چهارشنبه, ۷ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Wed, 27 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

چطور برای بازاریابی مقاله بنویسیم

9 سال پیش ( 1393/11/15 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

ایجاد یک مقاله و انتشار آن در اینترنت برای مقاصد بازاریابی، سیاست‏‏های خاص خود را می طلبد. این نوع مقالات نباید آنقدر طولانی باشند که کاربر را خسته کنند. بنابراین بهتر است مقاله در یک نسخه کوتاه با حداقل اطلاعات مهم، به‏صورت مختصر و مفید و برای انتشار در اینترنت و در یک نسخه کامل‏تر شامل اطلاعات بیشتر برای مخاطبانی که خواهان اطلاعات جامع تری هستند ارائه شود.

عنوان مقاله که می‏توان آن را نخستین نقطه ارتباط با مشتریان دانست، در لیست عناوین مقالات سایت‏هایی که مقاله ما را منتشر کرده‏اند قرار می‏گیرد و در واقع عنوان مقاله همان عبارتی است که جست‏وجوگران در موتور جست‏وجو وقتی کلمات کلیدی مرتبط با متن ما را جست‏وجو می‌کنند،به آن دست می یابند. در مورد انتخاب عنوان باید تمام نکات مربوط به جذب مخاطب، روان‌شناسی، کوتاه بودن، تازگی و نوآوری را درنظر گرفت. عنوان مقاله، محور ایجاد انگیزه در خواننده برای خواندن ادامه متن ماست.

پس از عنوان، مقدمه مقاله نوشته می‌شود. مقدمه باید کوتاه باشد و در برخی موارد حتی یک جمله هم کفایت می‌کند. سپس شروع به نوشتن متن اصلی می‌کنیم یعنی همان‌جایی که اطلاعات در مورد کسب‏و‏کار خود را در قالب متن‏‏های کوتاه و روشن، عکس‏‏های جذاب و جداول به خواننده انتقال داده و فرآیند ایجاد یک نیاز را در مخاطب شکل می‌دهیم. کیفیت متن اصلی گزینه، نسبت به کمیت آن دارای اهمیت بیشتری است. آنچه توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب می‌کند تک‌جمله‏ها و عبارات کوتاه است نه متن‏‏های طولانی. به‏عنوان مثال در شبکه‏‏های اجتماعی، کوتاه بودن پیام اهمیت خاصی دارد و بیننده را جذب خواهد کرد.

پس از فرآیند ایجاد نیاز در مخاطبان برای استفاده از خدمات یا محصولات شرکت باید راه‏‏های ارتباطی به‏صورت ماهرانه‌ای در مقاله گنجانده شود. باید دقت کنیم که زیاده‏روی نکنیم‌ و به‏صورت غیرمستقیم این مرحله را انجام دهیم. پس از آن باید لینکی از وب‌سایت شرکت را داخل متن اصلی قرار دهیم تا خواننده با مراجعه به وب‌سایت ما در مورد محصولات و خدمات شرکت احساس معتبر بودن و اعتماد داشته باشد.

انتخاب زمان و مکان مناسب برای انتشار مقاله اهمیت بسیاری دارد، به‏عنوان مثال در فروش‏‏های مناسبتی لازم است که از دو هفته قبل مقاله را انتشار دهیم یا ارسال ایمیل در روز‏های اول هفته و ساعات ابتدایی و انتهایی روز حائز اهمیت است. ثبت یا ارسال مقاله در سایت‏‏های مختلف از جمله سایت‏‏های انتشار‏دهنده مقاله یا سایت‏‏های تفریحی و تبلیغاتی نیز از راهکار‌‏های مناسب برای انتشار مقاله است.

مزایای بازاریابی مقاله‏ ای

ایجاد کسب‏و‏کار بیشتر، افزایش ترافیک، بهبود نرخ تبدیل، بهبود رتبه صفحه، بهبود رتبه‏بندی موتور جست‏وجو و افزایش اعتبار شرکت ما از مزایای بازاریابی مقاله‌ای است. مخاطبان فضای وب مانند همه فضاها از تبلیغات بیزار هستند، کاربران روبه‌روی مانیتور نمی‏نشینند تا تبلیغ ببینند یا وقت خود را با مطالب تبلیغاتی بگذرانند. آنها مایلند علاوه بر تفریح، میزان اطلاعات و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند از این رو بازاریابی مبتنی‌بر مقاله ترفندی مناسب است تا کاربران به‏صورت غیر‏ارادی یک متن تبلیغاتی را تا انتها مطالعه کنند. این موردی است که صاحبان فروشگاه‏‏های اینترنتی برای محصولات خود می توانند از آن کمک بگیرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bhdWQFO9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه