شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
پیشتازی ته‌جدولی‌ها و صدرنشینی استقلالی ها ادامه دارد

پرسپولیس استاد پنالتی خراب‌ کردن

8 سال پیش ( 1394/11/19 )
 

هفته نوزدهم لیگ‌برتر دیروز با برگزاری هفت بازی به پایان رسید. در حساس‌ترین بازی روز گذشته تیم رده‌سومی ذوب‌آهن بعد از تساوی مقابل استقلال تهران پذیرای دیگر تیم پرطرفدار تهرانی، پرسپولیس بود. پرسپولیسی‌ها که در دو بازی این فصل خود مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی و لیگ‌برتر تن به شکست داده بودند برای کسب سه امتیاز به اصفهان رفته بودند. تلاش روز گذشته دو تیم برنده‌ای نداشت. در این بازی ابتدا امید عالیشاه در نیمه اول پرسپولیسی‌ها را از حریف خود پیش انداخت تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ با پیروزی به رختکن بروند.

686745734345734584584583573473473589

با شروع نیمه دوم باز هم این پرسپولیسی‌ها بودند که بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند. در دقیقه ٧٠ بازی شوت پشت محوطه جریمه علیپور به تیرک دروازه برخورد کرد و در برگشت این مهدی طارمی بود که با خطای پنالتی رشید مظاهری، دروازه‌بان ذوب‌آهن متوقف شد تا باز هم بتواند در این فصل برای پرسپولیسی‌ها پنالتی بگیرد. شاگردان برانکو که در این فصل در لیگ‌برتر چهار بار توسط امید عالیشاه در بازی رفت مقابل ذوب‌آهن، رامین رضاییان مقابل فولاد خوزستان و مهدی طارمی مقابل سایپا و نفت تهران پنالتی از دست داده بودند این بار توسط کمال کامیابی‌نیا نتوانستند ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کنند تا پنجمین پنالتی این فصل سرخ‌پوشان هم از دست برود.

دقایقی بعد از از‌دست‌دادن پنالتی، این ذوب‌آهنی‌ها بودند که صاحب پنالتی و موفق شدند توسط مسعود حسن‌زاده کار را به تساوی بکشانند. بعد از گل ذوبی‌ها، پرسپولیسی‌ها باز هم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و مهدی طارمی یک‌بار تیر دروازه ذوب‌آهن را به لرزه درآورد. حملات پرسپولیسی‌ها بعد از گل خورده جواب داد و این تیم در دقیقه ٨٠ توانست روی آوانتاژ فوق‌العاده اشکان خورشیدی، داور بازی توسط علی علیپور از پشت محوطه جریمه روی یک ضربه فنی به گل برسند.

با وجود اینکه بعد از گل دوم پرسپولیس برانکو، مایکل اومانیا و رضا نورمحمدی را به زمین فرستاد اما سرخپوشان در حفظ نتیجه ناکام ماندند و ذوب‌آهنی‌ها در دقیقه ٩٢ روی ارسالی از سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس با ضربه سر مرتضی تبریزی، بازیکن جوان خود که با بیرون‌رفتن مهدی رجب‌زاده و قاسم حدادی‌فر، بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بود به گل رسیدند تا دو تیم در نهایت به تساوی ٢-٢ رضایت دهند.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس بعد از تساوی مقابل ذوب‌آهن درباره این بازی و شانس قهرمانی سرخ‌پوشان گفت: «باید تبریک بگویم به بازیکنان خودم به خاطر کیفیت بالا، اما باز هم همه چیز در دست ما بود ولی... وقتی یک بر صفر پیش بودیم اگر پنالتی را گل می‌کردیم جبران آن برای ذوب‌آهن سخت می‌شد، اما همان اتفاق سابق افتاد و نتوانستیم پنالتی را گل کنیم و ذوب‌آهن به بازی برگشت. ما با همین تعداد بازی در نیم‌فصل اول یک امتیاز داشتیم اما حالا شش امتیاز داریم و خودمان را در استقلال، سپاهان و سایر تیم‌های مدعی نامزد قهرمانی می‌دانیم و درحال‌حاضر این مسئله نامعلوم است كه چه تیمی قهرمان خواهد شد».

یحیی گل‌محمدی، سرمربی ذوب‌آهن هم به نقش پنالتی هدررفته پرسپولیسی‌ها اشاره کرد: «دو تیم از کیفیت بالایی برخوردار بودند. رشید مظاهری توانست پنالتی پرسپولیس را مهار کند و ورق به نفع ما برگشت، اگر پرسپولیس پنالتی‌اش را از دست نمی‌داد کارمان سخت‌تر می‌شد».

روز رؤیایی مشهدی‌ها

در دیگر بازی‌های روز گذشته تیم‌های پایین‌جدول که در نیم‌فصل دوم خوب نتیجه گرفته بودند باز هم موفق بودند. در جدال کروات‌های لیگ‌برتر این شاگردان اسکوچیچ در تیم فولاد بودند که توانستند با یک گل میهمان خود سپاهان را از پیش‌روی بردارند. فولادی‌ها با این برد با کسب ١٠ امتیاز از چهار بازی اخیر قهرمان نیم‌فصل دوم بازی‌ها هستند. در یکی دیگر از بازی‌های روز گذشته سیاه‌جامگان موفق شد با یک گل میهمان خود گسترش فولاد تبریز را از پیش‌روی بردارد. شاگردان فرهاد کاظمی با این پیروزی سومین برد پیاپی خود را در لیگ‌برتر به دست آوردند و با کسب ٩ امتیاز دومین تیم در نیم‌فصل دوم بازی‌ها از نظر کسب امتیاز هستند.

در یکی دیگر از بازی‌های روز گذشته تراکتورسازی پذیرای پدیده مشهد بود. شاگردان رضا مهاجری در تیم پدیده که در بازی رفت مقابل تراکتورسازی به پیروزی رسیده بودند، موفق شدند با نتیجه ٢ بر یک میهمان خود را از پیش‌روی بردارند تا امیر قلعه‌نویی اولین باخت خود را در لیگ‌برتر بعد از بازگشت به تراکتورسازی در این تیم تجربه کند. این برد پنجمین برد پیاپی پدیده در تقابل با تراکتورسازی تبریز بود. در بازی روز گذشته دو تیم در تبریز، باران شدیدی در ورزشگاه یادگار امام (ره) شروع شد و شدت این کولاک به حدی بود که داور بازی در دقیقه ٤٧، مسابقه را متوقف کرد و بعد از توقف چنددقیقه‌ای بازی از سر گرفته شد.

تماشاگران تبریزی که در بازی‌های گذشته علیه عباسی، مدیرعامل این باشگاه شعار داده بودند در بازی روز گذشته علاوه بر عباسی علیه امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم هم شعار دادند و از او خواستند این تیم را ترک کند. امیر قلعه‌نویی بعد از باخت روز گذشته درباره اعتراضات هواداران این تیم گفت: «من از ته دل گفته بودم که مشکل باخت‌ها ما هستیم. وقتی نتیجه نگیریم طبیعی است که علیه ما شعار بدهند».

در یکی دیگر از بازی‌های روز گذشته صبای قم که نتوانسته در هفته‌های گذشته نتایج خوبی در لیگ‌برتر بگیرد، پذیرای راه‌آهن بود. شاگردان علی دایی در جدال با راه‌آهن هم ناکام بودند و با یک گل مقابل میهمان خود متحمل شکست شدند. این باخت چهارمین باخت یاران علی دایی در پنج بازی گذشته خود در لیگ‌برتر است.

استقلال خوزستان هم که دو بازی گذشته خود را با باخت پشت‌سر گذاشته بود، موفق شد با گل دقیقه ٩٠ علی‌اصغر عاشوری، میزبان خود سایپا را از پیش‌روی بردارد. در بازی روز گذشته آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم ملی که به تازگی به سایپا پیوسته است اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد. شاگردان ویسی موفق شدند با این پیروزی اختلاف امتیازی خود را با دو تیم مدعی ذوب‌آهن و پرسپولیس بیشتر کنند.

تساوی صدرنشین برابر قعرنشین

در آخرین دیدار هفته نوزدهم، دیدار تیم‌های استقلال تهران و استقلال اهواز با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار که تقابل تیم‌های ابتدا و انتهای جدول بود، برای استقلال، ابراهیمی در دقیقه ٢٨ و برای استقلال اهواز حمزه خضیراوی در دقیقه ٥٨ گل‌زنی کردند. در اواخر بازی هم در یک صحنه به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه استقلال تهران گذشته است. استقلال در این دیدار فرصت خوبی را برای فاصله‌گرفتن از سایر رقبا از دست داد. به‌هرحال استقلال با این امتیاز با استقلال خوزستان هم‌امتیاز شد؛ اما شاگردان پرویز مظلومی به دلیل تفاضل گل بهتر صدر را در اختیار باقی نگه داشتند.

منبع : شرق
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qVjuU2L7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه