ایجاد یک مقاله و انتشار آن در اینترنت برای مقاصد بازاریابی، سیاستهای خاص خود را می طلبد. این نوع مقالات نباید آنقدر طولانی باشند که کاربر را خسته کنند. بنابراین بهتر است مقاله در یک نسخه کوتاه با حداقل اطلاعات مهم، بهصورت مختصر و مفید و برای انتشار در اینترنت و در یک نسخه کاملتر شامل اطلاعات بیشتر برای مخاطبانی که خواهان اطلاعات جامع تری هستند ارائه شود.
عنوان مقاله که میتوان آن را نخستین نقطه ارتباط با مشتریان دانست، در لیست عناوین مقالات سایتهایی که مقاله ما را منتشر کردهاند قرار میگیرد و در واقع عنوان مقاله همان عبارتی است که جستوجوگران در موتور جستوجو وقتی کلمات کلیدی مرتبط با متن ما را جستوجو میکنند،به آن دست می یابند. در مورد انتخاب عنوان باید تمام نکات مربوط به جذب مخاطب، روانشناسی، کوتاه بودن، تازگی و نوآوری را درنظر گرفت. عنوان مقاله، محور ایجاد انگیزه در خواننده برای خواندن ادامه متن ماست.
پس از عنوان، مقدمه مقاله نوشته میشود. مقدمه باید کوتاه باشد و در برخی موارد حتی یک جمله هم کفایت میکند. سپس شروع به نوشتن متن اصلی میکنیم یعنی همانجایی که اطلاعات در مورد کسبوکار خود را در قالب متنهای کوتاه و روشن، عکسهای جذاب و جداول به خواننده انتقال داده و فرآیند ایجاد یک نیاز را در مخاطب شکل میدهیم. کیفیت متن اصلی گزینه، نسبت به کمیت آن دارای اهمیت بیشتری است. آنچه توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب میکند تکجملهها و عبارات کوتاه است نه متنهای طولانی. بهعنوان مثال در شبکههای اجتماعی، کوتاه بودن پیام اهمیت خاصی دارد و بیننده را جذب خواهد کرد.
پس از فرآیند ایجاد نیاز در مخاطبان برای استفاده از خدمات یا محصولات شرکت باید راههای ارتباطی بهصورت ماهرانهای در مقاله گنجانده شود. باید دقت کنیم که زیادهروی نکنیم و بهصورت غیرمستقیم این مرحله را انجام دهیم. پس از آن باید لینکی از وبسایت شرکت را داخل متن اصلی قرار دهیم تا خواننده با مراجعه به وبسایت ما در مورد محصولات و خدمات شرکت احساس معتبر بودن و اعتماد داشته باشد.
انتخاب زمان و مکان مناسب برای انتشار مقاله اهمیت بسیاری دارد، بهعنوان مثال در فروشهای مناسبتی لازم است که از دو هفته قبل مقاله را انتشار دهیم یا ارسال ایمیل در روزهای اول هفته و ساعات ابتدایی و انتهایی روز حائز اهمیت است. ثبت یا ارسال مقاله در سایتهای مختلف از جمله سایتهای انتشاردهنده مقاله یا سایتهای تفریحی و تبلیغاتی نیز از راهکارهای مناسب برای انتشار مقاله است.
مزایای بازاریابی مقاله ای
ایجاد کسبوکار بیشتر، افزایش ترافیک، بهبود نرخ تبدیل، بهبود رتبه صفحه، بهبود رتبهبندی موتور جستوجو و افزایش اعتبار شرکت ما از مزایای بازاریابی مقالهای است. مخاطبان فضای وب مانند همه فضاها از تبلیغات بیزار هستند، کاربران روبهروی مانیتور نمینشینند تا تبلیغ ببینند یا وقت خود را با مطالب تبلیغاتی بگذرانند. آنها مایلند علاوه بر تفریح، میزان اطلاعات و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند از این رو بازاریابی مبتنیبر مقاله ترفندی مناسب است تا کاربران بهصورت غیرارادی یک متن تبلیغاتی را تا انتها مطالعه کنند. این موردی است که صاحبان فروشگاههای اینترنتی برای محصولات خود می توانند از آن کمک بگیرند.