پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چند ایده برای بازاریابی کم‌ هزینه

9 سال پیش ( 1393/10/24 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

می‌دانیم که بسیاری از کارآفرینان زمان و هزینه زیادی صرف مواردی می‌کنند که منجر به ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید نمی‌شود. ممکن است آنها توسط اسپانسرینگ محلی، خرید آگهی روزنامه یا رسانه‌های اجتماعی اسم و رسمشان را مشهور کنند‌ اما شاید تلاش‌هایشان منجر به فروش نشود. 

کارآفرینان خصوصا آنهایی که بر مشتری تمرکز می‌کنند، ابتدا باید بر شبکه‌سازی با دیگر کسب‌و‌کار‌ها، کارکنان مهم، دانشگاه‌ها و دیگر سازمان‌ها تمرکز کنند. آنها باید شبکه ایجاد کرده و استراتژی‌های بازاریابی بسازند که برای همه ذی‌نفعان مفید باشد. استراتژی‌هایی که هزینه چندانی برای شرکت در پی ندارد و در واقع مجانی به حساب می‌آید. چندین ایده بازاریابی برای این کار به‌صورت زیر ارائه می‌شود. 

مراجعه مستقیم و دادن کارت شرکت 

این یک ابزار اجتماعی جدید است که اخیرا به محبوبیت زیادی رسیده است. چه یک مدیر‌کل باشید چه صاحب یک کسب‌و‌کار، هر هفته حداقل خودتان را به پنج فرد جدید معرفی کنید. می‌توانید مستقیما به فروشگاه‌ها بروید و خودتان را معرفی کنید و از آنها بپرسید آیا از محصولات شما استفاده می‌کنند؟ 

اگر مشتری شما نبودند به آنها یک کارت ویزیت بدهید و می‌توانید وقتی را برای ملاقات با آنها تنظیم کنید و کارت را امضا کنید. ممکن است شما به 250 فرد جدید طی یک سال کارت ویزیت بدهید و 185 نفر از آنها به ملاقات شما بیایند و در آخر تنها 50 نفر از آنها مشتری جدید شما شوند. این نوعی شیوه بازاریابی مجانی است که هزینه‌ای برای شما در‌بر‌ندارد. 

حمایت از مشتری 

اکنون زمان این است که شما و دیگر ذی‌نفعان هوای همدیگر را داشته باشید. یک برگه تخفیف خاص که خوشایند مشتریان باشد برای کسب‌و‌کارتان فراهم کنید که مشتریان بتوانند به وسیله آن از تخفیف ویژه برخوردار شوند. بدین ترتیب آنها نام شرکت شما را به دیگران نیز می‌گویند و این می‌تواند نوعی بازاریابی دهان‌به‌دهان مجانی برای کسب‌و‌کار شما محسوب و محصول و نام شرکت شما بدون هزینه تبلیغ شود. 

چگونه شرکا می‌توانند بودجه کم بازاریابی را گسترش دهند؟ ‌

- کارکنان داخلی خود را VIP کنید

به کارمندانی که ایده خوبی به شرکت پیشنهاد می‌دهند، پاداش بدهید. بهتر است کارفرما را ترغیب کنید یک کارت VIP از طرف شرکت به کارمندان بدهد. آنها این کارت را همیشه در جیب یا کیف‌شان خواهند داشت. به طور کلی، شما باید چیزی را به طور مکرر برای بازه زمانی 30 تا 60‌‌روزه به آنها هدیه بدهید. یک رستوران ممکن است یک‌درصد تخفیف در نظر بگیرد یا یک دسر رایگان بدهد. پیشنهادتان باید کم‌هزینه‌تر باشد و بیشتر جنبه تشویقی داشته باشد. 

- اقداماتی انجام دهید که برای‌تان امتیاز داشته باشد 

آیا تاکنون طی شرایطی خاص، در‌صدد فراهم آوردن محصول یا خدمتی برای یک گروه از مردم که به‌طور کلی مشتری شما نبوده‌اند، بوده‌اید؟ شاید شما مالک یک رستوران باشید و قرار باشد عده‌ای مشتری برای جشنی میز رزرو کنند، یا فروشنده لباس باشید و شرکتی از شما تقاضای 200 لباس یک شکل برای تعطیلات تابستانی کارمندانش داشته باشد. 

اگر از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید، هر کدام از این گروه‌ها که برای‌شان خدمات فراهم می‌کنید می‌توانند بعدا مشتریان خاص شما شوند، مثلا در رستوران علاوه بر اینکه در آن لحظه خدمت آنها را انجام دادید و غذای سفارش داده آنها را برای‌شان حاضر کردید، می‌توانید در کنارش یک کارت تخفیف 15 درصد برای صرف غذای بعدی بدهید تا سبب تشویق دوباره آنها برای آمدن به رستوران و افزایش فروش خود شوید. 

این استراتژی‌های بازاریابی زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و هزینه آنها بسیار ناچیز است، در عوض سبب رونق کسب‌و‌کار شما می‌شود. با وجود اندک هزینه‌ها در کارت‌های تخفیف و‌... ریسک این روش پایین است و مشتریانی را که از روش‌های خرید کم‌هزینه استقبال می‌کنند، به سادگی جذب می‌کند و آنها پس از استفاده وقتی کیفیت محصول و خدمت شما را ببینند، اقدام به خرید مجدد کرده و محصول را به دیگران نیز معرفی خواهند کرد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CmidDuLF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه