پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات روز یکشنبه بازار سهام با 465واحد رشد در ارتفاع 74هزار و569 واحد ایستاد. در معاملات بورس تهران و در کنار ادامه مسیر صعودی بازار سهام، سهام شرکت‌های بانکی که تاکنون بدون توجه باقی مانده بودند، مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند.به‌طور کلی روز گذشته بازار سهام مسیر رو به رشد و محتاطانه‌ای را طی کرد. اگرچه حجم و ارزش معاملات بازار در روزهای اخیر به خوبی نشان‌دهنده ورود نقدینگی جدید به بازار سهام است، اما با این حال افزایش نوسان‌گیری و جابه‌جایی سهامداران از گروه‌های بورسی به سایر گروه‌ها نشان می‌دهد که همچنان سهامداران دست به عصا در این بازار فعالیت کرده و نسبت به خریدوفروش سهم محتاطانه اقدام می‌کنند.در بازار سهام در مجموع بیش از 200 میلیون سهم به ارزش 425 میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار سهام تا سطح 319 هزار میلیارد‌تومان بالا رفت.

 
ادامه تردید‌ها به چشم‌انداز بلند‌مدت بازار سهام

روز گذشته معامله‌گران بازار سهام شاهد جابه‌جایی پر حجم سهام در نماد معاملاتی بانک صادرات بود، در این نماد معاملاتی در حالی از 458 میلیون سهم به ارزش بیش از 47 میلیارد تومان از سوی سهامداران اغلب حقوقی واگذار شد که در پایان معاملات صف خرید پایدار 88 میلیون سهمی در این نماد قابل تأمل بود.شایعه معامله بلوکی سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که مالکیت 40درصدی سهام آن در اختیار بانک صادرات است اصلی‌ترین شایعه تأثیرگذار بر این نماد معاملاتی بود.

بازار سهام با جابه‌جایی معامله‌گران نوسان‌گیر از گروه فلزات اساسی به گروه خودرویی‌ها و بانک‌ها، دوباره این نگرانی را برای بازار ایجاد کرد که با وجود تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار هنوز نسبت به چشم‌انداز بلند‌مدت بازار سهام تردید وجود دارد. هم‌اکنون در بازار سهام می‌توان دید که معاملات از گروهی به گروه دیگر جابه‌جا شده و همچنان دیدگاه سهامداری کوتاه‌مدت بر بازار احاطه دارد. در گروه سرمایه‌گذاری‌ها اما خبرهایی مبنی بر تأیید افزایش سرمایه 100 درصدی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی از محل آورده نقدی از سوی حسابرس این شرکت شنیده شد.

صنعت استخراج گاز در صدر صنایع بورسی

با آغاز روند مثبت شاخص بورس اوراق بهادار تهران که پس از توافقات ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 شکل گرفت، شاخص کل بورس تهران در 30 روز منتهی به 14 بهمن ماه سال جاری، 19.5درصد رشد کرد.این مدت شاخص کل هم وزن 21درصد، شاخص قیمت  (ارزش وزنی) 18.5 و شاخص قیمت هم‌وزن 20.5 درصد افزایش پیدا کرد.

براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، از ابتدای سال تا پایان 14 بهمن ماه سال جاری، شاخص کل بورس  (ارزش وزنی) تعدیل شده بر حسب دلار مبادله‌ای 9.3 درصد، تعدیل شده بر حسب یورو مبادله‌ای 6.2 درصد و شاخص کل فرابورس 18.5 درصد رشد داشته است. مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است،

در میان 37 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در هفت روز گذشته، 14 صنعت با کاهش شاخص مواجه بوده و شاخص سایر صنایع با رشد به کار خود پایان داده‌اند. در این میان صنعت «استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف» با بازدهی 15.9 درصد مثبت در صدر صنایع بورسی قرار گرفته است. در مدت مشابه صنعت «استخراج سایر معادن» با افت 9.1 درصدی بیشترین افت را تجربه کرده است. در میان شرکت‌ها در هفته گذشته، صنایع شیمیایی فارس با 106درصد افزایش و پارس خزر با 12درصد منفی به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته‌اند.

رشد 3 واحدی شاخص آیفکس

بازار فرابورس در روز 18 بهمن‌ماه 1394 با خریدوفروش 478 میلیون ورقه بهادار در 41 هزار و 276 نوبت به ارزش یک هزار و 810 میلیارد و 40 میلیون ریال به کار خود پایان داد. قاسم ایران به همراه ذوب‌آهن اصفهان و توسعه و عمران کرمان بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند، درحالی‌که سهام شرکت‌های پتروشیمی امیرکبیر و بیمه سامان با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات دیروز در بازار سهام با دادوستد 89 میلیون ورقه بهادار به ارزش 150 میلیارد ریال در نماد بانک دی اتفاق افتاد. همچنین، آیفکس در ساعت ابتدایی معاملات همانند 11 واحد رشد کرد اما در نهایت با رشد 3 واحدی به رقم 805 واحد رسید. در بازار اول 104‌میلیون و 740 هزار سهم به ارزش 359 میلیارد و 240 میلیون ریال خریدوفروش شد و 251‌میلیون و 930 هزار ورقه بهادار به ارزش 667 میلیارد ریال در بازار دوم معامله شد.

نماد شرکت‌های بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان و پالایش نفت تهران پربیننده‌ترین نمادهای فرابورس بودند و اوراق تسهیلات مسکن در محدوده 850 تا 880 هزار ریال معامله شد. روز گذشته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت سیمان لار سبزوار پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و نماد معاملاتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم پس از برگزاری مجمع صندوق و انتشار تصمیمات مجمع مذکور در سایت رسمی کدال بودیم و نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران جهت برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده و عادی سالانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه، در پایان معاملات دیروز متوقف شد.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QpOuYMKR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه