نامه امضا شده بین نخست‌وزیران دو کشورهند و ژاپن،  هندی‌ها با قطار‌های سریع‌السیر ژاپنی سفر خواهند کرد. خبر فوق‌العاده‌ای برای شبکه راه‌آهن هند که البته کمی برای آن دیر هم شده است!کشور ژاپن نخستین قطار سریع‌السیر را برای هند تولید خواهد کرد. قابل توجه‌ترین نتیجه‌ای که از مذاکرات بین نخست‌وزیر هند ‌«‌نارندرا مودی‌»‌ ‌و همتای ژاپنی خود ‌«‌شینزو آبه» ‌به دست آمد.نخست‌وزیر هند مسئله را این گونه بیان کرد که:  «پروژه قطار سریع‌السیر،  انقلابی در راه‌آهن هند برپا کرده و گذر کشور هند به آینده را تسریع خواهد کرد و به موتوری واقعی برای تحول اقتصادی هند تبدیل خواهد شد.»

فناوری راه‌آهن با سرعت بالای ژاپن که در سال2014 پنجاهمین سالگرد خود را جشن گرفت،  تحت نام شینکانسن شناخته شده و در خطی به طول 505کیلومتر که بمبئی را به احمد آباد متصل می‌کند به کار گرفته شده است. هزینه این عملیات،  13.5‌میلیارد‌یورو تخمین زده شده است. ژاپن قطار سریع‌السیرش را فقط به تایوان صادر کرده است.  شرایط تأمین مالی این پروژه هنوز اعلام نشده اما این احتمال وجود دارد که ژاپن مجبور شده باشد تحت یک وام به هند کمک کرده باشد.

تا به امروز  ژاپن تنها موفق شده بود که شینکانسن را به تایوان صادر کند. مودی، نخست‌وزیر هند و آبه،  نخست‌وزیر ژاپن،  تا قبل از به قدرت رسیدن در هند در ماه مه ‌2014 روابط نزدیک‌شان را حفظ کرده بوده،  هر دو از جناح راست بودند و افکار ناسیونالیستی خود را به نمایش می‌گذاشتند. مودی قول داده بود که بازوی شبکه حمل‌و‌نقل راه‌آهن هند را که از یک تأخیر بزرگ در سرمایه‌گذاری خسارت می‌دید،  مدرن‌سازی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند در صفحه توییتر خود منتشر کرد که این دو دولتمرد که پروتکل توافقی برای همکاری در زمینه هسته‌ای غیر‌نظامی را نیز امضا کرده‌اند، جزییات آن قبل از امضا شدن نهایی شده بوده است. به گفته تحلیلگران،  توکیو مدتی طولانی حاضر به همکاری با هند در این زمینه نبود چرا که دهلی معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای را امضا نکرده است،  اما نرم شدنش در این موقعیت می‌تواند به خاطر نفوذ رو به رشد چین بوده باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SgAbciXx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه